اخبار لوازم خانگی

با تلویزیون 4K آشنا شوید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها تعداد محتواها و فیلم های 4K رو به افزایش است و ما در آینده شاهد ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، این روزها تعداد محتواها و فیلم های 4K رو به افزایش است و ما در آینده شاهد افزوده شدن بر این تعداد خواهیم. با توجه به آن که کیفیت تصویر 4K وضوح بالایی را ارائه می دهد، بدون شک تجربه تماشا محتوا ویدئویی را دو چندان می سازد.

اگر شما در بازار تلویزیون با برندها آشنایی داشته باشید، به یقین با مدل های 4Kنیز رو به رو شدید. تلویزیون های 4K با نام های Ultra HD یا UHD نیز شناخته می شوند و قادرند با وضوح 3840*2160 پیکسلی به پخش محتوا بپردازند.

همچنین تلویزیون هایی با این نوع نمایشگر 8 میلیون پیکسل داشته که 4 برابر یک تلویزیون Full HD با وضوح 1080*1920 پیکسلی است.

آنچه باید درباره تلویزیون 4K بدانید؟

هنگامی که به تماشا یک تلویزیون 4K می پردازید، همه چیز شفاف و پروضوح به چشم می آیند. جزئیات به شدت چشمگیر است و محتواها نسبت به نمایشگرهای HD جذاب و غنی به نظر می رسند. تمامی برندهای بزرگ تولیدکننده تلویزیون هوشمند از جمله سامسونگ، پاناسونیک، ال جی و سونی دارای مدل های 4K هستند. به طور کلی این نوع تلویزیون ها با صفحه نمایش 40 اینچ به بالاتر عرضه می شوند زیرا هر چه نمایشگر بزرگتر باشد، وضوح بهتری به نمایش درمی آورد.

چگونه محتوا 4k را تهیه کرد؟

محتواهای 4K کم نیستند و بیشتر فروشگاه های نرم افزاری به ارائه فیلم ها و سریال های 4K می پردازند. خوشبختانه با گذشت چند سالی از دردسترس قرار گرفتن این نوع کیفیت تصویر در اختیار شرکت های تولیدکننده تلویزیون، ما شاهد افزایش یافتن تعداد محتواهای آن در مقایسه با قبل هستیم.

اما برای دسترسی به محتوا 4K روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه می خواهیم به آن بپردازیم:

شبکه های 4K این نوع شبکه ها کم نیستند و اگر سری به گیرنده دیجیتال خود بزنید و جستجویی داشته باشید، می توانید شبکه های 4K را مشاهده کنید که به ارائه محتوایی با این کیفیت می پردازند. بنابراین به کمک آنها دیگر نیاز نیست از روش های دیگر چنین محتوایی را که شامل فیلم یا برخی دیگر می شود، کمک گیرید.

پخش کننده Blu-ray: در بازار بیشتر شرکت های ناشر فیلم ها نسخه Blu-ray که وضوح 4Kدارند، عرضه می کنند. بنابراین افراد می توانند با کمک آن به راحتی از محتوا 4K برخوردار شوند و تجربه پروضوحی کسب کنند.

استریم ویدئویی 4Kاین روزها استریم کردن به یک عمل معمول تبدیل شده و افراد بسیاری هستیم که به استریم روی می آورند. در این میان شرکت ها تصمیم گرفتند با محبوبیت این نوع پخش محتوا، سرویس های استریم ویدئویی 4Kراه اندازی کنند که تجربه فوق العاده ای است.

آیا ما باید تلویزیون 4K خریداری کنیم؟

خرید تلویزیون4Kاگر بحث بودجه مطرح نباشد، مطلوب است و افراد می توانند محتوا ویدئویی باکیفیتی را مشاهده کنند. بنابراین تماشا فیلم و سریال با وضوح 4K روی چنین تلویزیون هایی بی نظیر است و ساعت ها شما را سرگرم می سازد. اما در این بین هزینه هایی هم وجود داشته، برای مثال یک تلویزیون 4Kارزان نیست و نسبت به سایر مدل قیمت بیشتری دارد. تهیه محتوا 4K اگرچه نسبت به قبل ساده تر شده اما همچنان موانعی دارد و نمی توان آن را بدون ایراد دانست.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟