اخبار لوازم خانگی

رغبت کم فروشندگان به رقابت/ بازار محرک می‌خواهد

با شکل‌گیری فروشگاه‌های اینترنتی و متعدد شدن راه‌های عرضه محصولات شاهد افزایش رقابت پذیری در مراکز فروش کالاها و خدمات هستیم به گونه‌ای که فروشندگان در یافته‌اند در صورت کسب نکردن رضایت مشتریان بازار فروش خود را از دست می‌دهند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، با فراگیر شدن اینترنت و گسترش فضای مجازی، بابی به نام خرید و فروش الکترونیکی در دنیای تجارت باز شد. خرید و فروش‌هایی که امروزه سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متعددی را به خود اختصاص داده است و به تناسب کیفیت ارائه خدمات طرفدارانی را نیز به سوی خود جذب کرده است.

 
با افزایش سهم این سبک از فروشگاه ها و تبدیل شدن به اصلی ترین رقیب مغازه داران، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم به سامان دهی این سایت ها کرد.
 
برخی از این فروشگاه ها در عرصه خرید و فروش قوی ظاهر شدند و اعتماد کامل مشتریان را به خود جذب کرده اند، تا جایی که به مرجعی برای تعیین قیمت نیز تبدیل شده اند و برخی دیگر نیز با عدم ارائه خدمات مناسب تنها با یک بار خرید از آنها، پشیمانی را در چهره خریداران می توان تماشا کرد.
 
خانم جوانی در گفت‌وگو با میزان از تجربه خرید خود از یکی از فروشگاه های اینترنتی در زمینه اکستنشن مو می گوید: با تبلیغ های فراوان از یکی از فروشگاه های سرشناس در این حوزه خرید کردم اما پس از تحویل محصول متوجه اشتباه فرستادن بسته مورد نظر خود شدم و پس از تماس با فروشگاه مورد نظر، آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال اشتباه فرستادن بسته خود قبول نکردند.
 
وی افزود: هزینه این بسته در هنگام سفارش به صورت اینترنتی پرداخت شده بود.
 
وی با ابراز پشیمانی از خرید اینترنتی خود، بیان کرد: به طور قطع از این پس خریدهای خود را به صورت حضوری انجام می دهم.
 
در مقابل این پشیمانی برخی افراد نیز رضایتمند از خرید خود معتقد اند که در شرایط مشابه همچنان این تجربه خود را تکرار می کنند.
 
آقایی جوان در گفت‌وگو با میزان از تجربه خود برای خرید غذا از یکی از فروشگاه های اینترنتی احساس رضایت می کند و می گوید: سرعت عمل و کیفیت غذا خریداری شده قابل قبول بود، همچنین قیمت این غذاها در مقایسه با رستوران های سطح شهر نیز مناسب تر بود.
 
وی که طریقه آشنایی خود با این سایت را از سوی دوستان خود معرفی می کند، تصریح کرد: خرید از این فروشگاه اینترنتی برای سفارش غذا تنها خرید اینترنتی من نبوده و برای من خرید از فروشگاه های اینترنتی در مقایسه با فروشگاهای سطح شهر در اولویت قرار دارد.
 
حوزه فعالیت فروشگاه های مجازی آنچنان گسترده شده که علاوه بر فروش محصولات به سمت و سوی ارائه خدمات نیز روی آورده اند تا جایی که شاهد معرفی اساتید برای تدریس و خدمات آموزشی، ارائه خدمات رانندگی، فروش محصولات دست دوم و حتی فروش محصولات کم یاب می کنند.
 
همچنین در برخی از موارد دیده شده فروشندگانی از کشورهای مختلف در زمان حراج پس از معرفی محصول در فضای مجازی و دریافت سفارش، از طریق پست های بین المللی محصول را به دست متقاضیان خود می رسانند. 
 
آنچه مسلم است در دنیای امروز، کیفیت ارائه خدمات حرف اول را در افزایش سهم فروش در بازار می زند و در صورت نارضایتی خریداران به هر دلیلی این سهم عرضه کننده است که در بازار کوچک و کوچک تر شده و پس از مدتی مشتریان خود را از دست می دهند و همین امر اصل رقابت پذیری در بازار را افزایش می دهد.
 
خریداران نیز با متنوع شدن راه های انتخاب محصول همچون گذشته مجبور به انتخاب از سر اجبار با نازل ترین کیفیت نیستند و در نهایت به سود متقاضیان تمام می‌شود.

نظر شما چیست؟