اخبار لوازم خانگی

بدهی کارخانجات آزمایش به مرز «934 میلیارد ریال» رسید/ زیان انباشته 4 برابر سرمایه شد

در سالهای گذشته، جهت حفظ فعالیت تولیدی و عدم تعطیلی کارخانه، محصولات آزمایش با زیان بسیار بالا تولید و به فروش رسیده اما بنا به تصمیم هیئت مدیره، هم اکنون خط تولید لوازم خانگی متوقف و شرکت جهت پوشش هزینه های جاری خود و پرداخت دیون، اقدام به اجاره دادن اموال و مستحدثات کرده است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از صبحانه آنلاین، خبر تعطیلی کارخانه مشهور و قدیمی “ارج” جرقه ای بود تا ماجرای بی توجهی برخی مسئولان به واحدهای تولیدی و عدم اقبال اکثریت مردم کشورمان به برندهای ایرانی بار دیگر زنده و برجسته شود. اگرچه نمی توان تعطیلی این کارخانجات را یک شبه و با رفتارهای فلان مدیر خاص تعبیر کرد اما به قول معروف “کار را که کرد؟ انکه تمام کرد” و به نظر می رسد مسئولیت تعطیلی این کارخانجات با مدیران فعلی است.

اما علاوه بر این کارخانه مشهور، 2 مجموعه تولیدی مهم دیگر یعنی “پارس ‌الکتریک” و “آزمایش” نیز مورد توجه رسانه ها قرار گرفت و در آن زمان رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه کارخانه “پارس الکتریک” از چهار – پنج سال اخیر تولید ندارد، در مورد برند “آزمایش” نیز اعلام کرد: این مساله نبش قبر اتفاقی است که 15 سال قبل رخ داده است و مطرح کردن آن هم‌اکنون چاره کار نیست. این کارخانه 15 سال پیش فروخته شد و هم‌اکنون با کمتر از 100 کارگر در مرودشت مشغول به کار است که مشکلات بسیاری دارد.

بر همین اساس، بررسی ها معطوف به پیدا کردن اسناد و گزارشاتی مستند از وضعیت 2 کارخانه فوق شد که در نهایت هر کدام از رسانه ها، در این زمینه به توفیقاتی دست یافتند. اما از آن زمان یعنی خردادماه امسال به بعد، این موضوع نیز همانند بسیاری دیگر از موجهای خبری به فراموشی سپرده شد.

اما جدیدترین صورت های مالی کارخانجات صنعتی آزمایش که مورد بررسی صبحانه قرار گرفته، حکایت از تداوم وضعیت نامناسب این مجموعه مشهور دارد و بازرس قانونی این شرکت با اشاره به اینکه تسهیلات مالی گروه و شرکت اصلی مشتمل بر 934 میلیارد ریال تسهیلات سررسید گذشته است، زیان انباشته این مجموعه را 4 برابر سرمایه اعلام کرده است.
 

آزمایش

آزمایش

بخش دیگری از گزارش مربوط به صورت های مالی 6 ماه دوم سال 94 کارخانجات آزمایش که در آبان ماه امسال تهیه شده، نشان از آن دارد که در سالهای گذشته، جهت حفظ فعالیت تولیدی و عدم تعطیلی کارخانه، محصولات آزمایش با زیان بسیار بالا تولید و به فروش رسیده اما بنا به تصمیم هیئت مدیره، هم اکنون خط تولید لوازم خانگی متوقف و شرکت جهت پوشش هزینه های جاری خود و پرداخت دیون، اقدام به اجاره دادن اموال و مستحدثات کرده است.

نظر شما چیست؟