چگونه کشوها و کمدهای مرتبی داشته باشیم
آموزش

چگونه کشو و کمدهای مرتبی داشته باشیم؟

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرتب کردن کشو و کمدهای اتاق یکی از سخت ترین بخش های تمیز کردن اتاق و خانه ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرتب کردن کشو و کمدهای اتاق یکی از سخت ترین بخش های تمیز کردن اتاق و خانه تکانی به شمار می روند. همه افراد برای مرتب کردن لباس‌ها از کمد و یا کشو استفاده می ‌کنند تا هم به اتاق خواب نظم بدهند، و هم از چروک شدن البسه جلوگیری شود. تمیز و مرتب بودن لباس‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا با سرعت و بدون تلف کردن وقتتان، لباس مورد علاقه خود را به راحتی پیدا کنید.

در ادامه این بخش از آموزش نحوه مرتب کردن کشو و کمدهای اتاق را به شما آموزش داده می شود.

برای شروع اول تمامی محتوای کشوها و کمدها را خالی کنید. پس از خالی کردن آن ها تمام وسایل و لباس هایتان را مرتب و تفکیک کنید. بهتر است لباس هایتان را به 3 گروه تقسیم کنید. مثلا لباس هایی که لازم دارید، لباس هایی که می خواهید اهدا کنید و در نهایت لباس هایی که دیگر قابل استفاده و اهدا نیستند.

کمد و کشو

وقتی تکلیف همه لباس ها مشخص شد، فقط آن دسته از لباس هایی که قرار است نگه دارید را در اتاق بگذارید و باقی را از اتاق خارج کنید تا فضای بیشتری برای مرتب کردن داشته باشید.

کشو و کمد

حالا به دسته بندی البسه می رسیم، مثلا جوراب ها، تیشرت ها، لباس های زیر، پیراهن ها، شال و روسری ها، مانتو و شلوار را دسته بندی کنید. این کار باعث می شود به راحتی و با سرعت عمل بالا سرجای خودشان قرار دهید. نکته ی قابل توجه این است که هر چه قدر دسته بندی ها کوچک تر و دقیق تر باشد، انتخاب و ست کردن البسه بسیار آسان می شود.

کشوی مرتب

بهتر است لباس های هر فصل را در همان فصل خودش در دسترس بگذارید و با به پایان رسیدن فصل آن ها را در انبار یا زیر تخت یا هر جایی که مناسب است، بگذارید.

بعد از دسته بندی نوبت تا کردن البسه می رسد. روش‌های مختلفی برای تا کردن انواع لباس وجود دارد. اگر شیوه‌ی مخصوصی ندارید یا دنبال راه بهتری هستید می توانید از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید. برای هر دسته از لباس‌ ها جای مخصوصی در نظر بگیرید، متناسب با آن لباس‌ هایتان را تا کنید. شال، روسری و لباس‌هایی که دوست ندارید چروک شوند یا خط تا داشته باشند را می‌توانید لوله کنید.

کشوی مرتب

لباس‌های بزرگ و جاگیر مثل سویشرت، لباس‌های بافتنی بزرگ، شلوار‌های جین، مانتوها، پالتوها را بهتر است آویزان کنید زیرا با این کار فضای بیشتری دارید و اجازه می‌دهید کشو‌ها برای دیگر لباس‌ها جا داشته باشند.

کشو و کمد

همزمان با چیدن لباس‌ هایتان در سرجایشان هر دسته را براساس رنگ مرتب کنید. چیدن البسه به ترتیب رنگ در انتخاب و ست کردن لباس کمک زیادی می‌کند و همچنین متوجه می شوید چه رنگ‌هایی را لازم دارید تا خوش‌تیپ ‌تر به نظر برسید.

کشو و کمد

کشو و کمد

همچنین برای چیدن بهتر لباس‌ ها و نظم دهی بیشتر به کشو و کمدتان می‌توانید از تقسیم‌ کننده‌ های کشو، ظرف‌های پلاستیکی، سبدهای کوچک یا جعبه های مقوایی استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟