اخبار لوازم خانگی

سیر تحول جاروبرقی از گذشته تا امروز

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی یک وسیله برای نظافت گرد و خاک کف پوش ها است و علاوه بر کف پوش ها هر ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جاروبرقی یک وسیله برای نظافت گرد و خاک کف پوش ها است و علاوه بر کف پوش ها هر سطحی و ماده ای را در هر ارتفاعی مانند پرده و رومبلی تمیز می کند.

سرو صدای زیاد، بازده کم و قابلیت نظافت کمتر از مشکلات رایج جاروبرقی ها در گذشته بود.

نخستین جاروبرقی توسط دانیل هس در سال 1860 اختراع شد. این دستگاه دارای قلم مو و کوپلینگ چرخشی (وسیله ای برای محور کردن موتور و شفت پمپ) بود. نسل بعدی جاروبرقی ها در سال 1869 توسط فردی به نام ایو واگن ابداع شد و داری موتور فن دستی بود.

جاروبرقی های تولید شده درسال 1898، هوا را به داخل خود می کشید و سپس تلمبار کرده و در نهایت منفجر می شد. این سری از جاروبرقی ها از حجم بزرگی و موتوربنزینی بر خورداربود.

یک فرد انگلیسی در دهه 90 میلادی موفق به ساخت جاروبرقی هایی شبیه به نسخه های امروزی شد. جاروبرقی های مذکور مجهز به موتور احتراق داخلی بود و هوا را از طریق یک فیلترپارچه از بین می برد که در نتیجه ازتلمبار شدن هوا جلوگیری می کرد. بدنه این دستگاه بسیار بزرگ بود و به هیمن دلیل تنها لوله های جاروبرقی را به داخل خانه می بردند.

نخستین جاروبرقی قابل حمل مجهز به موتور توسط یک سرایدار اختراع شد. اوجو در سال 1907 موفق به ثبت اختراع خود شد و اما به دلیل نداشتن شرایط مالی مناسب مجبور به فروش اختراع خود در سال 1908 شد.

ویلیام هنری هوور با خرید جاروبرقی قابل حمل اوجو خط تولید خود را راه اندازی کرد. این جاروبرقی ها دارای یک برس چرخشی، فن الکتریکی، یک جعبه و کیسه برای گرد و غبار بود.

جارو برقی ها از گذشته تابه امروز تغییرات زیادی را پشت سرگذاشته و امروزه شاهدعرضه نسخه های پیشرفته وهوشمند آن ها به بازار هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • مقدسی | 21 اسفند 1399 در 11:15 ق.ظ

    آیا به قطعات جانبی جارو برقی کلاسیک یا آنتیک هوور آمریکایی علاقمندید؟ ایده آل برای دکور و یا موزه