Q80B سامسونگ
اخبار لوازم خانگی

معرفی تلویزیون‌ Q80B سامسونگ با پنل QLED

سری Q80B سامسونگ با توجه به کیفیت 4K توانسته به خوبی جایگاه خود را در میان تلویزیون‌های برتر بازار حفظ کند.

نفیسه رحیمی | 11 ماه قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سری QLED سامسونگ به عنوان مدل‌های پرمیوم و ممتاز در مجموعه متنوع تلویزیون‌های شرکت سامسونگ شناخته می‌شود. پنل QLED به‌کار رفته در این تلویزیون‌ها یکی از فناوری‌های نسبتا جدیدی است که افزایش روشنایی و طیف رنگی گسترده‌تر را به همراه داشته است.سری Q80B سامسونگ یکی از همین تلویزیون‌هاست که با توجه به کیفیت 4K توانسته به خوبی جایگاه خود را در میان تلویزیون‌های برتر بازار حفظ کند و توجه زیادی را به‌خود جلب نماید. به منظور آشنایی بیشتر با مشخصات این تلویزیون‌ها، در ادامه به بررسی فناوری و قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

نمایش تصاویر با پنل QLED

 

فناوری نقاط کوانتومی یا اصطلاحا لایه Quantum Dot در این تلویزیون‌ها باعث شده کنترل بسیار دقیقی بر روی نور تولیدی از پس‌زمینه شکل بگیرد. سازوکار پنل‌های QLED سامسونگ به‌ این صورت است که در ابتدا نور توسط مبنع روشنایی در پس‌زمینه (لایه LED) تولید می‌شود؛ سپس این نور به سطح بعدی یعنی لایه متشکل از نقاط کوانتومی می‌رسد؛ در این بخش میزان نور کنترل و رنگ‌ها با درصد خلوص 100% تولید می‌شود و درنهایت یک خروجی با کیفیت 4K و رنگ‌هایی واقعی نمایش داده می‌شود.

تلویزیون‌های Q80B سامسونگ قادر است تا بیش از 1 میلیارد رنگ را در مقابل چشمان شما به نمایش بگذارد. این سری تلویزیون‌ها همچنین به فناوری Quantum HDR 12x مجهز هستند. بدین ترتیب می‌توانند کنتراست و درخشندگی فوق‌العاده‌ای تولید کنند و از این طریق جزئیات بسیار زیادی از محتوایی که مشاهده می‌کنید را به شما ارائه دهند.

پنل QLED در این سری ‌از تلویزیون‌های سامسونگ همچنین به فناوری Direct Full Array مجهز است. این فناوری به چینش و توزیع LEDها اشاره دارد. در تلویزیون‌های معمولی چینش LEDها در پس‌زمینه به صورت Edge-lit بود؛ یعنی تولیدکننده‌های نور در حاشیه‌های صفحه (معمولا در دو طرف) قرار می‌گرفتند؛ بنابراین نور تولیدی در مواقعی به قسمت‌های دیگر نشت می‌کرد و این مسئله باعث افت کیفیت رنگ و وضوح تصویر می‌شد. اما فناوری Direct Full Array ورق را برگرداند.

در این فناوری LEDها در تمام سطح تلویزیون توزیع شده و به مناطق کوچک زیادی تقسیم می‌شوند. در نتیجه می‌توان آن‌ها را از طریق کم و زیاد کردن نور هرکدام و یا روشن و خاموش، به‌طور دقیق کنترل کرد. این فرایند باعث کنترل بسیار دقیق کنتراست و بازتولید عمیق رنگ‌های تیره و به‌خصوص سیاه است. بنابراین، نواحی تاریک تصویر به شدت از همه رنگ‌های دیگر جدا می‌شوند، که در نتیجه واضح‌تر و روشن‌تر به نظر می‌رسد.

قابلیت‌های کاربردی Q80B سامسونگ

شاید بتوان با نادیده گرفتن پنل QLED در این تلویزیون‌ها، عنوان مهم‌ترین و برترین مزیت را به پردازنده‌ کوانتومی و قابلیت 4K Upscaling داد. پردازنده کوانتومی Q80B سامسونگ قادر است الگوهای موجود در تصاویر را تجزیه و تحلیل کند و کیفیت نهایی را تا وضوح 4K بهبود دهد. این فرایند 4K Upscaling نام دارد و به وسیله آن دیگر نگرانی و مشکلی بابت وضوح تصاویر نخواهید داشت. این تلویزیون همچنین به Real Depth Enhancer مجهز است و می‌تواند عمق تصاویر و سوژه‌های درون آن را به شکلی واقعی بهبود دهد تا محتوایی که مشاهده می‌کنید از مرز‌های واقعیت گذر کرده و شما را غرق خود کند.

پردازنده کوانتومی Q80B از طریق سیستم‌عامل اختصاصی Tizen سامسونگ، قابلیت‌های هوشمند دیگری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان سرویس Smart Hub را مثال زد. این سرویس دردسر جست‌وجوهای زمان‌گیر و جابه‌جایی‌ بین برنامه‌ها را به شکلی موثر برای شما بهینه نموده و تمام آن‌ها را در یک مجموعه منظم به همین نام دسته‌بندی کرده است. کافیست از طریق منو وارد این قسمت شوید و به آسانی هر برنامه و شبکه‌ای را انتخاب و تماشا کنید. در سطح بعدی می‌توان به قابلیت SmartThings اشاره کرد. توسط این قابلیت شما می‌توانید دستگاه‌های هوشمند درون خانه و به‌طور کلی آن دست از ابزارها و وسایلی که به اینترنت اشیاء (IOT) مجهز هستند را تحت فرمان خود درآورید و به‌صورت یکپارچه آن‌ها را مدیریت کنید.

تلویزیون‌های سامسونگ انجام بازی‌های Xbox را برای کاربران خود ممکن ساخته است. بر همین اساس شما می‌توانید از طریق Q80B تمام بازی‌های آنلاین Xbox را بدون نیاز به هیچ کنسولی در بخش Gaming Hub بیابید و به‌راحتی اجرا کنید و از بازی کردن در اوقات فراغت خود نهایت لذت را ببرید.

از مزایا و قابلیت‌های صوتی این تلویزیون همه‌کاره نیز می‌توان به موارد بعدی اشاره کرد. SpaceFit Sound که از طریق آن صدای دستگاه کاملا با محیط و شرایط تطبیق پیدا می‌کند و بهینه‌ترین حالت پخش صدا را برای شما تنظیم می‌کند،  Dolby Atmosکه با انتشار صدا در تمام جهات فضا را اشباع و تجربه‌ای واقعی از تماشا را به شما ارائه می‌دهد،  Object Tracking Soundکه با تشخیص و ردیابی سوژه‌ها در تصویر صدای آن‌ها را جابه‌جا می‌کند و حرکت سوژه در تصویر را واقعی‌تر از پیش نمایش می‌دهد. این تلویزیون همچنین با قابلیت Q-Symphony امکان پخش همزمان صدا از تلویزیون و ساندبار را باهم به شما می‌دهد و از این طریق تجربه‌ای کاملا سه‌بعدی و واقعی برای شما به ارمغان می‌آورد.

جلوه و طراحی

 

تلویزیون‌های Q80B سامسونگ از لحاظ ابعاد، انتخاب‌های زیادی به کاربران می‌دهد. این تلویزیون‌ها در 5 اندازه 50، 55، 65، 75 و 85 اینچی عرضه شده است و می‌توانید بر اساس فضایی که در نظر دارید، یک نمای بسیار مناسب و زیبا با این دستگاه بسازید.

در زمینه طراحی، Q80B سامسونگ دارای یک طراحی بسیار نازک و زیبا است. حاشیه‌های نمایشگر نیز از ظرافت خاصی برخوردارند و به‌طور تقریبی کمتر یک اینچ هستند؛ بنابراین شما نمایی کامل از تصویر را در مقابل خود دارید. همچنین پایه دستگاه در مرکز قرار دارد که علاوه بر چرخش به چپ و راست، تلویزیون را در ارتفاع مناسبی از میز حفظ می‌کند و شما می‌توانید ساندبارهای باریک و زیبایی نظیر Q-Series سامسونگ را به‌راحتی زیر آن تعبیه کنید از صدایی همه‌جانبه و سینمایی برخوردار شوید. ورودی‌های تلویزیون نیز در پشت دستگاه قرار دارد و فضایی برای مدیرت کابل‌ها نیز در پایه دستگاه طراحی شده است. این تلویزیون همچنین به دلیل تخت بودن پنل پشتی، در صورت نصب به دیوار کاملا به آن چسبیده و جلوه‌ای چون یک تابلو هنری به خود می‌گیرد.

تلویزیون‌های Q80B سامسونگ با ترکیب فناوری‌های پیشرفته، کیفیت تصویری چشمگیر و امکاناتی هوشمند و فراگیر یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به تلویزیون‌های با کیفیت و قدرتمند محسوب می‌شود و از طریق آن می‌توانید علاوه بر افزودن زیبایی بیشتر به فضای خانه و با محل کار خود، در دنیایی واقعی و شگفت‌انگیز محو شوید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟