اخبار لوازم خانگی

اقدام شرکت کره ای لوازم خانگی، تخلف گمرکی است

مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: با توجه به متنی که از گمرک اعلام شد و اینکه پرونده به سازمان تعزیرات ارسال نشد بنابراین اقدام شرکت کره ای که منجر به جریمه 3 هزار میلیاردی تومانی شد، تخلف گمرکی است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید عبدالمجید اجتهادی در ارتباط تلفنی با برنامه « تیتر امشب » شبکه خبر افزود: گمرک بر اساس ماده 143 قانون امور گمرکی مصوب سال 1390 ، حتی پس از ترخیص کالا هم گمرک می تواند در مدت مشخص اسناد آن را بررسی و چنانچه که تخلفی مشاهده کند حسب مورد با ارسال پرونده به مراجع مربوط یا خود با آن برخورد می کنند.

وی گفت: اگر تشخیص داده شود که این تخلف قاچاق گمرکی است پرونده به سازمان تعزیرات ارسال می شود. 
اجتهادی اضافه کرد: پرونده ای در استان البرز با 67 میلیارد تومان و پرونده ای در استان هرمزگان با 27 میلیارد تومان داشتیم که مشابه این پرونده بود.
مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: بر اساس آنچه مطلع شدم شرکت کره ای قطعاتی را از گمرکات مختلف با استفاده از کارت اشخاص مختلف وارد کرد. 
وی ادامه داد: اگر اظهار کالا به عنوان قطعه باشد امّا کالای کامل وارد کرده باشد قاچاق محسوب می شود و گمرک پرونده را به سازمان تعزیرات ارسال می کند.
اجتهادی افزود: در خصوص پرونده تخلف شرکت کره ای، آن ها قطعات مربوط به یک کالا را از یک گمرک وارد نکردند و برخی قطعات را از بقیه گمرکات وارد کردند که تخلف گمرکی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه جریمه 3 هزار میلیارد تومانی این شرکت کره ای قطعی نیست و قابل اعتراض است، اضافه کرد: این شرکت حق اعتراض دارد و در کمیسیون ها و مراجع رسیدگی به حل اختلاف بررسی می شود.
اجتهادی در ارزیابی طرح برخورد با لوازم خانگی قاچاق در سطح عرضه گفت: مبارزه با قاچاق بین بخشی است و سازمان تعزیرات و یا اصناف به تنهایی نمی تواند با قاچاق مبارزه کنند و همه دستگاه ها باید درکنار هم باشند. 
وی افزود: عزم جدی مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه هنوز ایجاد نشده است. 
مدیرکل دفترمبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در خصوص طرح مبارزه با قاچاق درعرضه لوازم خانگی، پرونده خاصی به سازمان تعزیرات ارسال نشده و مسؤلیت مبارزه با این کالاهای قاچاق با اصناف مربوط است .
 
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم با حضور دراین برنامه درباره ماجرای جریمه 3 هزار میلیاردی تومانی شرکت مشهور لوازم خانگی کره ای گفت: از جزئیات این تخلف مطلع نیستم و گمرک باید در این زمینه اظهار نظر کند.
محمد طحان پور افزود: گمرک، سازمان تعزیرات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق و جمع آوری کالای قاچاق به خوبی عمل کردند.
وی گفت: مبارزه اخیر با کالاهای قاچاق موجب شد سفارش بعدی برای کالای قاچاق داده نشود.
طحان پور افزود: شاید حدود 10 درصد صنف فروشندگان لوازم خانگی، کالای قاچاق می فروختند و کسان دیگری قاچاق فروشی کلی می کردند.
وی تاکید کرد: صنف لوازم خانگی که پروانه کسب دارند قاچاق فروش نیستند.
 

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: افزایش قیمت لوازم خانگی با توجه به روند بازار و عرضه و تقاضا به صورت مصنوعی است زیرا زمانی قیمت کالایی افزایش می یابد که میزان عرضه آن کمتر از تقاضا باشد در حالی که اکنون کالاها به وفور در انبارها موجود است بنابراین قیمت ها باید کاهش یابد .
محمدرضا منصوری با اشاره به اینکه قیمت کالاهای تولیدی ما بالاست و باید کاهش یابد، اضافه کرد: باید تولید کنندگان داخلی توانمند شوند و از آن ها حمایت کرد .
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما چیست؟