LG will demo a 'bendable' OLED gaming TV at CES 2021 1
اخبار لوازم خانگی

صفحه نمایشگر انعطاف پذیر ال جی در نمایشگاه CES 2021

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز به روز به برگزاری نمایشگاه مجازی CES 2021 نزدیک تر می شویم و هر روز اخبار ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، روز به روز به برگزاری نمایشگاه مجازی CES 2021 نزدیک تر می شویم و هر روز اخبار بیشتری درباره جوایز و محصولاتی که قرار است در این رویداد ارائه شود در اختیارمان قرار می گیرد. یکی از جدید ترین اخبار درباره رونمایی صفحه نمایشگر انعطاف پذیر ال جی در نمایشگاه CES 2021 است.

برای مشاهده جدیدترین خبرهای نمایشگاه CES 2021 روی گزینه زیر کلیک کنید.

نمایشگاه CES 2021

صفحه نمایشگر انعطاف پذیر ال جی

گفت می شود که صفحه نمایشگر انعطاف پذیر ال جی با فشردن یک دکمه می تواند از یک مانیتور تخت و صاف به یک صفحه نمایش منحنی تبدیل خواهد شد. گوشی های هوشمند تاشو ال جی به تدریج معروف شدند همچنین ال جی در زمینه تلویزیون های رول شونده ، تاشو و شفاف نیز تحولات عظیم و هیجان انگیزی را انجام داده است. هنگامی که این نوع تلویزیون ها را خاموش می کنند به صورت خودکار در باکس زیر تلویزیون جمع می شوند و یا به صورت یک صفحه شیشه ای ظاهر می شود. بنابراین جای تعجب نیست اگر ال جی همین تکنولوژی را در ساخت مانیتور های گیمینگ به کار بگیرد و با یک روش کارآمد تعداد صفحه نمایش های ضروری را در خانه کاهش دهد.

این مانیتور نتیجه اولین تلاش ال جی در زمینه تولید نمایشگرهای تغییر شکل نیست زیرا در حال حاضر اولین تلویزیون رول شونده موجود در کره جنوبی به فروش می رسد و همچنین در نمایشگاه CES 2020 برنامه رونمایی از صفحه نمایشی که مانند پروژکتور پایین می آید را داشت و به مرحله اجرا رساند. یکی از تفاوت های اساسی صفحه نمایشگر انعطاف پذیر با دیگر مانیتور هایی که تغییر شکل دارد قابلیت پخش صدای با کیفیت بالاست در واقع می توان گفت سیستم صوتی سینمایی تاثیر بسیار زیادی بر روی این تلویزیون داشته و آن را نسبت به مانیتور های دیگر متمایز کرده است.

صفحه نمایشگر انعطاف پذیر ال جی

خارج از لطف نیست اگر بدانید صفحه نمایشگر خمیده ال جی در نمایشگاه CES 2021 تنها یک نسخه دمو و آزمایشی بوده تا در صورتی که مورد استقبال قرار گرفت در بازار عرضه شود. در صورت تایید تولید انبوه این مانیتور با قیمت 100 میلیون وون در کره جنوبی و 87 هزار دلار در ایالات متحده آمریکا به فروش می رسد همچنین این قیمت در بازار های اروپا و استرالیا به ترتیب 67 هزار پوند و 123 هزار دلار استرلیا است. همانطور که پیداست هزینه تولید این صفحه نمایشگر ال جی بالا بوده به همین خاطر این کمپانی نسخه آزمایشی آن را به نمایش خواهد گذاشت.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که مانیتور خم شونده ال جی در مقایسه با تلفن هوشمند تاشو و تلویزیون رول شونده ال جی دامنه حرکت محدود تری خواهد داشت که بر اساس نظر کارشناسان این رویه برای این نوع صفحه نمایش پایدار تر خواهد بود.

مشخصات صفحه نمایشگر خمیده ال جی

LG will demo a 'bendable' OLED gaming TV at CES 2021 1

از مشخصات صفحه نمایشگر خمیده ال جی می توان گفت که پنل این دستگاه 48 اینچ و 4K بوده که می تواند با یک حرکت از حالت تخت به خمیده تبدیل شود. ویژگی جالب مانیتور ال جی این است که می توان در حات صاف و تخت به تماشای فیلم و سریال پرداخت سپس با فشردن یک کلید آن را به یک صفحه نمایش خمیده تغییر داد تا بتوان با هیجان بیشتری به بازی ویدیویی پرداخت. بر اساس اخبار برخی از رسانه های کره ای، نرخ بروزرسانی تصاویر این تلویزیون 40 الی 120هرتز بوده که در بین مانیتور های گیمینگ جدید کمترین نرخ را دارد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟