اخبار لوازم خانگی

قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 تغییر نکرده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 تغییر نکرده اما در سطح عرضه قیمتی که به فروشنده عرضه می شود افزایش یافته است.

نفیسه رحیمی | 10 ماه قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، اکبر پازوکی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار داشت: اگر کسی می گوید که قیمت لوازم خانگی افزایش داشته باید این ادعا را بصورت مستند بیان کند.

وی افزود: استناد اتحادیه لوازم خانگی درباره قیمت لوازم خانگی نیز سامانه 124 سازمان حمایت است که قیمت مرجع محصولات تولیدی از جمله لوازم خانگی را اعلام می کند که براساس آن قیمت لوازم خانگی افزایش نداشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی بیان داشت: تولید کنندگان باید هرگونه درخواست تعدیل قیمت خود را به سازمان حمایت ارائه دهند. بنابراین پس از بررسی های لازم سازمان حمایت در صورت لزوم مجوز تعدیل قیمت به تولیدکنندگان را ارائه می دهد که از ابتدای سال 1402 تاکنون چنین مجوزی به تولیدکنندگان داده نشده است.

پازوکی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی اظهار داشت: فولاد، مس و کلیه مواد اولیه تولید لوازم خانگی در ماه های گذشته گران شده است لذا تولید کننده لوازم خانگی نیز که از این مواد اولیه برای تولیداتش استفاده می کند و مواد اولیه را با قیمت گران تری نسبت به قبل خریداری می کند نباید نسبت به افزایش قیمت محصولاتش مستثنی باشد.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی تهران بیان داشت: در سال جاری قیمت خودرو بیش از 25 درصد افزایش یافته و قیمت بسیاری از کالاها و محصولات تولیدی و نرخ ارز نیز افزایش داشته است و قطعا وقتی قیمت مواد اولیه لوازم خانگی افزایش می یابد تولیدکننده چاره ای جز افزایش قیمت محصول نهایی ندارد.

وی در مورد قیمت لوازم خانگی اظهار داشت اگرچه در سامانه مرجع 124 سازمان حمایت، قیمت لوازم خانگی تغییر نداشته است، گفت: اما قیمت لوازم خانگی در سطح عرضه افزایش یافته است.

پازوکی با بیان اینکه قیمت لوازم خانگی در سطح عرضه براساس قیمتی که تولید کننده کالا را به عرضه کننده ارائه می دهد تعیین می شود، گفت: عرضه کننده کالا را از تولید کننده خریداری می کند و با سود مشخصی که قانون نظام مالیاتی برای آن تعیین کرده است بفروش می رساند.

وی افزود: بنابراین فروشنده  هیچ نقشی در تعیین قیمت عرضه لوازم خانگی ندارند. ضمن اینکه در بازار رقابتی و با توجه به رکود حاکم در این بازار فروشنده کالایش را با کمترین سود می فروشند.

به گزارش فارس امید قالیباف سخنگوی وقت وزارت صمت در 15 اردیبهشت امسال در گفت وگو با فارس اعلام کرد ستاد تنظیم بازار تصمیمی در رابطه با افزایش قیمت لوازم خانگی نگرفته است و پیشنهاد تولیدکنندگان برای افزایش قیمت تولیدات لوازم خانگی در حال بررسی است.

این گزارش می افزاید: آخرین مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی مربوط به تیر ماه سال 1401 است که مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی صادر شد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟