مزایا و معایب جاروبرقی سطلی
اخبار لوازم خانگی

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازمی مانند جارو برقی سطلی که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم هر کدام ...

نهال وحیدی | 1 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، لوازمی مانند جارو برقی سطلی که در طول روز از آن ها استفاده می کنیم هر کدام علاوه بر داشتن یک فایده ممکن است ضرر هایی نیز داشته باشد اما امروز قصد داریم در این مطلب درباره مزایا و معایب جاروبرقی سطلی صحبت کنیم. آیا می دانید این وسیله چیست و چه کاربردی دارد و یا تفاوت آن با سایر جارو برقی های عادی چیست؟! در این مطلب به خوبی با این وسیله و مزایا و معایب آن آشنا می شوید.

بیشتر بدانید:

راهنمای تشخیص جاروبرقی اصل از تقلبی

همچنین در اینجا می خوانید:

  • مقایسه جاروبرقی سطلی و خوابیده
  • بهترین جاروبرقی سطلی ایرانی قیمت
  • قیمت جاروبرقی سطلی ایرانی
  • بهترین مارک جارو برقی سطلی

جارو برقی سطلی چیست

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

همانطور که گفتیم قصد داریم تا درباره مزایا و معایب جاروبرقی سطلی صحبت کنیم اما قبل از هر چیزی خوب است تا با این وسیله بیشتر آشنا شوید. به طور کلی جارو برقی های سطلی از لحاظ ظاهری شکل استوانه ای دارند و برخلاف جارو برقی های دیگر که به صورت خوابیده هستند، این جارو برقی ها به شکل ایستاده کار می کنند. همچنین تنها تفاوت این جارو با جارو برقی های معمولی فقط از نظر ظاهری نیست بلکه از نظر های مختلف تفاوت های آشکاری با سایر مدل ها دارند به طور مثال در جارو برقی های سطلی مخازن بسیار بزرگی وجود دارد همچنین موتور های این وسیله در جا های مختلف قرار می گیرد و دسته بندی آن ها بزرگ تر است.

در نتیجه با این توضیحات قطعا متوجه شدید که به طور کلی از این جارو ها در مکان های بزرگ مانند اداره ها، شرکت ها، مهمانخانه ها و… استفاده می شود. همچنین این جارو ها به سه دسته صنعتی، غیر صنعتی و سه موتوره تقسیم می شوند که در ادامه به این موارد نیز خواهیم پرداخت.

بهترین مارک جارو برقی سطلی کدام است؟!

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

حال اگر به دنبال بهترین مارک جارو برقی سطلی هستید باید بدانید که معیار بهترین بودن در این جارو چیست، به طور کلی داشتن موتور قدرتمند، مکش بالا و جذب بیشتر و بهتر آشغال و زباله می تواند جزو چند ویژگی برای بهترین بودن یک جارو برقی سطلی باشد از این رو چند تا از بهترین برند های ایرانی و خارجی را می توان نام برد که عبارتند از کوپکس ، تیوا ، سپاهان جارو، هیتاچی ، پاکتین.

مزایای جارو برقی سطلی

جارو برقی سطلی یک وسیله کاربردی و عالی برای تمیز کردن محیط های بزرگ است که قابلیت جذب تمام کثیفی های خشک و مرطوب را دارد و از دیگر مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد هوای مطبوع در محیط
  • کاهش هزینه ها
  • ایجاد محیط سالم
  • کم بودن سر و صدا در مدل های جدید تر
  • قابلیت مکش مایعات
  • کاربرد های چند منظوره از این جارو
  • تخلیه و خالی کردن مخزن به روش ساده و آسان
  • قابلیت جدا سازی ذرات زباله

معایب جارو برقی سطلی

قطعا هر وسیله ای در کنار خوبی هایی که دارد می تواند معایبی نیز داشته باشد پس جارو برقی های سطلی نیز علاوه بر کاربرد های فراوانی که دارند قطعا چند عیب نیز داشته که در صورت خرید از برند های نا معتبر ممکن است برخی از این ایرادات مشاهده شوند:

  • لرزش جارو بعد از استفاده طولانی مدت
  • جنس بدنه نا مرغوب
  • مسدود شدن فیلتر جارو برقی سطلی
  • حجم و وزن بالا جارو برقی سطلی
  • کوتاه بودن سیم جارو برقی سطلی

آشنایی با انواع جارو برقی سطلی ( صنعتی، غیر صنعتی، سه موتوره)

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

حال که به خوبی با مزایا و معایب جاروبرقی سطلی آشنا شدید وقت آن است تا ۳ نوع اصلی این جارو را بشناسید گفتیم که این جارو ها به سه دسته صنعتی، غیر صنعتی (نیمه صنعتی) و سه موتوره دسته بندی می شوند که هر کدام قابلیت های خاص خودشان‌ را دارند که در ادامه با آن آشنا می شوید.

جارو برقی سطلی صنعتی

جارو برقی سطلی صنعتی

یکی از قوی ترین مدل های جارو برقی سطلی، نوع صنعتی آن است که در محیط های بزرگ مانند هتل، کارخانه، شرکت و… کاربرد بسیاری دارد. این نوع از جارو برقی های سطلی دارای یک محفظه بوده که توسط یک مکنده در داخل آن خلا ایجاد می شود و این خلا سبب جمع آوری انواع زباله های روی زمین شده که دلیل ان هم تفاوت فشار بین محفظه و هوای بیرون آن است.

جارو برقی سطلی نیمه صنعتی

جارو های نیمه صنعتی دارای مخزن های کوچک تری نسبت به جارو های صنعتی هستند و قابلیت بی وقفه کار کردن بدون آن که مشکلی برایشان پیش بیاید را دارند. این نوع از جارو ها معمولا دارای دسته تغییر ناپذیر بوده و همچنین سایز آن ها غیر قابل تنظیم است و نوع دسته آن ها فلزی است که پاروی ساده دارد و همچنین قابلیت سیم جمع کن در آن ها وجود ندارد.

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

جارو برقی سطلی سه موتوره

جارو های سه موتوره در واقع شامل نمونه های خانگی و صنعتی است که با برق تک فاز کار می کنند. همچنین ظرفیت محفظه آن ها محدوده گسترده ای را شامل می شود( چیزی حدود صد لیتر را در بر می گیرند.) موتور این مدل جارو برقی سطلی معمولا ذغالی است و یا کولکتور طراحی شده و تا ۲۰ دقیقه قابل استفاده هستند. طراحی ظاهری و جنس بدنه این نوع جارو برقی سطلی معمولا پلاستیک اورتان یا استینلس استیل است و به دلیل مکندگی قوی به علت داشتن موتور قوی معمولا در محیط هایی مانند بیمارستان و رستوران ها و‌… استفاده می شود.

مقایسه جاروبرقی سطلی و خوابیده

مزایا و معایب جاروبرقی سطلی

اگر قصد خرید یک جارو برقی را دارید اما نمی دانید که بین نوع سطلی و یا خوابیده کدام را بخرید در این قسمت ما به مقایسه این دو محصول می پردازیم تا شما بتوانید با توجه به نیاز و توقعتان از یک جارو، بهترین را انتخاب کنید پس برای شروع مقایسه جاروبرقی سطلی و خوابیده ابتدا به بررسی ظاهر و نوع طراحی ۲ دستگاه خواهیم پرداخت. همانطور که در ابتدای این مطلب گفتیم جارو برقی سطلی ظاهری استوانه شکل دارد و حالت آن ایستاده است همچنین ابعاد آن بزرگ تر از حارو های معمولی است.

با این گفته ها نتیجه میگیریم جارو برقی های خوابیده ( معمولی) در ابعاد کوچک تر ساخته می شوند و با توجه به نامشان حالت ظاهری آن ها خوابیده است اما نکته جالب این است که وزن این ۲ نوع جارو برقی تفاوت چندانی ندارد همچنین جارو برقی های خوابیده معمولا ۲ یا ۳ چرخ دارند و در مدل های سطلی تعداد چرخ ها به ۴ تا می رسد که ۲ چرخ بزرگ و ۲ چرخ کوچک هستند. نتیجه این صحبت ها این است که در محیطی مانند خانه که کوچک تر محیط هایی نظیر هتل، بیمارستان ، شرکت ها و… هستند. استفاده از جارو برقی خوابیده راحت تر از جارو برقی سطلی است و از جارو های سطلی معمولا در محیط های بسیار بزرگ استفاده می شود.

قیمت جاروبرقی سطلی ایرانی

اگر قصد خرید جارو برقی سطلی ایرانی دارید برند هایی نظیر سپاهان، پاکتین، تیوا، جنرال از برند هایی هستند که محبوبیت زیادی بین مصرف کنندگان دارند همچنین قیمت جاروبرقی سطلی ایرانی مناسب تر از برخی برند های دیگر است. به طور کلی بهترین جاروبرقی سطلی ایرانی قیمتی در محدوده ی یک میلیون سیصد تا پنج میلیون تومان دارد که با توجه به بودجه تان می توانید از برند های ایرانی معتبر که در این مطلب نام بردیم تهیه کنید.

جارو برقی سطلی سپاهان مدل پارادایز

موتور آلمانی و قدرتمند با مکش عالی این دستگاه از مزیت های این برند است. مدل پارادایز یکی از مدل هایی است که از نظر ظاهری نسبت به سایر تولیدات این برند، زیبایی بیشتری دارد. همچنین در این مدل سعی شده تا معایب جاروبرقی سپاهان در مدل های قبلی تا حد زیادی برطرف شود. از ویژگی های دیگر این مدل می توان به مخزن ۱۵ لیتری، سیم جمع کن دستی و موتوری پر قدرت که تا ۱۴۰۰ وات افزایش یافته و همچنین شما قابلیت تنظیم موتور در ۲ حالت تند و کند را دارید از این رو می توانید صدا و مکش دستگاه را کنترل کنید. داشتن پاکت های یکبار مصرف نیز زحمت تمیز کردن را کم کرده و با تعویض پاکت ها به راحتی جارو برقی سطلی سپاهان مدل پارادایز را استفاده کنید. همچنین داشتن فیلتر بهداشتی هپا و ۲ سری اضافی نیز باعث شده محبوبیت این دستگاه بین مصرف کنندگان بیشتر شود.

جارو برقی سطلی تیوا مدل ۴۲۰۰

همانطور که از قبل گفتیم، تیوا نیز از دیگر برند های محبوب ایرانی در زمینه جارو برقی سطلی است که از موتور آلمانی آ ای جی استفاده می کند و از این رو قدرت مکش قابل قبولی دارد. جارو برقی سطلی تیوا ۴۲۰۰ دارای سه رنگ مختلف و ظاهری مطلوب است همچنین یکی از ویژگی های مهم این مدل داشتن لوله تلسکوپی است و از دیگر ویژگی های آن می توان به داشتن قیمت مناسب، تعداد سری زیاد، دکمه های لمسی اشاره کرد.

جارو برقی سطلی پاکتین مدل MVC 4300

جارو برقی سطلی پاکتین مدل MVC 4300

برند پاکتین نیز یکی از برند های محبوب جارو برقی سطلی در ایران است و تقریبا درصد بالایی از مصرف کنندگان رضایت خود را از این برند اعلام کردند. موتور های استفاده شده در این برند نیز AEG آلمانی بوده و قدرت و مکش خوبی به دستگاه می دهد. لوله تلسکوپی، ظاهر زیبا و داشتن رنگ بندی از ویژگی های این مدل می باشد اما از معایب این مدل نداشتن هیچ سری اضافه و داشتن فیلتر های بهداشتی ساده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟