اخبار لوازم خانگی

کمبود تقاضا به رکود لوازم خانگی دامن زده است

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کمبود تقاضا به رکود لوازم خانگی دامن زده است،گفت: مشکل اصلی عدم اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا سیستم بانکی است.

admin | 7 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی اکبرکریمی درگفت وگو با خانه ملت،با اشاره به رکود صنایع و بخش های تولیدی درکشور گفت:این رکود ناشی از کمبودتقاضا در بازار است و کمبود تقاضا به دلیل کاهش درآمد بوده و مردم انگیزه ای برای مصرف درآمد ندارند و مردم ترجیح می دهند که پس انداز خود را حفظ کنند.

نماینده مردم اراک،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه شرایط برای خرید باید جذاب تر شود،افزود:امروز بسیاری از صنایع لوازم خانگی با رکود مواجه بوده و تقاضای برای خرید اندک است،مقرر شده بود دولت کارت های اعتباری خرید کالا را برای خروج از رکود اجرا کند، تا از طریق این کارت ها مردم این امکان را پیدا کنند.

کارت اعتباری خرید کالا می توانست در بازار لوازم خانگی تحرک ایجاد کند

کریمی بااشاره به اینکه مقرر شده بود باتوجه به توان خرید مردم کارت های خرید کالا سقف متعددی داشته باشد،ادامه داد:این طرح متاسفانه اجرایی نشد،درحالی که طرح کارت اعتباری خرید کالا همانند بسته خروج از رکود خودرو که توانست صنعت خودرو را به تحرک درآورد،می توانست در لوازم خانگی و سایر صنایع نیز تحرک ایجاد کند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی برای عدم اجرای طرح اعتباری خرید کالا در سیستم بانکی است، یادآور شد:بانک مرکزی تاکنون از اجرای این طرح خودداری کرده است،درحالی که این طرح می توانست برای مقابله با رکود و تحریک تقاضای مردم مفید باشد.

تاکید بر مبارزه اصولی با قاچاق کالا

کریمی بااشاره به اینکه یکی ازعوامل موثر در شرایط رکودی،قاچاق کالا است،افزود:یکی از عواملی که سبب کاهش فروش لوازم خانگی می شود،قاچاق کالا است که این کالاها از طریق مبادی مختلف وارد کشور شده و عملا بازار را اشغال کرده و بازار را از کالاهای ایرانی می رباید.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با تاکید برمبارزه اصولی با قاچاق کالا،تصریح کرد:هرچقدر تلاش شود تا حجم واردات کالاهای قاچاق کاهش یابد، بازار و فرصت مناسب تری برای کالاهای ایرانی فراهم می شود./

نظر شما چیست؟