اخبار لوازم خانگی

کشفیات قاچاق 19 درصد افزایش یافت/ ۴۳ هزار پرونده قاچاق به ارزش ۱۴ هزار میلیارد مختومه شد

مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از افزایش ۱۹ درصدی کشفیات قاچاق نسبت به سال گذشته خبر داد.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رضا بهشتی‌زاده مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: دستگاه قضایی پرونده‌های قاچاق که مشمول قاچاق سازمان‌یافته، اقلام ممنوعه و پرونده‎هایی که مجازات آن مستلزم حبس یا انفصال باشد را رسیدگی می‌کند و سایر پرونده‌های قاچاق در صلاحیت رسیدگی سازمان تعزیرات حکومتی است.

وی در تشریح عملکرد دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی، گفت: در مواد 10 و 11 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تکالیفی برعهده قوه قضاییه و سازمان تعزیرات حکومتی گذاشته شده است که به صورت کامل عملیاتی نشده و گزارش اقدامات در حوزه محاکم به ستاد واصل نشده است.

بهشتی‌زاده ادامه داد: در سازمان تعزیرات حکومتی طی 11 ماهه امسال حدود 55 هزار و 185 فقره پرونده مورد بررسی قرار گرفته است که از این میزان 43 هزار پرونده مختومه شده است.

وی درباره میزان محکومیت پرونده‌های مختومه شده، گفت: این میزان بالغ بر 14 هزار و 814 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته 176 درصد رشد داشته است.

بهشتی‌زاده در مقایسه بخشی از عملکرد مبارزه با قاچاق طی 11 ماه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95، افزود: ارزش کشفیات مظنون به قاچاق بالغ بر 40 هزار و 397 میلیارد ریال بوده است.این مقدار در سال گذشته حدود 30 هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با امسال نزدیک به 19 درصد افزایش داشته است./باشگاه خبرنگاران/

نظر شما چیست؟