واردات لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

در بخشی از لوازم خانگی کوچک به واردات نیاز داریم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، بیشتر محصولات ...

نفیسه رحیمی | 1 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، بیشتر محصولات این بخش در کشور تولید می‌شود. در حال حاضر در حوزه برخی محصولات از جمله اسپرسوساز، تصفیه هوا، ریش تراش، سشوار و بعضی از تسترهای آسانسوری به واردات نیاز داریم.

ابوالقاسم شانه ساز با بیان اینکه انجمن موافق واردات بخشی از لوازم خانگی کوچک است که در کشور تولید نمی‌شود، اظهار کرد: این موضوع را به وزارتخانه نیز اعلام کردیم.

وی افزود: اما واردات بخشی از لوازم خانگی کوچک که با کیفیت مناسب در کشور تولید می‌شود، به نفع کشور نیست.

به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کوچک، بیشتر محصولات این بخش در کشور تولید می‌شود. در حال حاضر در حوزه برخی محصولات از جمله اسپرسوساز، تصفیه هوا، ریش تراش، سشوار و بعضی از تسترهای آسانسوری به واردات نیاز داریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره تولید ماکروفر، اظهار کرد: در حال حاضر سه شرکت داخلی ماکروفر تولید می‌کنند. البته ماکروفر جزو لوازم خانگی کوچک نیست، چرا که قابل حمل نیست و مستقر می‌شود.

شانه ساز در پاسخ به اینکه چرا تاکنون با واردات محصولاتی که تولید داخل ندارد، موافقت نشده؟ تصریح کرد: مشکل اینجاست که مثلا اسپرسوساز تعرفه جدا ندارد و ممکن است تعرفه آن با محصولاتی که تولید داخل دارند مشترک باشد. در این صورت اگر واردات برای یک تعرفه آزاد شود ممکن است کالاهایی که مشابه داخل دارند نیز وارد شوند./ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟