اخبار لوازم خانگی

تحولی بزرگ در ویژگی Find My iPhone در گوشی آیفون

شرکت اپل در حال کار بر روی اختراع جدیدی است که اگر اجرایی شود، می تواند سارقان را از دزدیدن گوشی های آیفون ناامید کند.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران» و به نقل از کلیک، براساس اختراعی که اپل اخیرا ثبت کرده، می توان گفت احتمالاً به زودی ردیابی آیفون های گمشده به مراتب ساده تر خواهد شد. در این اختراع روشی توضیح داده می شود که در آن حتی پس از خاموش شدن دستگاه هم ردیابی آن با استفاده از سرویس Find My iPhone امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر برای استفاده از این قابلیت لازم است آن را با مراجعه به منوی تنظیمات فعال کرده باشید، ضمن این که سارقین به راحتی می توانند با خاموش کردن و خارج کردن سیم کارت، این قابلیت را غیر قابل دسترس نمایند.

اما بر اساس روش جدید اپل، آیفون می تواند در مقاطع زمانی مشخص، برای لحظاتی از حالت خاموش درآمده و موقعیت مکانی خود را ارسال نماید. سازنده برای این منظور یک زمان سنج در نظر گرفته که بخش مورد نیاز برای ارسال موقعیت جغرافیایی را روشن می کند.

البته لازم است توجه داشته باشید که برخی از مک بوک ها و آیپدها تنها مجهز به وای‌فای هستند و GPS ندارند و به همین دلیل مشخص نیست که آیا این ویژگی جدید بر روی آن ها نیز کار خواهد کرد یاخیر ؛ چرا که این ابزارها برای تشخیص موقعیت مکانی لازم است به یک شبکه  آشنا متصل باشند.

دستگاه به لطف این قابلیت حتی می تواند به شکل نامحسوس از سارقین عکس و صدا ثبت کرده و برای شناسایی ساده تر آن ها، چنین اطلاعاتی را با استفاده از ایمیل یا پیامک به دست صاحب اصلی خود برساند.

در نهایت بد نیست اشاره کنیم که ثبت هیچ اختراعی الزاما به معنای این نیست که فناوری توضیح داده شده، به خط تولید برسد، اما با توجه به این که سال آینده دهمین سالگرد رونمایی از آیفون را در پیش داریم، انتظار می رود اپل قابلیت های جذاب و متعددی برای نسل بعدی تلفن هوشمند خود تدارک داده باشد.

نظر شما چیست؟