اخبار لوازم خانگی

تمدید طرح شکست خورده کارت اعتباری خرید کالای ایرانی منطقی نیست

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بیان داشت : نگاه متولیان طرح با توجه به ماهیت آن که خروج کالاها از انبار بوده است خوب بود چنانکه تا به امروز اهدای وام با بهره 12 درصد از بانک وجود نداشت اما نحوه ی اجرای آن مناسب نبوده و طرح با شکست مواجه شد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به عدم موفقیت طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی بیان داشت : نگاه متولیان طرح با توجه به ماهیت آن که خروج کالاها از انبار بوده است خوب بود چنانکه تا به امروز اهدای وام با بهره 12 درصد از بانک وجود نداشت اما نحوه ی اجرای آن مناسب نبوده و طرح با شکست مواجه شد.

محمد طحان پور در گفتگو با خبرنگار «ال کا ایران» افزود : مخالفت اتحادیه لوازم خانگی از شروع طرح نیز با نحوه ی اجرای آن بود و با نگاه مثبت طرح مخالفتی نداشت.

وی بیان کرد : یکی ازبزرگترین ایراداتی که به این طرح وارد بود در خصوص تولیدکنندگانی بود که فاقد نمایشگاه بودند.در این طرح تنها تولیدکنندگانی که نمایشگاه عرضه محصول داشتند، توانایی فروش محصولات خودرا داشته که تعدادشان بسیار اندک بود.

محمد طحان پور با اشاره به اینکه تنها 1 درصد این طرح عملیاتی شده است، تصریح کرد : بسیاری از تولیدکنندگان به دلایلی در این طرح مشارکت نکردند که البته بیش از 15 درصد از تولیدکنندگان داخلی با کیفیت هستند و اینکه بانک مرکزی مدعی عدم استقبال به دلیل نبود کیفیت محصولات شده است، درست نیست.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران خاطر نشان کرد : عمده ترین دلیل شکست این طرح، ارائه محصولات توسط بازار با قیمت ارزان تر نسبت به کالاهای موجود در طرح خرید کالای ایرانی بود.کالاهایی که شامل طرح کارت اعتباری خرید کالا بودند با قیمت کمتری در بازار فروخته می شد.

وی در پایان با اشاره به درست نبودن تمدید این طرح بیان داشت: وزیر صنعت نیز به شکست این طرح اذعان داشت و تمدید این طرح به هیچ وجه منطقی نبوده و به صلاح صنعت لوازم خانگی کشور نیست.

نظر شما چیست؟