اخبار لوازم خانگی

رشد واحدهای صنفی متناسب با نیاز بازار نیست

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: و رشد واحدهای صنفی متناسب با شرایط بازار نبوده است به طور مثال اگر 200 واحد صنفی در لوازم خانگی وجود داشت سهم بازار به خوبی مدیریت می شد اما آنقدر مجتمع های تجاری برای لوازم خانگی ایجاد شده که از تقاضای بازار بیشتر است .

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، محمد طحان پور در گفت وگو با پانا  با انتقاد از عدم اجرای استراتژی توسعه صنعتی در کشور به رشد بی رویه کارخانجات سیمان بدون نیاز مصرفی در کشور اشاره کرد و افزود: رشد ساخت و سازها در کشور طی سالهای گذشته به گونه ای نبوده که لازم باشد این میزان کارخانه سیمان در کشور ایجاد شود و صادرات سیمان نیز با استفاده از وابستگی به انرژی ارزان داخلی توجیه پذیر نیست .

طحان پور عنوان کرد: تولید کاذب سیمان مزاحم تولید واقعی شده است و در مورد صنایعی مانند لوازم خانگی نیز این موضوع صدق می کند به گونه ای که آنقدر کارخانجات ایجاد شده اند که سهمی از بازار را بر عهده دارند .

وی افزود: در مورد اصناف نیز به همین گونه است و رشد واحدهای صنفی متناسب با شرایط بازار نبوده است به طور مثال  اگر 200 واحد صنفی در لوازم خانگی وجود داشت سهم بازار به خوبی مدیریت می شد اما آنقدر مجتمع های تجاری برای لوازم خانگی ایجاد شده که از تقاضای بازار بیشتر است .

رئیس اتحادیه لوازم خانگی بیان کرد: بیشتر مشکلات اکنون در مجتمع های تجاری است و آنقدر عرضه زیاد است که تقاضایی برای آن وجود ندارد و ثبات قیمت ها نیز ولع خرید را کاهش داده است .

طحان پور تاکید کرد: تولید بیش از نیاز تقاضاست و ثبات قیمت ها نیز موجب شده تا رکودی که چندین ماه است حاکم شده علاوه بر صنایع کالاهای مصرفی مردم را نیز شامل شود

نظر شما چیست؟