اخبار لوازم خانگی

سرچشمه های ورود کالای قاچاق به کشور باید شناسایی و کنترل شوند

ال کا ایران : نماینده اتاق اصناف ایران در استان هرمزگان گفت: جلوی ورود کالای قاچاق باید به صورت ریشه ای و از مبادی اصلی گرفته شود و تنها برخورد با کسبه درست نیست بلکه باید سرچشمه ها شناسایی و کنترل شوند.

admin | 8 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مسعود محمدشاهی افزود: متاسفانه مافیای ورود کالای قاچاق به کشور شکل گرفته و دستگاه های امنیتی باید برخورد اصولی و مناسب با واردکنندگان کالای قاچاق داشته باشند.

وی تصریح کرد: قاچاق کالا به کشور آسیب‌های زیادی را به اقتصاد وارد کرده و هیچ کشوری اجازه ورود کالای قاچاق به کشورش را نمی‌دهد. در چند سال اخیر تحریم ها باعث قوت گرفتن ورود کالای قاچاق به کشور شده و اکنون که دولت عزم مبارزه با قاچاق کالا را دارد، باید این مساله را به صورت نهایی ریشه کن کند.

محمدشاهی افزود: دولت باید ابتدا نیازهای مردم به انواع کالاها را بررسی و چنانچه امکان تولید آن در داخل نیست، اجازه واردات قانونی را بدهد تا شاهد ورود کالا به صورت قاچاق بخصوص قاچاق سازمان یافته نباشیم.

وی اظهارکرد: در شرایطی قرار داریم که بازار دنیا رقابتی شده و کالاهای بدون کیفیت و نامرغوب از صحنه رقابت کنار می‌روند و در این راستا تولیدکنندگان کشور نیز باید به سطحی از کیفیت و همچنین قیمت برسند که تولیداتشان در بازار داخلی و خارجی حرفی برای گفتن داشته باشد.

محمدشاهی تصریح کرد: وارادت کالاهایی که در داخل مشابه آن تولید می‎شود، اشتباه بزرگی است که اقتصاد و تولید کشور را فلج می‌کند.

وی همچنین در خصوص نصب صندوق های مکانیزه در فروشگاه های اصناف اظهارکرد: نصب صندوق‌های مکانیزه نیازمند ساختارهایی است که باید به آن پرداخته شود.

نظر شما چیست؟