اخبار لوازم خانگی

هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب منصب برای قاچاق لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عبدالمجید اجتهادی مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات ...

بهنام وحیدی | 5 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»،  عبدالمجید اجتهادی مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی و حبیب الله انصاری دبیر کل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی ایران در رادیو گفت و گو در خصوص قاچاق لوازم خانگی گفتگو کردند.

اجتهادی گفت: هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب منصب در استان های مرزی از دلایل قاچاق لوازم خانگی به کشور است و در حقیقت آن صاحب منصبان ورود کالا به مرزی های کشور را تسهیل می کنند.

حبیب الله انصاری در آغاز ضمن تائید اینکه قاچاق لوازم خانگی به کشور صورت می گیرد، گفت: نکته مهم دیگر این است که از برندهای تقلبی برای کالاهای تولید داخل استفاده می شود. با توجه به اینکه ظرفیت کامل به ویژه از نظر کیفی در زمینه تولیدات لوازم خانگی داریم که می تواند با برندهای خارجی رقابت کند، وجود قاچاق در کشور باعث ضربه سنگین به صنایع لوازم خانگی می شود.

وی اشاره کرد: بازارچه های مرزی در ورود کالاهای خارجی بدون ضابطه نقش اساسی دارند و دقیقا بدون اینکه برند آن ها مشخص شود، اقدام به فروش کالاهای قاچاق می کنند. این بازارچه ها چون حقوق گمرکی و تعرفه دولت را پرداخت نمی کنند، قیمت پایین تری نیز خواهند داشت و در نتیجه لطمه بسیار سنگینی به صنعت لوازم خانگی وارد می کند.

دبیر کل و رئیس ستاد برنامه ریزی و اجرایی صنایع لوازم خانگی ایران با بیان اینکه صنعت لوازم خانگی در ایران می تواند پاسخگوی اقشار مختلف مردم باشد، عنوان کرد: با وجود چنین پتانسیلی، اما قاچاق لوازم خانگی به راحتی از طریق بازارچه های مرزی انجام می شود و در این راه با تبلیغات اغوا کننده، به راحتی مردم را نسبت به خرید این کالاها متقاعد می کنند.

عبدالمجید اجتهادی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده ای از قاچاق لوازم خانگی به کشور از طریق بازارچه های مرزی صورت می گیرد، عنوان کرد: در حال حاضر تبلیغات گسترده ای صورت می گیرد که افراد می توانند در بانه خرید کنند و در تهران تحویل بگیرند و این موضوع قطعا زیبنده نظام که با قاچاق کالا مبارزه می کند نیست.

وی بیان کرد: متاسفانه یکی از دلایل وجود بازارچه های مرزی و گسترش قاچاق لوازم خانگی به دلیل مشکلات حوزه قوانین و سوء استفاده از آن است. در کنار برداشت های ناصواب از قوانین و مقررات، هماهنگی قاچاقچیان با برخی از افراد صاحب منصب در استان های مرزی از دلایل قاچاق لوازم خانگی به کشور است و در حقیقت آن صاحب منصبان ورود کالا به مرزی های کشور را تسهیل می کنند. عمده این قاچاق ها تحت عنوان ته لنجی و کالای ملوانی صورت می گیرد.

مدیر کل پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: هیچ ماده ای تحت عنوان کوله بری در قانون نداریم. هیچ کس نمی تواند تحت عنوان سهمیه مرز نشینی این حجم از کالای قاچاق را وارد کشور کند. قوانینی مانند کالای ته لنجی قرار بود معیشت ملوانان را تقویت کند و اصلا موضوع لوازم خانگی مطرح نبوده است.

وی با بیان اینکه برداشت های ناصواب از قانون رویه شده است، عنوان کرد: متاسفانه با توجه به این وضعیت، دستگاه های نظارتی هر چقدر بخواهند اعمال قانون کنند، تبدیل به یک معضل می شود و به عنوان مثال اگر بخواهند کالاهای ملوانی و ته لنجی را سامان دهند، اعتراضات زیادی توسط برخی از مردم صورت می گیرد./رادیو گفت و گو

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟