اخبار لوازم خانگی

گرانی لوازم خانگی بخاطر نوسانات ارزی است

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که قیمت لوازم خانگی به نسبت سال گذشته افزایش و تولید و تقاضا کاهش یافته است، اظهار کرد: با توجه به نوسانات اخیر بازار ارز و اعمال محدودیت بر واردکنندگان، لوازم خانگی در سال جدید با افزایش قیمت مواجه شده است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حبیب اله انصاری با بیان این‌که در صنف لوازم خانگی واردات برخی از قطعات اولیه به جهت عدم تولید آن در کشور ضروری است، تصریح کرد: اگرچه واردات برخی کالاها با دلار دولتی ممنوع شده است اما با توجه به این‌که برخی قطعات لوازم خانگی مثل کمپرسور یخچال، اصلا در ایران تولید نمی‌شود ما مجبوریم آن را با دلار بازار آزاد وارد کنیم که این نیز باعث افزایش قیمت تمام شده کالا می‌شود.

وی به کاهش توان مردم در نتیجه افزایش قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: در این میان تولیدکنندگان مجبورند برای جلوگیری از ضرر و فروش محصولات، از سود خود کم کرده تا تقاضا کاهش نیابد و بازار وارد رکود نشود.

رییس ستاد اجرای انجمن لوازم خانگی ایران در ادامه افزود: تولیدکنندگان با این شرایط نیز ناگزیر هستند کیفیت کالای خود را حفظ کرده و یا افزایش دهند چراکه بازار به شدت رقابتی شده است.

انصاری در خصوص واردات لوازم خانگی اضافه کرد: با توجه به تفاوت قیمت بالایی که میان کالاهای وارداتی و داخلی وجود دارد، واردات لوازم و قطعاتی که با کیفیت مشابه در ایران وجود دارد، باید به طور کامل قطع شود./اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟