اخبار لوازم خانگی

مجلس به تخلف شرکت کره ای ورود پیدا می کند

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی جوانب تخلف سه هزار میلیارد تومانی شرکت واردکننده لوازم خانگی کره ای در مجلس طی دو تا سه هفته آینده خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان  ، در خصوص تخلف یک شرکت وارد کننده لوازم خانگی اظهار داشت:این تخلف مربوط به یک شرکت لوازم خانگی کره ای است که گفته می شود محصولات خود را بصورت غیر پک وارد کشور کرده است.

 
وی ادامه داد: واردات محصولات به این صورت سبب کاهش تعرفه گمرکی و اختلاف قیمت آن ها می شود.
 
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد:باید قرارداد این شرکت بررسی شود تا با توجه به نوع قرارداد نظر قطعی صادر شود؛اگر این نوع واردات در قرارداد ذکر نشده باشد قطعا تخلفی آشکار صورت گرفته است.
 
وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروسازان نیز قطعات را به صورت سی.کی.دی وارد کرده و عملیات مونتاژ را در داخل کشور انجام می دهند اما این امر با جزئیات کامل تیراژ و میزان قطعات باید در قرارداد ذکر شود؛همچنین باید پس از مدت معینی قطعات وارداتی بومی سازی شوند.
 
وی در پاسخ به این سوال که رسیدگی به این پرونده چگونه صورت خواهد گرفت،گفت:در حال حاضر کمیسیون های تخصصی مجلس در حال بررسی برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه هستند و رسیدگی به این پرونده طی دو تا سه هفته آینده صورت خواهد گرفت.
 
وی در پایان یادآور شد: در ابتدا کسب اطلاعات از گمرک و سایر نهاد های مرتبط صورت خواهد پذیرفت که درصورت اثبات تخلف بازرسی ورود خواهد کرد .

نظر شما چیست؟