افزایش قیمت لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

مجوزی برای افزایش قیمت لوازم‌خانگی صادر نشده /کاهش قیمت برخی کالاها با درج قیمت تولیدکننده

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه مجوزی برای افزایش قیمت ...

نفیسه رحیمی | 2 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه مجوزی برای افزایش قیمت لوازم‌خانگی صادر نشده، گفت: با درج قیمت تولیدکننده (به‌جای قیمت مصرف‌کننده) معیاری در دست خریداران هست که بر اساس آن اگر قیمت نهایی خریدار در کالای تند مصرف بیش از۲۰‌درصد و در کالاهای کند مصرف بیش از ۳۰‌درصد باشد، مصداق گران‌فروشی است.

محمد‌صادق مفتح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی گران‌فروشی برای مصرف‌کننده نهایی آسان است، گفت: همچنین با اجرای این طرح رقابت در توزیع افزایش یافته و شاهد کاهش قیمت برخی کالاها با درجقیمت تولیدکنندههستیم.

تصریح کرد: طرح درج قیمت تولیدکننده از کالاهایی که تاثیر کمتری در سبد خانوار داشت شروع شد، اما بازخوردها مثبت بود، برای مثال قیمت آب‌معدنی تا ۵۰‌درصد و قیمت لنت، فیلتر‌روغن و لوازم یدکی خودرو تا ۷۰‌درصد کاهش داشته است. البته به گفته قائم‌مقام وزیر صمت کاهش قیمت قابل پیش‌بینی بود، چراکه قیمت مصرف‌کننده با پیش‌بینی بیشترین هزینه حمل و نقل درج می‌شد که حالا این شرایط تغییر کرده است. در اصل درج قیمت مصرف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنندهدر ذات خود بی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌عدالتی و بی‌رقابتی دارد.

وی در ادامه پیش‌بینی کرد که با اجرای کامل طرح درج قیمت تولیدکننده، کالا عادلانه‌تر و با قیمت بهتر در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد و رقابت در حلقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مختلف توزیع و فروش بیشتر شود و گفت: تاثیرگذاری سیستم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های سنتی نظارت مثل تعزیرات کمتر از روش فعلی است. مفتح گفت: تولید‌کنندگان کالاهای کندمصرف فقط باید قیمت درب کارخانه را روی محصول درج کنند و قیمت مصرف‌کننده هم در واحد صنفی در معرض دید خریدار قرار بگیرد. اگر در کف بازار قیمت‌ها غیرمنطقی افزایش یافته باشد، حتما برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟