اخبار لوازم خانگی

پیشی گرفتن سامورایی ها از کره ی جنوبی در فناوری اولد

در روز سه شنبه، یکی از شرکت های تابع گروه ژاپن دیسپلی سری صفحه نمایشگرهای اولد (OLED) خود را به فروش رساند، این برای نخستین بار است که یک شرکت ژاپنی پا به عرصه این صنعت گذاشته و به دنبال پیشی گرفتن از رقبای کره ی شمالی است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، شرکت JOLED که 15 درصد از سهام آن متعلق به گروه بزرگ ژاپن دیسپلی است، پنل های های الد (OLED) خود را به منظور استفاده در مانیتورها به شرکت سونی فروخت.

شرکت JOLED نخستین سازنده ی در جهان است که دست به تولید پنل های الد با فرآیند های پرینت کم هزینه زده است.

در واقع، عملکرد مواد رنگی اورگانیک مشابه با چاپگرهای جوهر افشان بوده و به همین منظور در مقایسه با نمونه های مشابه 20 الی 30 درصد ارزان تر است.

 از دیگر مزیت های این صفحه نمایشگر ها می توان به عدم نیاز به اتاق های خلا و یا ماسک ها فلزی اشاره کرد.

یون هارو  تا کوبو، مدیر عامل شرکت JOLED در این خصوص عنوان کرد: “در سال های اخیر صفحه نمایشگرهای الد (OLED) به سبب انعطاف پذیری، باریکی و نیز کیفیت بهتر طرفدارن زیادی پیدا کرده است و اخیرا شاهد استفاده شرکت اپل از این سری پنل ها در گوشی های آیفون X بودیم.”

 

در ادامه وی افزود، شرکت جو ال ای دی در سال 2015  با ادغام بخش الد خود با شرکت های ژاپنی سونی و پاناسونیک به دنبال کسب 100 میلیارد ین تا پایان سال مالی جاری است.

این شرکت تولید کننده پنل های ال سی دی ژاپنی از مذاکرات خود با سایر شرکت های لوازم خانگی و الکترونیکی خبر داد اگرچه اشاره ای به اسامی  این شرکت ها نشده است.

نظر شما چیست؟