اخبار لوازم خانگی

واردات لوازم خانگی توسط شرکت های غیر مرتبط/ لزوم بازنگری در اساسنامه شرکت ها و قوانین مرتبط با آن

بر اساس لیست منتشر شده، شرکت های دریافت کننده ارز دولتی در هر رسته و فعالیتی که بودند، واردات غیر مرتبط داشته اند که البته این واردات غیر قانونی نبوده و بر اساس اساسنامه شرکت و کارت بازرگانی شان می توانند 3 رسته واردات را انجام دهند.

admin | 6 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، پس ا انتشار لیست اول دریافت کنندگان ارز دولتی که اقدام به واردات لوازم خانگی کرده بودند، اولین موضوعی که توجه رسانه ها را به خود جلب کرد اسامی برخی از شرکت های واردکننده بود که رسته فعالیتشان حتی نزدیک به صنعت لوازم خانگی نبوده و نخواهد بود.

از شرکت های داروی سازی بگیرید تا شرکت هایی که به روغن ترمز های خود معروف هستند. حتی نام یک شرکت واردکننده خودرو نیز در این لیست وجود داشت. البته در همین زمینه سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به واردات بخارشو بجای دارو با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: ابزار تهیه اسپری استنشاقی بینی متاسفانه به بخارشور ترجمه شده است که این اشتباه به بانک مرکزی اعلام شده و امیدواریم آن را تصحیح و در رابطه با نام کالاها دقت بیشتری کند.

شرکت واردکننده خودرو نیز علت واردات چای ساز و قهوه ساز را اشانتیون خودروها خود اعلام کرد!!!

کارت بازرگانی هر شرکت بر اساس اساسنامه آن صادر می شود و شرکت ها می توانند در شروع فعالیت خود سه رسته را برای واردات مشخص کنند. نکته جالب ماجرا اینجاست که این شرکت های می توانند هر وقت که دلشان خواست اساسنامه را تغییر داده و رسته ای را حذف و با واردات کالای دیگر جایگزین کنند. زمان تغییر کارت بازرگانی هم 10 روز خواهد بود. در این شرایط شرکت های عطر فروش هم می توانند به واردات هر کالایی از جمله لوازم خانگی بپردازند.

اما نکته مهمی که در این قانون به آن توجه نشده عدم پشتیبانی این شرکت ها از فروش کالای مذکور است. مگر نه اینکه قرار بود فروش هر کالایی به مصرف کننده با ضمانت خدمات همراه باشد ؟ در شرایط اینچنینی چه کسی متعهد فروش محصولات است؟ البته شرکت های خدماتی بسیاری وجود دارند که در این زمینه فعال هستند و همزمان پشتیبانی محصولات چند برند را انجام می دهند، اما پرسش اینجاست که آیا این شرکت های علم کافی برای تعمیر تمامی برندهای مختلف را دارند؟ اصلا کیفیت خدمات ارائه شده ارزیابی می شود و مشتریان این محصولات رضایت کافی دارند ؟

در واقع شرکت های تک برند که خودشان پشتیبانی و خدمات محصولات فروخته شده خودرا انجام می دهند وبه اصطلاح همه چیزشان مشخص است، ضعف های عمده ای در خدمات پس از فروش دارند چه برسد به شرکت هایی که همزمان خدمات پس از فروش چند شرکت واردکننده را قبول می کنند.

ضعف درقوانین کاملا مشهود است و به نظر می رشد زمان آن رسیده که بازنگری در اساسنامه شرکت ها و تغییراتی در قوانین ثبت شرکت و نوع واردات آنها ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما چیست؟