قیمت بازار لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی بستگی به نرخ ارز دارد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: قیمت بازار لوازم خانگی بستگی به نرخ ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، رئیس اتحادیه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: قیمت بازار لوازم خانگی بستگی به نرخ ارز دارد و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

حسن حسنی سفیدآبی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه، در پاسخ به این پرسش که وضعیت لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه را در سال ۹۹ چگونه ارزیابی می‌کنید؟ اظهار کرد: افزایش قیمت در بازار لوازم خانگی بستگی به نرخ ارز دارد و نمی‌توان آن را پیش بینی کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی ادامه داد: امیدواریم که وضعیت بازار در سال جدید بهبود یابد.

حسنی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه تولیدات داخلی در این بازار بیشتر شده است، امید می‌رود که وابستگی به خارج هم کمتر شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی گفت: زمانی که بازار لوازم خانگی از منظر کیفیت و بسته‎بندی مناسب باشد به طور قطع، می‌تواند با کالا‌های خارجی رقابت کند.

گفتنی است، متأسفانه عوامل زیادی بر افزایش و کاهش نرخ ارز در کشور تأثیر گذار است و این امر موجب می‌شود تا تولیدکنندگان صنف لوازم آشپزخانه با مشکلات زیادی مواجه شوند. مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان این صنف آهن آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی است و تمامی این موارد در بورس عرضه می‌شود و با توجه به اینکه قیمت این اقلام براساس قیمت جهانی است؛ نوسانات بازار سبب می‌شود تا نرخ آهن آلات، مواد پلاستیکی و پتروشیمی هم تغییر کند. به همین سبب افزایش قیمت مواد اولیه مورد استفاده تولیدکنندگان، تاثیر مستقیمی بر بالارفتن هزینه تولید و قیمت تمام شده کالاها دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، دولت با مهار نقدینگی سبب ایجاد رکود در بازار شده است، به طوری که به منظور کاهش تورم میزان نقدینگی را پایین آورده و همین امر سبب شده تا تولیدکنندگان و کسبه با مشکل کمبود نقدینگی در بازار مواجه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟