اخبار لوازم خانگی

مقابله با قاچاق سازمان یافته باید افزایش یابد/ تولید داخلی آسیب دیده است

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون برخورد جدی و قوی با قاچاق سازمان یافته صورت نگرفته است، گفت: برای ریشه کن کردن پدیده شوم قاچاق ، باید همه برنامه ها به صورت هماهنگ و مستمر ادامه یابد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، امیر خجسته افزود: معضل قاچاق از سال ها پیش تاکنون پابرجاست به این دلیل که تاکنون به نحو مطلوب با آن برخورد نشده و اکنون شاهد مشکلات اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر شاهد برخوردهای موقتی و ضبط کالاهای قاچاق بودیم اما لازم است در مبادی ورودی اصلی و در گمرکات مبارزه با قاچاق بویژه قاچاق سازمان یافته جدی‌تر شود.

خجسته اظهار کرد: مهم ترین بحث در مبارزه با قاچاق کالا، مباحث نظارتی است که بخشی از کالاها به صورت غیرقانونی ، کم اظهاری و یا از کوره راهها به کشور وارد می شود و بخش دیگر قاچاق نیز به وسیله کانتینر و با حجم وسیع ورود پیدا می کند که لازم نظارت ها بیش از پیش افزایش یابد.

وی تصریح کرد:  اگر در برخورد با قاچاق کالا به صورت جزیره ای عمل شود و تنها در مراکز عرضه مقابله کنند در حالی که این کالاها به راحتی وارد کشور می شوند، نتیجه نخواهد داد؛ بلکه لازم است به صورت هماهنگ و ادامه دار از مبدا تا مقصد بصورت کامل تا ریشه کن شدن این معضل مبارزه کرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت:  قاچاق مانند سم برای تولید است و ورود میلیاردها دلار کالای قاچاق در سال به کشور ، به تولید داخلی آسیب زده و سبب بیکاری کارگران شده است.

نظر شما چیست؟