اخبار لوازم خانگی

رسانه اگر ملی باشد شأن مخاطب را در نظر می گیرد

رسانه صدای مردم است و حق انتخاب را برای مردم فراهم می کند و اگر جز این باشد هیچ ثمره ی دیگری نخواهد داشت. تلویزیون قاب جادویی که بشر را هم از تنهایی درآورد و هم از عدم آگاهی و بی اطلاعی. تریبون به دستان در رسانه باید سلامت رفتار مشق کنند که در غیر اینصورت به سبب تأثیرپذیری مخاطب رفتار منفی و عمل منفی را بازتاب خواهند داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رسانه صدای مردم است و حق انتخاب را برای مردم فراهم می کند و اگر جز این باشد هیچ ثمره ی دیگری نخواهد داشت. تلویزیون قاب جادویی که بشر را هم از تنهایی درآورد و هم از عدم آگاهی و بی اطلاعی. تریبون به دستان در رسانه باید سلامت رفتار مشق کنند که در غیر اینصورت به سبب تأثیرپذیری مخاطب رفتار منفی و عمل منفی را بازتاب خواهند داد.

گروههای مختلف سنی و برنامه های مخصوص آنان فرقی نمی کند در کدام ساعت روز پخش شود اما در هر بازده ی زمانی باشد تبلیغات تلویزیونی را شاهد خواهیم بود.

تبلیغات به معنی شناساندن و معرف شدن است که برای نیل به این موضوع باید دارای حداقل پارامترها برای رونمایی از خود در رسانه باشد و البته سیاستهای رسانه ای هم ایجاب می کند تا با وضع برخی قوانین بهترین محصول به بیننده معرفی شود.

تلویزیون با انتقال پیام شناخته می شود و شأن رسانه بدون شک همین انتقال پیام است. رسانه با تأثیرگذاری بیشتر روی مخاطب و بزرگنمایی یک موضوع به ذهن مخاطبانش جهت می دهد و از این منظر آگاهانه مخاطب خود را انتخاب می کند.

نقشه ی راه و دور اندیشی در پیاده کردن یک زمینه و ایده بدون شک یک کار کارشناسانه و زمانبر است که تازه بعد از این، خوان پذیرش جهت خوراک رسانه ای کردن توسط تلویزیون فرا می رسد.

اولین چیز در پذیرش یک آگهی تلویزیونی در نظر گرفتن شأن مخاطب در وقت گذاشتن جهت تماشای یک برند یا محصول است. مسئله ای که شاید در اساسنامه تبلیغات تلویزیونی نباشد اما در همه ی برنامه ی سیما جزو لاینفک مقررات است.

در دنیای امروز شیوه های مختلفی برای معرفی کالا وجود دارد اما هنوز بهترین شیوه نزد صاحبان کالا همان تبلیغات تلویزیونی به سبب  محبوبیت این پدیده نزد مردم است.  جایی که تصاویر از همان ثانیه های نخست برای ماندگاری تلاش می کنند و در پایان یک تیزر چند ثانیه ای یا مانده می شوند و یا رانده می شوند.

رقابت در تبلیغات تلویزیونی همیشه سبب می شود افراد بهترین الگو را در پیاده کردن تصویر موجه از یک محصول در ذهن مخاطب انتخاب کنند. تصویری که بعد از صرف هزینه و دیده شدن از رسانه بتواند طی مدت کوتاهی بازگشت پذیر و ثمر دهنده باشد.

در تبلیغات حمایت از تولیدکنندگان ، حمایت از کارآفرینان ، ایجاد رقابت سالم مد نظر است اما موضوع مهم دیگر که انگشت اشاره ی تبلیغات را سمت خود می گیرد کمک به ارتقاء استانداردهای کالا و خدمات ایرانی در مقایسه با سایر تولیدات مشابه است.

با همه ی آنچه گفته شد پیداست که یک محصول برای دیده شدن آن هم از قاب جادویی باید در شأن یک مخاطب و تبلیغ باشد و نمی توان صرف یک محصول داشتن در رسانه ی ملی دیده شد مگر اینکه رسانه پا را از حیطه ی قانون فراتر بگذارد.

مخاطب حق دارد که بخواهد تصویر درستی از یک محصول به او عرضه شود. محصولی که دارای پارامترهای لازم برای انتخاب باشد. استاندارد اولین موضوعی است که خیال مخاطب را راحت می کند تا به سراغ گزینش محصول برود.

حال تصور کنید که محصولی بدون داشتن نشان استاندارد لازم در فضای رسانه دیده شود و از قضا مخاطب هم جذب کند با در نظر گرفتن این شرایط موضوع دیگر تبلیغ نیست بلکه فریب خواهد بود. فریبی که هم سایر محصولات مشابه را برجسته خواهد کرد و هم جیب مردم را خواهد زد.

رسانه ای که خواست و شأن مخاطب را نادیده بگیرد رسانه نیست و از این حیث تعهدی هم ندارد خصوصاً اگر رسانه ملی باشد وگرنه با هر میلی می توان هرکاری کرد. 

نظر شما چیست؟