اخبار لوازم خانگی

سامسونگ تامین کننده پنل های OLED نسل بعدی مک بوک اپل

سامسونگ پنل OLED برای نوار لمسی مک بوک جدید اپل را تامین می کند

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با وجود اینکه شرکت های سامسونگ و اپل دو رقیب سرسخت برای یکدیگر هستند، اما سامسونگ از مدت ها پیش تامین کننده قطعات و تجهیزات برای محصولات غول فناوری ساکن در کوپرتینو بوده است.

حالا شایعاتی از کره جنوبی به گوش می رسد که سامسونگ قصد دارد اپل را در تولید نوار لمسی مک بوک یاری کند و آن را به پنل OLED  مجهز کند.

 

به گفته شایعات نوار لمسی مک بوک اپل یک پنل OLED از خط تولید A2 واحد Samsung Display خواهد بود که به مراتب نازک تر از پنل های LED سنتی فعلی است.

براساس شایعات قرار است مدار یکپارچه کنترل کننده که یکی از قطعات ضروری مک بوک برای اتصال نوار لمسی به لپ تاپ است نیز توسط بخش LSI سامسونگ تامین شود.

 

با توجه به اینکه سامسونگ عملا بازار پنل های OLED در جهان را به انحصار خود درآورده، احتمال همکاری این دو شرکت بسیار زیاد است.

استفاده از تکنولوژی OLED در لپ تاپ های آینده اپل نفع زیادی را برای اهالی کوپرتینی به ارمغان می آورد؛ زیرا مصرف انرژی کمتر این نمایشگرها به افزایش توان باتری مک بوک پرو کمک بسزایی می کند.

گفتنی است اپل نگاه کلی تری نسبت به به کارگیری نمایشگرهای OLED داشته و قصد دارد از این تکنولوژی در آیفون های سال آینده نیز استفاده کند. به گفته شایعات سامسونگ یکی از تامین کنندگان احتمالی نمایشگرهای OLED  برای نسل بعدی  آیفون های اپل خواهد بود.

هنوز اپل و سامسونگ در باره این شایعات هیچ اظهار نظر رسمی ارائه نداده است. البته تا زمانی نوار لمسی سری جدید مک بوک ها کالبد شکافی نشده و جزییات اجزای آن مشخص نشده نمی توان به طور قطعی از صحت این شایعه اطمینان حاصل کرد.

نظر شما چیست؟