اخبار لوازم خانگی

سامسونگ در فکر استخدام مدیران زن برای مقابله با عدم تنوع جنسیتی

سامسونگ برای رسیدگی به مسئله عدم تنوع جنسیتی در فکر اضافه کردن چند مدیر زن به بخش هییت مدیره است

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عدم تنوع جنسیتی در واحدهای کسب و کار جهانی همواره بعنوان مشکلی تلقی می شود که نیاز است تا حدود زیادی برطرف شود. محققان شرکت مادر تخصصی سرمایه گذاری Elliott Associates اخیرا در طرح پیشنهادی بازسازی غول کره ای به مسئله عدم تنوع جنسیتی در بخش هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس اشاره کرده بود و حالا سامسونگ قصد دارد تا با استخدام مدیران زن حرفه ای و به کار گیری آنان در بخش هییت مدیره با معضل عدم تنوع جنسیتی مقابله کند.

گفته می شود واحد Future Strategy Office سامسونگ مطالعاتی در مورد تعداد مدیران خارج از هییت مدیره در موسسات وابسته به آن، حیطه های تخصصی و تجربی آن ها و دلایل آن ها برای استخدام را انجام داد.

بخش سامسونگ الکترونیکس، سودآورترین واحد این مجموعه با فقدان تنوع جنسیتی شدیدی روبرو است، به طوری که هر 5 مدیر مستقل آن مرد است. کیم یون می، استاد دانشگاه بانوان Ewha در سال 2013 بعنوان اولین مدیر زن سامسونگ انتخاب شد؛ اما پس از اتمام دوره مدیریت، پارک جائی وان، استاد دانشگاه Sungkyunkwan جانشین وی شد. عدم وجود تنوع جنسیتی در بخش های مختلف شرکت های وابسته به آن نیز به خوبی احساس می شود.

از بین 15 شرکتی تحت عنوان Samsung Group فعالیت می کنند، تنها 3 تن از مدیران این شرکت ها مدیران زن دارند.

سامسونگ برای مقابله با معضل عدم تنوع جنسیتی با به کارگیری استراتژی های جدید در بخش های مختلف شرکت زمان زیادی دارد؛ مگر اینکه بخواهد با افزایش تعداد کرسی های موجود در هییت مدیره به نحو دیگری این مشکل را حل و فصل نماید.

هیچ کدام از مدیران مستقل عضو هیئت مدیره تا مارس 2018 پایان دوره خود را تجربه نمی کنند؛ بنابراین سامسونگ چندین سال تا زمان موعد برای در پیش گرفتن استراتژی های جدید فرصت دارد.

نظر شما چیست؟