اخبار لوازم خانگی

اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی معرفی شدند/ سه سال با برنامه یا هرچه پیش آمد خوش آمد؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران روز گذشته برگزار شد و پس ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران روز گذشته برگزار شد و پس از حاشیه های فراوانی که به همراه داشت، اعضای جدید هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی معرفی شدند. نگاه به وضعیت موجود صنعت لوازم خانگی ایران نشان می دهد که این انجمن تا چه اندازه حائز اهمیت است و اعضای جدید هیئت مدیره باید بدانند که مسیر سختی را پیش رو خواهند داشت، البته اگر برنامه ای برای توسعه صنعت عقب مانده لوازم خانگی ایران داشته باشند.

نتیجه انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در سال 1401

روز گذشته برای فعالین صنعت لوازم خانگی ایران روز تعیین کننده ای بود. انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران را می توان یکی از مهمترین مسائل پیش روی صنعت لوازم خانگی ایران دانست چرا که این انجمن به دلیل موقعیت سازمانی استراتژیکی که در این صنعت داشته، نقش تعیین کننده ای در توسعه صنعت لوازم خانگی ایران ایفا خواهد کرد.

کارخانه لوازم خانگی پاکشوما

بر اساس این گزارش پس از پایان انتخابات هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی، اعضای جدید هیئت مدیره در سال 1401 به شرح ذیل معرفی شدند.

«علیرضا محمدی دانیالی» با ۶۸ رای، «علیرضا موسوی‌مجد» با ۶۷ رای، «سعید رضوانی» با ۶۲رای، «قاسم مصطفوی» با ۵۸ رای، «داود نوده فراهانی» با ۵۶ رای، «یوسف فتح‌الله» با ۵۴ رای و «محمود قهاری» با ۴۷ رای به عنوان اعضای هیات مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی انتخاب شدند.

همچنین «نوید ایزدپناه» با ۳۰ رای به عنوان عضو علی‌البدل اول هیات مدیره، «نعیم رمضان‌پور» با ۲۰ رای به عنوان عضو علی‌البدل دوم هیات مدیره، همچنین «محمدحسین تهران‌چی» با ۴۹ رای به عنوان بازرس اول و « سام ادیب» با ۲۶ رای به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

توسعه صنعت لوازم خانگی ایران نیازمند برنامه است

هیچ فعالیتی بدون نقشه راه به موفقیت دست نخواهد یافت. البته نقشه راه نیز به تنهایی کافی نیست. چرا؟ به دلیل آنکه حرف بی عمل همانند پسته بدون مغز است. صنعت لوازم خانگی در ایران دچار عقب ماندگی شده و باید قبول کنیم که از فناوری روز دنیا بسیار فاصله داریم.

کارخانه لوازم خانگی پاکشوما

اعضای جدید هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی ایران باید برنامه های خودرا به صورت رسمی رسانه ای کنند و پس از یک دوره، عملکرد یکایکشان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. به عقیده نگارنده تا مطالبه ای در این حوزه وجود نداشته باشد، تلاشی از سوی شخص و یا افراد و حتی ائتلاف خاصی برای توسعه وجود نخواهد داشت.

وظیفه انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و البته اعضای محترم هیئت رئیسه فقط و فقط به برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی تهران و احیانا استفاده برخی از افراد از رانت های خاص ختم نمی شود، یعنی نباید بشود. ارتباط موثر با رسانه ها برای شرح فعالیت های انجام شده یکی از مهمترین وظایف هیئت رئیسه جدید انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خواهد بود تا در معرض پرسش و پاسخ قرار بگیرند و از عملکرد خود دفاع کنند.

برای شروع کار نگارنده این گزارش پیشنهاد می کند در سریع ترین زمان ممکن نشست خبری اعضای هیئت رئیسه با حضور خبرنگاران برگزار شده و اعضا به بیان برنامه های خود بپردازند. در حال حاضر موضوع تامین مواد اولیه ارزان، قیمت گذاری محصولات، قاچاق لوازم خانگی، شبکه توزیع مناسب، تولید محصولات با کیفیت، ایجاد علاقه و عرق ملی در مصرف کننده ایرانی برای استفاده از کالای با کیفیت داخلی،  عدم ارتباط برخی از تولیدکنندگان بزرگ صنعت لوازم خانگی ایران با انجمن، صادرات محصول و ایجاد بازارهای منطقه ای و … برخی از چالش های مهم انجمن صنایع لوازم خانگی ایران است که باید توجه ویژه ای به آن شود.

دانش بنیان شدن صنعت لوازم خانگی ایران

رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 1401 را «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند و از همین رو از تمامی صنایع کشور انتظار می رود که شعار سال را سرلوحه کار خود قرار دهند. اما وضعیت تحقق شعار سال در صنعت لوازم خانگی کشور پس از گذشت 4 ماه از سال چگونه است؟ آیا اعضای جدید برنامه ای برای دانش بنیان کردن صنعت لوازم خانگی کشور که یک نیاز حیاتی برای عدم وابستگی بیش از حد و البته تولید محصول با کیفیت و فناوری روز است، داشته و ارائه کرده اند؟

آیا اعضای هیئت مدیره انجمن صنایع لوازم خانگی در خصوص برنامه راهبردی ارتقای تولید دانش بنیان وزارت صمت در صنعت لوازم خانگی راهکار و برنامه ای خواهند داشت؟

قابلیت Full HD در تلویزیون سام الکترونیک

باید تعاریف دانش بنیان شدن در صنعت لوازم خانگی به صورت روشن و شفاف و البته سختگیرانه مشخص شود. استفاده ابزاری و شعارگونه از نام گذاری سال برای پیش برد اهداف سیاسی و البته منتفع شدن از مزایای یک شرکت دانش بنیان ( مشخصا منظور تسهیلاتی مالی و اعتباری است که بر اساس شعار سال، باید به شرکت های دانش بنیان تعلق بگیرد) قطعا یک فریبکاری بزرگ خواهد بود که از همین امروز باید جلوی آن گرفته شود.

رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند که «شرکت دانش‌بنیان باید به معنای واقعی کلمه نوآوری داشته باشد. شرکت‌های مونتاژکننده دانش‌بنیان نیستند. مونتاژ همان واردات بی‌رویه است اما با یک شکل دیگر. این تولید و آفرینندگی محصول نیست. برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعریف شود. شرکتی که با فناوری ۴۰ سال پیش کار می‌کند نباید خودش را دانش‌بنیان جا بزند و از تسهیلات دانش‌بنیان‌ها استفاده کند.»

اینکه طی ماه های گذشته به یک باره یکی از شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی در تبلیغات تلویزیونی و محیطی برند خود، نام دانش بنیان را در کنار اسم برند خود می آورد، یک فریبکاری بزرگ است و باید انجمن صنایع لوازم خانگی به این موضوعات حساس باشد.

منافع گروهی را به منافع شخصی ترجیح دهید

ترجیح منافع فردی به منافع جمعی یک معضل اجتماعی است که از منظرهای مختلف می توان در این باره سخن گفت اما امروز زمان همدلی و اتحاد در صنعت لوازم خانگی کشور است. دیدیم و شنیدیم که رهبر معظم انقلاب نیز از صنعت لوازم خانگی کشور گلایه کرده و باید این گلایه‌ها را جدی گرفت.

بدون تعارف امروز اقبالی به خرید لوازم خانگی ایرانی در بازار وجود ندارد، نه آنکه وجود نداشته باشد اما از روی جبر است چون کالای معتبر خارجی و رسمی در بازار نیست. با این حال حجم لوازم خانگی قاچاق در بازار ایران نشان می دهد که هنوز مردم برای خرید کالای خارجی مشتاق تر هستند.

البته هستند کسانی که از روی عرق ملی اقدام به خرید کالای ایرانی می کنند اما باید با خودمان و مخاطبمان رو راست باشیم، مردم ایران هنوز لوازم خانگی ایرانی را باور نداشته و از کیفیت این محصولات راضی نیستند. پیش‌تر در گزارشی با نام غلبه سود و فروش بر عرق ملی به بررسی بخشی از ابعاد این موضوع پرداختیم اما این مهم ابعاد بیشتری نیز داشته که در گزارشات دیگری به آن خواهیم پرداخت.

پیش از برگزاری انتخابات انجمن صنایع لوازم خانگی ایران حرف و حدیث هایی از دو دستگی در میان اعضاء به گوش رسید. هیچکسی منکر وجود اختلاف سلیقه در یک تشکل نیست اما پرسش اینجاست که چرا مشکلاتتان را به روش های غیر اخلاقی حل می کنید؟ متاسفانه برخی از افراد برای پیش برد اهداف و منافع شخصی خود دست به رفتارهای عجیبی می زنند.

از کشاندن مخفیانه برخی از مشکلات درون سازمانی به شبکه های اجتماعی و بازیچه قرار دادن برخی از ادمین ها اینستاگرامی گرفته تا قهر و غضب های بدون منطق که هر فرد مطلعی را متعجب می کند. اعضای انجمن صنایع لوازم خانگی باید همدل و یکصدا شده و برای توسعه صنعت لوازم خانگی کشور تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار «ال کا ایران»، طی سال های گذشته فعالیت های خوبی در انجمن صنایع لوازم خانگی ایران صورت گرفت. از برگزاری خوب بیست و یکمین نمایشگاه لوازم خانگی تهران در شرایط کرونایی گرفته تا تلاش برای موضوع قیمت گذاری درست محصولات و البته شروع رتبه بندی قطعه سازان لوازم خانگی که نشان می دهد هنوز این انجمن بزرگ در صنعت لوازم خانگی جای فعالیت بسیار بیشتری دارد.

انجمن صنایع لوازم خانگی ایران و اعضای محترم جدید هیئت رئیسه که قرار است سه سال سکان هدایت این انجمن را بر عهده داشته باشند، باید بدانند که مخاطب امروز مخاطب 10 سال پیش نیست. امروز به لطف شبکه های اجتماعی و ارتقاء سطح آگاهی مخاطب، خریداران لوازم خانگی ایرانی به دنبال کیفیت هستند پس نمی توان با شعار فناوری و تولید با کیفیت قلب خریدار ایرانی را تسخیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟