اخبار لوازم خانگی

گمرک در زمینه صادرات مبل منبت ملایر ورود پیدا کند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل نخستین انجمن مبل منبت در ملایر و فعالیت همه جانبه فعالان این صنعت، اقدامی مهم برای توسعه منطقه است.

admin | 6 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، با تأکید بر اینکه گمرک باید در این زمینه صادرات مبل منبت به‌طور جدی ورود پیدا کند، افزود: این شهرستان با ثبت ملی منبت در آستانه یک تحول اقتصادی عظیم است.

وی با بیان اینکه فضا برای ورود سرمایه‌گذاران در بخش هتلینگ و ایجاد فضاهای اقامتی و رفاهی مهیا شده است، ادامه داد: از طریق مجمع نمایندگان استان می‌توانیم برای واردات چوب با سفیر کشور گرجستان در ایران رایزنی و سفیر را به استان همدان دعوت کنیم و یا با سفیر ایران در گرجستان ارتباط بگیریم و با رایزنی فرهنگی سفری تجاری به کشور گرجستان داشته باشیم.

آزادیخواه اظهارکرد: با توجه به برگزاری رخداد مهم “همدان ۲۰۱۸” در حوزه سرمایه گذاری آمادگی داریم با سازمان سرمایه گذاری خارجی جلسه‌ای برگزار کنیم تا نمایندگان آنان به ملایر سفر کرده و جشنواره مبل منبت را از نزدیک ببینند.

وی ضمن تأکید براینکه برای برند سازی مبل و منبت باید جدی‌تر وارد شویم، ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و اقامتی برای خریداران مبل منبت در ملایر را ضروری خواند و افزود: باید مجموعه نمایشگاهی در نقطه‌ای مناسب از شهر ایجاد شود که در این زمینه حاضرم با سازمان اوقاف و امور خیریه رایزنی کنم و از ظرفیت آن برای این بخش استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس توجه به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل ملایر را دلیل و بهانه‌ای محکم برای توسعه قلمداد کرد که در این شرایط یکی از مهمترین اقدامات به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مقیم و غیرمقیم ملایری است.

آزادیخواه افزود: با ثبت ملی منبت، جوانان ملایری در قالب تشکیل انجمن و هیأت‌مدیره مبل و منبت تلاش‌های خوبی انجام دادند و با تغییر نوع نگاه، خود را برای تحولی بزرگ مهیا کردند.

وی ضعف در حوزه آموزش را یکی از مشکلات هنر- صنعت مبل منبت ملایر برشمرد و تصریح کرد: این سطح از آموزش برای ورود به بازار رقابتی جهان در زمینه‌های بسته‌بندی، رنگ‌آمیزی، مدل و طراحی مناسب نیست بنابراین باید آموزش‌های تخصصی‌تر و گسترده‌تری توسط صاحبان فن انجام شود.

نماینده مردم ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که از استعدادهای این شهرستان دارم معتقدم همه نخبگانی که از خاک ملایر برخاسته دل در گرو توسعه این شهرستان دارند و با هر رویکردی زیر چتر انقلاب و با حرمت اصول به ارکان انقلاب برای توسعه و آبادانی ملایر قدم برداشته‌اند.

کشاورزان از تسهیلات بلاعوض دولت برای آبیاری نوین استفاده کنند 

آزادیخواه در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید اخیر خود از روستاهای آشاق قعله، طاسبندی و کندهلان از توابع بخش جوکار اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به روستائیان امری ضروری و در اولویت مسئولین است.

وی با بیان اینکه نگاه نمایندگان این شهرستان به روستاها را نگاهی عادلانه و عدالت محور است، ادامه داد: مسئولین ما باید همانند شهید بهشتی، سردار همدانی‌ها، شهیدان رجایی و باهنر که در کشور مسئولیت داشتند، برای خدمت به مردم گام بردارند و یک ریال از بیت‌المال را هدر ندهند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار استفاده کشاورزان از تسهیلات بلاعوض دولت برای آبیاری نوین و انتقال آب قنوات شد و اظهارکرد: بهسازی، ساخت پل بر روی رودخانه، ایجاد شبکه آب شرب روستا و بهسازی مدرسه توسط خیر در روستای آشاق قعله، کمک ۵ میلیون تومانی بسیج سازندگی استان برای تعریض پل و اصلاح ۱۰۰۰متر شبکه آب شرب در روستای طاسبندی، دیوارکشی مدرسه طالقانی با مشارکت بسیج سازندگی و اداره کل نوسازی استان و بهسازی روستای کندهلان از مصوبات این دیدارها بود.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟