اخبار لوازم خانگی

پیش بینی تولید یک میلیون و 50 هزار دستگاه یخچال و فریزر در سال 98

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی از فعال بودن 35 واحد و تولید 960 هزار درسال 97 و پیش ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی از فعال بودن 35 واحد و تولید 960 هزار درسال 97 و پیش بینی تولید بیش از یک میلیون و 50 هزار دستگاه یخچال و فریزر در سال 98 خبرداد.

وصالی ، در گردهمایی معاونان صنایع استان ها که با حضور قائم مقام امور بازرگانی و معاون امور صنایع برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام گرفته در دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی از پیش بینی تولید 900 هزار دستگاه کولر آبی در سال 98 خبرداد .او همچنین با اشاره به برنامه های این دفتر و تبصره یک ماده 13( قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) گفت : براساس این قانون وزارت صنعت ، معدن و تجارت مکلف است با همکاری دستگاه های تخصصی مرتبط برای شناسایی و رهگیری کالا از بدو ورود تا سطح عرضه سامانه هابا بهره گیری از فناوری های نوین از جمله رمزینه دو یا چند بعدی ایجاد و امکان بهره گیری دستگاه های مرتبط را از سامانه مزبور فراهم نماید.

وی به 5 هزار و 336 شناسه ثبت شده اشاره کرد و گفت: از این تعداد 221 شناسه مربوط کالاهای تولیدی و 5 هزارو 115 شناسه کالا وارداتی است و عمده کالاهای ثبت شده شناسه یخچال، فریزر، ماشین ظرفشویی، کولرگازی، ماشین لباسشویی، مایکروویو، جارو برقی ، آبگرمکن و پکیج و اتوی برقی است.

وصالی به ایجاد کارگروههای تخصصی تهیه شناسنامه توصیفی در شناسه کالا و کد رهگیری طلا و لوازم خانگی و تاسیسات اشاره کرد و توضیح داد: ارائه فهرست کالای مشمول قانون ماده 4 حمایت از مصرف کنندگان شامل لوازم خانگی، شیرآلات بهداشتی و پکیج گازسوز از جمله برنامه های مبارزه با قاچاق کالا بوده است.

او به برنامه های حمایت از توسعه صنعت قطعه سازی اشاره کرد و گفت: متناسب سازی حقوق ورودی اجزا و قطعات با کالای نهایی، ترغیب واحد های صنعتی به ارائه برنامه زمانبندی تعمیق ساخت داخل و ایجاد کد های آیسیک برای قطعات از جمله برنامه های حمایتی در جهت تعمیق ساخت داخل است.

وصالی از اصلاح آیین نامه ورود و صدور فلزات گرانبها و ابلاغ آن در تیرماه سال جاری و همچنین جانمایی جهت ایجاد شهرک های تخصصی تولید کنندگان طلا و جواهر درداخل شهر تهران خبرداد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟