اخبار لوازم خانگی

کارت پردازشي اينتل؛ ايده اي انقلابي براي ورشکسته کردن سازندگان لوازم خانگي

اينتل چندان در زمينه اسمارت فون ها موفق ظاهر نشد و تقريبا کل بازار را به رقبايش بخشيد اما قرار نيست همين اتفاق يک بار ديگر در مورد لوازم خانگي و ابزارهاي هوشمند داخل خانه تکرار شود.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، آخرين تلاش اينتل در اين زمينه Compute Card نام دارد، دستگاهي 94.5 در 55 در 5 ميلي متري که سي پي يو، چي پي يو، رم، حافظه داخلي و اتصالات بي سيم را در خود جاي داده است.
باور اينتل بر اين است که با توليد Compute Card، بخش هوشمند و کامپيوتري ابزارها را از دل محصول بيرون کشيده و به يک قطعه کاملا جداگانه منتقل کند. شايد دل تان نخواهد تا 10 سال ديگر تلويزيون، اجاق گاز، يخچال و بسياري ديگر از لوازم خانه تان را عوض کنيد اما سخت افزار آن ها 3-4 سال بعد به شدت عقب مي افتند و جا مي مانند.
بنابراين به جاي تعويض تمام لوازم خانگي، چه بهتر که فقط يک قطعه را عوض کرد و همه را به يک کامپيوتر کوچک جيبي منتقل کرد. البته در حال حاضر اطلاعات چندان دقيقي از Compute Cards در دسترس نيست اما مي توان انتظار داشت که اينتل بهترين ها را براي اين قطعه کوچک در نظر دارد.
اينتل مي گويد اين کارت با پورت هاي مختلف از يو اس بي سي گرفته تا اچ دي ام آي کار مي کند و قصد دارد Compute Card را به نوعي جايگزين Compute Stick کند که تا سال 2018 به طور کلي از دستور کار کمپاني حذف خواهد شد.
قطعه جديد، محدوديت هاي کامپيوت استيک را ندارد و علاوه بر اين ها، Card مي تواند گزينه هاي بسيار متنوعي در اختيار مخاطب قرار دهد که چنين امکاني در استيک وجود نداشت.
گفته شده که هر سيستم عاملي بخواهيد مي توانيد روي اين کامپيوتر جيبي کوچک نصب کنيد. ويندوز، لينوکس يا هر سيستم عامل ديگري که همين حالا هم مي توان روي يک پي سي ضعيف نصب داشت.
در ماه ژوئن سال 2017، اينتل قيمت و زمان عرضه Compute Card را اعلام خواهد کرد. البته انتظار مي رود که اين قطعه اواسط 2017 به بازار عرضه گردد که نزديک به ژوئن مي شود. شرکاي تجاري اينتل در اين زمينه شامل دِل، اچ پي، لنوو و شارپ مي شود.

منبع خبر: دیجیاتو

نظر شما چیست؟