باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی
آموزش

علت باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چیست؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین ظرفشویی یکی از لوازم آشپزخانه پرکاربرد به شمار می رود و افراد هنگام ...

زهرا سیاحی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، ماشین ظرفشویی یکی از لوازم آشپزخانه پرکاربرد به شمار می رود و افراد هنگام شستشوی ظروف خود از این دستگاه استفاده می کنند. ماشین ظرفشویی نیز همانند ماشین لباسشویی، یخچال، تلویزیون، اتو و … به مشکلاتی بر می خورند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بازگو کردن برخی مشکلات رایج ماشین ظرفشویی از جمله باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی ، علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی و خاموش شدن ماشین ظرفشویی حین کار بپردازیم.

از دلایل باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی چه می تواند باشد؟

یکی از مشکلات رایج ماشین ظرفشویی، ماندن کف در آن است. هنگام شستشوی ظروف توسط ماشین ظرفشویی کاربران برای تمیز شدن ظروف از مواد شوینده مختلفی مانند قرص ها و مایع های شستشو متناسب با دستگاه خود استفاده می کنند. این مواد باعث ایجاد کف و حباب شده و به خوبی ظروف چرب و کثیف را می شوید.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

در برخی از مواقع ماشین نمی تواند هنگام شستشو تمامی کف و حباب های ایجاد شده را از بین ببرد و بعد از چرخه شستشو شما با باز کردن درب دستگاه با کف داخل ماشین ظرفشویی روبرو می شوید. همانطور که گفته شد باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی از مشکلات ماشین ظرفشویی محسوب می شود و کاربران جهت حل یک مشکل باید ابتدا آن را پیدا کرده و سپس به فکر راه حلی برای رفع آن باشند.

بیشتر بخوانید:

نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

ماندن کف داخل ماشین ظرفشویی دلایل متفاوتی دارد که در ادامه ما به بازگو کردن آن ها می پردازیم تا بتواند به شما مخاطبان کمک شایانی کند در ادامه با ما همراه باشید.

میزان استفاده زیاد از مواد شوینده

در برخی مواقع ممکن است کاربران هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی مقدار زیادی مایع یا قرص مواد شوینده درون مخزن ظرفشویی بریزند. در این شرایط دستگاه نمی‌ تواند تمام مایع، کف و حباب ‌ها را خارج کند و مقداری از آن در دستگاه می‌ ماند. بنابراین برای خارج کردن کف‌ ها، از برنامه تخلیه استفاده کرد ولی پیشنهاد می شود در شستشو های بعدی مخزن ماشین را بیش از حد تعیین شده پر نکنید.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین قیمت ماشین ظرفشویی دست دوم در بازار

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

استفاده از مواد شوینده نامناسب

هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی و شستشوی ظروف اگر از مواد شوینده ای اصل، با کیفیت و به اندازه استفاده شود در آن زمان دیگر به باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی روبرو نخواهید شد. زیرا برخی از دستگاه ها با مواد شوینده نامناسب سازگاری ندارند و کاربران سعی کنند حتما هنگام استفاده از ماشین از مواد شوینده مخصوص استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

لک شدن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی پس از شستشو

معیوب بودن دریچه ورودی آب

گاهی اوقات در قسمت دریچه ورود آب برای دستگاه مشکلی به وجود می آید برای مثال درب ورودی مسدود شده و یا به علت گرفتگی لوله ورودی آب میزان لازم از این آب مصرفی وارد دستگاه نشده و شستشوی ظروف به صورت کامل صورت گرفته نمی شود و کف در ماشین باقی می ماند که بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه شود.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

استفاده نکردن از خشک کن

استفاده نکردن از خشک کن ماشین ظرفشویی دو مشکل اساسی ایجاد می کند. ممکن است بعد از چرخه شستشوی ظروف با ظرف های خیس مواجه شوید و مجبور به دستمال کشیدن و خشک کردن آن ها به صورت دستی شوید که بسیار کار خسته کننده ای است و استفاده نکردن از این امکان باعث ماندگاری لکه­ های آب و رسوب بر روی ظروف شیشه­ ای شما هنگام خشک شدن می­ گردد.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

بیشتر بخوانید:

طولانی شدن شستشو ماشین ظرفشویی به چه علت است؟

تنظیم نبودن برنامه انتخابی با میزان مایع

برای هر برنامه ای از ماشین ظرفشویی، یک مقدار ثابت مایع ظرفشویی استفاده می شود که اگر این موضوع رعایت نشود موجب جمع شدن کف داخل ماشین ظرفشویی می شود. کاربران باید برای هر برنامه شستشوی که استفاده می کنند میزان مناسبی مواد شوینده استفاده کنند. در صورتی که برای برنامه شستشوی سریع به همان میزان مایعی که برای شستشوی دو ساعته مصرف شود، ظرفشویی در تایم کوتاه نمی تواند تمام مایع و کف را از مخزن خارج کند و مقداری کف داخل ماشین ظرفشویی باقی می ماند.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

برای حل این مشکلات ماشین ظرفشویی کاربران باید از برنامه تخلیه استفاده کنند تا کف باقی مانده از بین برود. عوامل دیگری نیز وجود دارد که موجب باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی می شود که شامل مسدود شدن پمپ تخلیه، از کار افتادن اسپری یا بازو آبپاش، از کار افتادن شناور یا میکروسویچ شناور و خراب بودن شیر برقی می شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین ماشین ظرفشویی ها کدامند؟

پر بودن مخزن ماشین ظرفشویی

برخی از کاربران با این تفکر که هر چه مواد شوینده ی بیشتر در مخزن ماشین بریزند با ظروف تمیزتری روبرو می شوند، از مواد شوینده زیادی استفاده می کنند و این باور غلطی است زیرا مایع بیشتر سبب وجود کف در ماشین ظرفشویی می شود. پس حتما به علامت حک شده در محفظه جاپودری دقت کرده و مقدار مواد شوینده را به اندازه بریزید اگرچه توصیه می شود هنگام ریختن مواد شوینده از قیف استفاده کرده تا از ریختن بیش از حد آن جلوگیری کنید.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی

از علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی می توان به مسدود بودن شیلنگ تخلیه یا سوختن پمپ تخلیه اشاره کرد. برای بررسی این دو مشکلات رایج ماشین ظرفشویی حتما ماشین را ابتدا خاموش کنید. برای بررسی شیلنگ تخلیه ابتدا مطمئن شوید که داخل شیلنگ مانعی وجود ندارد.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

برای دومین علت جمع شدن آب کف ماشین ظرفشویی حتما باید دو ساعت قبل از بررسی دستگاه را خاموش کرده سپس به پمپ تخلیه نگاهی بیاندازید. معمولا در پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی باقی مانده های غذا مانع عدم کارکرد صحیح آن می شود.

در همین رابطه بخوانید:

وسایلی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار

کاربران ماشین ظرفشویی در بسیای از موارد ممکن است با خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار روبرو شوند و اولین فکری که به سرشان بزند این باشد که دستگاه سوخته و دیگر کار نمی کند. اصلا جای نگرانی ندارد ما در ادامه علت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار را بررسی خواهیم کرد.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

از خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • جریان برق
  • المنت حرارتی ظرفشویی
  • فیوز حرارتی ظرفشویی
  • مجموعه فن و تجهیزات تهویه ظرفشویی
  • درب ماشین ظرفشویی
  • پمپ و موتور ماشین ظرفشویی
  • برد الکترونیکی
  • پنل کنترلی

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

توجه داشته باشید که خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار حتما علت خاصی دارد و شما با بررسی موارد فوق حتما به مشکل اصلی خواهید رسید سپس دست به درست کردن آن بزنید.

در همین رابطه بخوانید:

نقد و بررسی مشخصات ماشین ظرف شویی بوش مدل SMS46NI10M

علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی بوش

علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی بوش همانند موارد فوق می تواند باشد که این مشکل امری طبیعی است زیرا ماشین ظرفشویی های برند های مختلف مثل لوازم خانگی برقی دیگر به مشکل بر می خورند و کاربران با روبرو شدن از این قبیل مشکلات نباید نگران باشند فقط کافیست به بررسی مشکلات یاد شده در موارد فوق بپردازند.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

علت جمع شدن کف در ماشین ظرفشویی بوش شامل استفاده زیاد از مواد شوینده، استفاده از مواد شونده نامناسب، خراب بودن دریچه ورودی آب، پر بودن مخزن ماشین ظرفشویی، تنظیم نبودن برنامه انتخابی با میزان مایع و غیره می شود.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات ماشین ظرفشویی که باید بدانید!

چگونه باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم؟

در این زمان پس از مطلع شدن از مشکل به دنبال راهی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی خود هستید. برای تمیز کردن کف داخل ماشین ظرفشویی ابتدا باید دستگاه را خاموش کرد، سپس تمامی ظروف را از درون آن تخلیه کرده و در نهایت با دستمال یا ظرف کف داخل ماشین ظرفشویی را تمیز می کنیم.

باقی ماندن کف در ماشین ظرفشویی

زمانی که داخل دستگاه به خوبی خشک شد می توانید اقدام به شستشوی مجدد ظروف کنید. توجه داشته باشید که وقتی مشکل را پیدا کردید دست به تکرار آن نزده و رعایت کنید. در شستشو مجدد از قرص یا مایع استفاده نکنید تا مواد باقی مانده تخلیه گردد همچنین برای تسریع در روند تخلیه می توانید از نمک و یخ استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟