اخبار لوازم خانگی

احتکار پیاز در کارخانه لوازم خانگی آزمایش مرودشت کذب است

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی مبشری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: پس از انتشار تصویری در فضای ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علی مبشری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: پس از انتشار تصویری در فضای مجازی که نشان می داد در انبار کارخانه آزمایش در شهرستان مرودشت نسبت به احتکار پیاز اقدام شده است با حضور ماموران تعزیرات و نهادهای امنیتی انبارهای این کارخانه بازدید شد.
وی بیان کرد: هیچ مدرکی که نشان دهد احتکار صورت گرفته تاکنون ثبت نشده است اما شواهدی وجود دارد که نشان دهنده این است که طی دو تا سه ماه قبل نسبت به انبار کردن میوه در این مکان اقداماتی صورت گرفته است.
مبشری گفت: هنوز پرونده احتکار تشکیل نشده است، اگر این عمل خلاف قانون محرز شود قانون این امکان را ایجاد کرده است که تا 70 درصد ارزش موارد کشف شده به عنوان جریمه برای احتکار کننده در نظر گرفته شود.
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان فارس بیان کرد: 350 تن پیاز در استان کشف شده و بخشی از این پیازها هم به صورت تنظیم بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است.
پیشتر نیز این مسئول اعلام کرده بود: 15 تن پیاز احتکار شده در شهرستان شیراز کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: پیاز‌های کشف شده با نظارت تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس برای تامین نیاز مصرف کنندگان توزیع شد.
کارخانه آزمایش، محل تولید لوازم خانگی بود که اینک تعطیل است.
روزهای انتهایی سال 97 بود که فرماندار شهرستان مرودشت در دیدار با استاندار فارس نوید راه اندازی دوباره کارخانه آزمایش را داد.
رهام پیکری فرماندار مرودشت گفته بود: این کارخانه در سال 98 که نام رونق تولید را همراه خود دارد دوباره فعالیت خود را از سر می گیرد.
وی در نشست فرمانداران استان با استاندار فارس افزود: این کارخانه در سال 98 با اشتغالزایی برای 2 هزار نفر فعال خواهد شد.
شرکت کارخانه های صنعتی آزمایش (سهامی عام) در 16 اسفند سال 1337 خورشیدی در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران با هدف تولید لوازم خانگی تاسیس شد و از ابتدای سال 1338 فعالیت خود را به صورت رسمی در دو واحد تهران و مرودشت آغاز کرد.
تولیدات این شرکت بر اساس پروانه های بهره برداری، انواع کولر آبی، بخاری گازی، آبگرمکن گازی، هواساز و هواکش های صنعتی در واحد تهران و انواع یخچال، فریزر، یخچال فریزر، لباسشویی در واحد مرودشت است.
کارخانه آزمایش مرودشت پس از واگذاری به بخش خصوصی از سال 1388 و به دلیل این که تولیدات آن مطابق نیازهای مصرف کننده ساخته نمی شد در بازار مصرف دچار بحران شد.
اوج نابسامانی این کارخانه از اوایل سال 1391 به دلیل ناتوانی در پرداخت حقوق کارگران نمود یافت و کارگران این واحد تولیدی ظرف این مدت اعتراض خود را به صورت تجمع و مکاتبه با مسوولان ذی ربط بیان کردند.
شهرستان مرودشت در فاصله 45 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع : ایرنا

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟