آموزش

نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای آشپزخانه است که معمولا در طول شبانه ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، یکی از مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای آشپزخانه است که معمولا در طول شبانه روز برای درست کردن یا خوردن غذا از این مکان استفاده می شود اما یکی از نکات مهم در رابطه با این مکان این است که بتوانید نظم را در این محیط برقرار کنید تا دچار شلوغی و به هم ریختگی نشوید. همچنین با نزدیک شدن به سال جدید و خانه تکانی، جا به جایی و مرتب کردن آشپزخانه بسیار دشوار است  و اگر نمی دانید چگونه این نظم ‌را در آشپزخانه برقرار کنید ما به شما خواهیم گفت که برای نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402 چه کارهایی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

تمیز کردن دیوارها برای خانه تکانی عید

در این بخش می خوانید:

  • ترفند نظم دهی به کشو و کابینت آشپزخانه
  • از بین بردن چربی های کشو و کابینت
  • نظم دادن به خانه با وسایل دور ریختنی
  • از بین بردن چربی های کشو و کابینت
  • نظم دهی به یخچال و فریزر
  • ایده نظم دهی

نظم دهی کابینت و کشو ها آشپزخانه

نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402

با نزدیک شدن به عید و خانه تکانی قبل از شروع سال جدید بسیاری از افراد به دنبال مرتب کردن و نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402 هستند تا بتوانند با آسان ترین ایده نظم دهی برای کشو و کابینت های آشپزخانه، این مکان را مرتب کنند زیرا زمانی که هر وسیله ای از ادویه ها تا ظرف و … در  آشپزخانه سر جایشان قرار می گیرند یک حس خوبی را منتقل می کنند پس در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید به راحتی به نظم دهی کشو و کابینت های آشپزخانه و هم چنین بقیه قسمت ها مانند یخچال و فریزر بپردازید.

به طور کلی بی نظمی در هر محیطی آزاردهنده است و مخصوصا افرادی که در فضای کوچک تری زندگی می کنند بیشتر از هر کسی به داشتن یک آشپزخانه با نظم و ترتیب نیاز دارند. از این رو این افراد یا برخی لوازم را دور ریخته و یا در انباری نگهداری می کنند، اما با داشتن یک ایده ی درست برای جا به جایی لوازم آشپزخانه های کوچک می توانید این مشکل را حل کنید و آن هم ایده نظم دهی به کشو ها و کابینت ها است و برای این کار از چند روش مختلف می توانید استفاده کنید:

ترفند نظم دهی به کشو و کابینت آشپزخانه

نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402

در این بخش ترفند نظم دهی به کشو و کابینت آشپزخانه در کمترین زمان ممکن شرح داده شده است:

باکس های پلاستیکی

از باکس های پلاستیکی می توانید برای نظم دهی هر کشویی استفاده کنید و فقط مخصوص نظم دهی برای کشو های آشپزخانه نیست. شما می توانید داخل این باکس ها انواع قاشق، چنگال و چاقو یا نی ها را جای گذاری کنید. همچنین اگر در کمد لباس از آن ها استفاده کنید برای مرتب کردن جوراب ها بسیار مناسب هستند.

باکس های پارچه ای

باکس های پارچه ای در کشو های آشپزخانه می توانند ایده ای عالی برای چیدمان ظروف و یا جا ادویه ای ها باشد و نظم بسیاری به کشو های آشپزخانه شما بدهد. همچنین یکی از ترفند نظم دهی به اتاق خواب ها استفاده از این مدل باکس ها در سایز های بزرگ است.

سبد های پلاستیکی

استفاده از سبد های پلاستیکی بزرگ و کوچک در کابینت یا کشو های آشپزخانه یکی از ایده های عالی برای چیدمان ظرف هایی مانند دیگ‌ و تابه ها و یا در سبد های کوچک برای قاشق و چنگال و کارد و… است.

باکس های مقوایی

اگر به دنبال یک‌ روش نظم دادن به خانه با وسایل دور ریختنی هستید استفاده از باکس های مقوایی برای ایجاد نظم در کشو یا کابینت های آشپزخانه بسیار ایده ای عالی و کم هزینه خواهد بود حتی می توانید دور تا دور این باکس ها را با انواع کاغذ کادو بپوشانید تا هر رنگ و مدلی که دوست دارید به آن بدهید.

روش هایی که در قسمت بالا گفتیم چند ایده برای طبقه بندی و نظم دهی کشو ها و کابینت ها است، اما به طور کلی اولین قدم برای مرتب کردن هر محیطی اعم از آشپزخانه دور ریختن لوازمی است که دیگر استفاده ای از آن ها نمی کنید زیرا با این روش در هر محیطی فضای زیادی را برای سایر لوازم باز می کنید. به طور مثال شیشه های رب یا ظرف های ادویه که خالی هستند و مدت ها داخل کابینت یا کشو ها مانده است و یا هر چیز دیگری که از نظر شما اضافی است و هیچ استفاده ای ندارد را دور بیندازید.

سپس در مرحله بعد با خالی کردن هر کشو یا کابینت و تمیز کردن داخل آن آن را مرتب کنید اگر این کار را به طور جداگانه برای هر کشو و کابینت انجام دهید به هیچ عنوان آشپزخانه شما کثیف یا به هم ریخته نمی شود.

نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402

نکته دیگری که برای نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402 باید رعایت کنید این است که برای هر کدام از آن ها یک کفی مخصوص کشو کابینت استفاده کنید و بعد لوازم را داخل آن ها قرار دهید. با این کار دیگر کف کابینت و حتی کشو ها کثیف نخواهد شد.  همچنین با رعایت این نکات می توانید بسیار راحت تر آشپزی کنید:

  • جا ادویه ای و روغن را در نزدیک ترین فضا یا کابینت به اجاق گاز قرار دهید.
  • اگر زیر اجاق گاز کابینت دارید در آن تابه ها و دیگ ها را بچینید تا دسترسی راحت تری داشته باشید.
  • با توجه به این که دست راست هستید یا چپ سعی کنید قاشق یا ملاقه ها را در سمتی که از آن دست استفاده بیشتری می کنید بچینید.
  • تخته های آشپزی را به صورت عمودی درون کابینت قرار دهید تا به راحتی آن را بردارید.
  • لوازم آشپزی مانند رنده و یا کارد را نزدیک اپن قرار دهید.
  • با تهیه ظرف های مخصوص و نوشتن نام حبوبات یا مواد خشک دیگر می توانید چیدمان منظمی در کابینت ها برقرار کنید.

از بین بردن چربی های کشو و کابینت

نظم دهی کابینت آشپزخانه برای عید 1402

معمولا راهی برای جلوگیری از پخش شدن روغن در آشپزخانه وجود ندارد از این رو کشو یا کابینت هایی که نزدیک اجاق گاز هستند زود به زود چرب شده و باید به خوبی تمیز شوند تا لکه های چربی به خورد آن ها نرود و درخشش به آشپزخانه شما برگردد.

آشپزخانه محل پخت و پز است و به دلیل بخاری که از غذا ها و روغن در هوا پخش می شود اکثر کابینت و کشو های نزدیک به اجاق گاز و همچنین هود چرب می شوند اما برای رفع این مشکل و پاک‌کردن چربی ها می توانید از یک سری ترکیباتی که خودتان در خانه تهیه می کنید استفاده کنید که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

از بین بردن لکه های کشو و کابینت های چوبی

برای تمیز کردن و پاک کردن کابینت های چوبی استفاده از مواد شیمیایی مانند انواع پاک ‌کننده سطوح، وایتکس و… توصیه نمی شود زیرا به بافت چوبی آن آسیب وارد می شود از این رو توصیه ما به شما درست کردن محلول سرکه سفید و آب است و روش تهیه و استفاده آن بدین شکل است که مقدار مساوی سرکه و آب گرم را ترکیب کنید و روی پارچه اسپری کنید و بعد کابینت و کشو های چوبی را پاک کنید.

از بین بردن لکه های کشو و کابینت های فلزی

کابینت های فلزی که معمولا در خانه های قدیمی آن ها را مشاهده می کنیم جزو کابینت و کشو هایی هستند که قیمت مناسب تری نسبت به سایر مدل های کشو کابینت آشپزخانه دارند و برای تمیز کردن آن ها ابتدا گرد و خاک آن را پاک کنید. سپس مقداری شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و بعد همه ی چربی ها را از بین بده سپس به علت خاصیت زنگ‌زدگی فلز آن را خشک کنید.

ترکیباتی که می توانید از آن ها برای هر مدل کابینت و کشویی استفاده کنید ترکیبی از جوش شیرین و کمی آب است که حالت خمیری داشته باشد سپس به کمک مسواک روی چربی ها بزنید و بعد آن را پاک کنید و روش بعد استفاده از خمیر دندان است که آن هم به کمک مسواک می توانید جربی های روی کشو و کابینت آشپزخانه را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید:

نحوه مرتب کردن یخچال و نظم دهی آن

نظم دهی به یخچال و فریزر

 

معمولا یخچال و فریز هم جزو آن بخشی از آشپزخانه هستند که زود به زود به هم ریخته می شوند اما در این قسمت پایانی از این مطلب شما را با چند نکته مفید برای نظم دهی به یخچال و فریزر آشنا خواهیم کرد:

  • استفاده از پلاستیک های زیپ یکی از بهترین روش ها برای قرار دادن گوشت چرخ کرده یا تکه ای است همچنین شما می توانید مقدار مصرفی برای هر وعده ای که در آن از چرخ کرده استفاده می کنید را به کمک این پلاستیک ها جدا کنید و بعد به راحتی از آن استفاده کنید.
  • برای چیدمان مرغ داخل فریزر یک ظرف در دار مخصوص فریزر تهیه کنید و بعد و کف آن را یک لایه پلاستیک فریزر بگذارید و با توجه به اندازه ظرف یک یا دو عدد مرغ را داخل آن قرار دهید و با در نظر گرفتن ارتفاع ظرف مورد نظر این‌ کار را طبقه ای تکرار کنید.
  • برای حبوبات و یا سبزیجاتی که باید درون‌ فریز قرار گیرند استفاده از پلاستیک زیپی تنها توصیه ما به شما است همچنین با یک برچسب نام آن را روی خوراکی مورد نظر بنویسید تا به راحتی آن را تشخیص دهید.
  • داخل یخچال سعی کنید هر طبقه را به چند قسمت تقسیم کنید به طور مثال یک بخش را مخصوص انواع شیشه های رب و مربا و… قرار دهید و بخش دیگر را مخصوص خوراکی های دیگر.
  • سعی کنید خوراکی هایی که معمولا در طول آشپزی استفاده بیشتری از آن ها می‌کنید را در درب کناری یخچال یا قسمت طبقه های جلوی یخچال بگذارید تا به راحتی در دسترس باشد.
  • استفاده از ظروف طبقه بندی مخصوص یخچال و فریز یکی از بهترین ایده های برای نظم دهید داخل یخچال شما است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟