اخبار لوازم خانگی

هشدار انجمن اروپا در مورد گازهای سرد کننده ی یخچال فریزر

Ceced ایتالیا از وضعیت نگران کننده صنعت لوازم خانگی ایتالیا به دلیل استفاده از پمپ های حرارتی در دستگاه هایی مانند خنک کننده ها و خشک کننده های خانگی و نیز عدم دسترسی به گاز سرد کننده خبر داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، طبق مقررات 517/2014 اتحادیه اروپا، انجمن اروپا به دنبال منسوخ کردن استفاده از گازهای فلورین است و براساس این قانون نمی توان از گازهای (HFC) R404a و R134a در بسیاری از محصولات از تاریخ 1/1/2020 استفاده کرد.
و در نتیجه، این صنعت با مشکلاتی مانند افزایش غیر منطقی قیمت هیدروفلوئوروکربن ها و دسترسی سخت به مواد ذکر شده به دلیل محدودیت های قانونی، مواجه خواهد شد.

با وجود این که برخی دیگر از گازها مانند آمونیاک و گوگرد دی اکسید در صنعت، قابلیت استفاده به جای گاز سرد کننده ( مبرد) را دارند اما گازهایی مانند آمونیاک و گوگرد دی اکسید بر خلاف گازهای CFC  و HCFC  بی اثر و خنثی نبوده و در صورت نشت از دستگاه های ذکر شده، سمی و اشتعال پذیر خواهند بود.
از این رو جایگزین مناسبی برای این گازها معرفی نشده و بنابراین انتخاب رابرای کاربران مشکل کرده و در واقع آن ها همواره با چالش انتخاب بین حفظ محیط زیست و جلوگیری از اشتعال آن و نیز به خطر افتادن سلامتی شان مواجه هستند.
 شایان ذکر است، از گازهای سرد کننده (refrigerant) به طور متداول در پمپ های حرارتی و چرخه تبریدی استفاده می شود و علی رغم غیر سمی بودن و عدم واکنش پذیری، به دلیل تولید گازهای گلخانه ای منجر به تخریب لایه ی ازون و گرم شدن کره ی زمین می شوند.
 

نظر شما چیست؟