اخبار لوازم خانگی

سیاست های تشویقی برای ادغام صنایع تولید کننده لوازم خانگی

مدیر کل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ادغام واحدهای تولیدی لوازم خانگی در یکدیگر خبر داد.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، عباس هاشمی دیروز در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: در شرایط تشدید رقابت های جهانی برای بقای واحدهای تولید کننده لوازم خانگی، راهی جز برندسازی نداریم.
هاشمی با بیان اینکه ۷ استان در زمینه تجمیع برندها، خوشه بندی، ‌برند مشترک، ایجاد شرکت های مادر تخصصی و برون سپاری و ادغام شناسایی شده اند، گفت: تخفیف هزینه‌های نمایشگاهی و فعالیت‌های تبلیغی، معافیت های مالیاتی و خرید ماشین آلات، اولویت دهی در تخصیص تسهیلات، همراهی واحدها در سفرهای بین المللی مقامات به منظور مذاکرات اقتصادی، تخصیص بودجه برای ایجاد واحد تحقیق و پژوهش و مشارکت در تدوین استانداردها ازجمله سیاست‌های تشویقی پیشنهادی است که به منظور تجمیع واحدهای این صنعت از سوی دفتر صنایع لوازم خانگی به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.
وی اعلام کرد: ظرف ۸ ماهه نخست امسال حدود ۸ر۱ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی در ایران تولید شده است، با این وجود برآورد می‌شود همچنان بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از محصولات موجود در بازار قاچاق است.
به گفته مدیرکل دفترصنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، تولید لوازم خانگی کوچک ظرف ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد کاهش، کولر آبی ۴ درصد کاهش، بخاری گازی ۵ر۶ درصد افزایش، اجاق گاز ۵ر۳درصد افزایش، یخچال ۲ر۳درصد افزایش، لباسشویی ۷ر۲درصد افزایش و چرخ خیاطی با ۲ر۲ درصد افزایش داشته است. وی با بیان اینکه ۷۵ درصد واردات لوازم خانگی به کشور مربوط به کولرهای گازی است، گفت: تولید اسپیلیت از اولویت های سرمایه گذاری وزارت صنعت است و تا شش ماه آینده یک خط تولید کولر گازی در کشور راه اندازی می شود. هاشمی گفت: لوازم خانگی داخلی به دلیل قیمت تمام شده بالا قابلیت رقابت با محصولات خارجی را ندارند.
محمد طحان‌پوررئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی هم در این جلسه در واکنش به این اظهار نظرمقام دولتی گفت:‌ به جای این حرف‌ها کارگروهی تشکیل دهید که دلیل بالابودن قیمت تمام شده لوازم خانگی داخلی را بررسی کنند.
همچنین حبیب‌الله انصاری دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی در این نشست اعلام کرد: قیمت مواد اولیه تولید لوازم خانگی ظرف ماه‌های اخیر افزایش یافته اما قیمت فروش محصولات نهایی رشدی نداشته است. بلکه با وجود رکود بازار، تولیدکنندگان محصولاتشان را با حداقل سود هم عرضه می‌کنند؛ در این شرایط سازمان حمایت با انتشار بیانیه‌ای تولیدکنندگان را در مورد افزایش قیمت محصولاتشان تهدید می‌کند که این مسآله به ضرر تولید داخل است. شایان ذکر است: بسیاری از صنعتگران این حوزه علت بالا بودن قیمت تمام شده تولید لوازم خانگی در ایران را سیاست های ضدحمایتی از سوی دولت وتعدد عوارض و دستگاه‌های تصمیم گیری در این بخش می‌دانند./روزنامه اطلاعات/

نظر شما چیست؟