خنک کردن خانه بدون کولر
آموزش

خنک کردن خانه بدون کولر را امتحان کنید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در خیلی از مواقع بنا بر هر دلیلی بیشتر افراد قادر به استفاده از کولر نیستند ...

نهال وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در خیلی از مواقع بنا بر هر دلیلی بیشتر افراد قادر به استفاده از کولر نیستند و در فصل های گرم این سوال پیش می آید که چگونه بدون کولر محیط خانه را خنک کرده و از گرم شدن آن جلو گیری کنیم؟ واقعیت این است که از گرمای تابستان نمی توان غافل شد پس باید به فکر روش های خنک کردن خانه بدون کولر بود و از انواع ایده ها برای کم شدن دمای محیط داخل خانه در فصل های گرم استفاده کرد.

یکی از کار هایی که در خنک کردن خانه بدون کولر تاثیر خواهد داشت، پایین آوردن دمای محیطی مانند خانه است به این ترتیب که با جلو گیری از ورود آفتاب و یا خاموش کردن لامپ های پر مصرف و یا هر وسیله ای که گرما تولید می کند به کاهش دما ی محیط خانه تان بدون نیاز به کولر گازی و یا مدل های آبی کمک کنید.

در واقع فقط از لامپ های کم مصرف و نور سفید استفاده کنید زیرا لامپ های پر مصرف محیط را بسیار گرم کرده و هم چنین برق زیادی را مصرف می کنند پس با رعایت همین نکات ساده در خنک شدن محیط تاثیر فراوانی گذاشتید.

رفت و آمد هوا

 خنک کردن خانه بدون کولر

تبادل هوا از مهم ترین نکات در گرما و سرما است و یکی از راه های خنک کردن خانه بدون کولر تلقی می شود زیرا با این کار اگر محیط خیلی سرد یا خیلی گرم باشد می توانید به دمایی متعادل دست پیدا کنید. این کار را در فصل تابستان که درشب کمی خنک تر است می توان امتحان کرد. درب های اتاق را باز گذاشته و با این کار تبادل هوا بین اتاق ها و سالن نشیمن را بر قرار کنید و در روز، فقط درب های اتاق ها را بسته و سرما را در محیط حفظ کنید.

پرده

 خنک کردن خانه بدون کولر

پرده در این فصل از ورود نور خورشید جلوگیری کنید. یکی دیگر از روش های خنک کردن خانه بدون کولر کشیدن پرده ها است و با این روش هوای داخل خانه را تقریبا خنک نگه دارید و سعی کنید برای روشنایی در هوای گرم از نور خورشید استفاده نکنید.

پنکه

در مواقعی که کولر وجود ندارد اولین ایده ای که به ذهن هر فردی می رسد استفاده از پنکه است اما باد پنکه به تنهایی گرم است ولی شما با قرار دادن یک ظرف بزرگ یخ در جلوی آن یا به کمک دو بطری آب بزرگ و یک طناب در پشت آن که داخلش را از یخ پر کردید می توانید یک نسیم خنک از پنکه داشته باشید.

سعی کنید در فصل های گرم از خوراکی هایی که دمای بدنتان را پایین می آورند استفاده کنید به طور مثال در این فصل حتما از انواع شربت های طبیعی و یا خاکشیر در آب استفاده کنید تا دمای بدنتان را کاهش دهید هم چنین خوردن هندوانه نیز به خنک شدن بدن در این فصل کمک خواهد کرد.

 خنک کردن خانه بدون کولر

نکته دیگر این است که در فصل تابستان به هیچ وجه از لباس هایی که رنگ تیره دارند چه در محیط خانه و یا در بیرون استفاده نکنید زیرا لباس های تیره گرما را به خود جذب می کنند و باعث بالا رفتن دمای بدن می شوند پس سعی کنید از رنگ های روشن و تابستانی استفاده کنید و علاوه بر دمای خانه دمای بدنتان را هم پایین نگه دارید.

در اکثر مناطق شب ها خنک است و شما در این زمان می توانید با باز گذاشتن پنجره ها از هوای خنک شب بهره ببرید و هوای خانه را متعادل کنید و تا قبل از طلوع آفتاب، دوباره پنجره ها را ببندید تا گرمای روز وارد محیط نشود.

اگر در مناطقی زندگی می کنید که رطوبت فراوانی دارد حتما از دستگاه های رطوبت گیر استفاده کنید تا از گرما و رطوبت محیط کاسته شود، معمولا افرادی که نزدیک به ساحل زندگی می کنند از این دستگاه ها استفاده بیشتری خواهند کرد.

یکی از روش ها جالب برای خنک نگه داشتن محیط خانه آشپزی در بیرون از آشپزخانه است در واقع اگر در خانه های ویلایی یا آپارتمان هایی که دارای بالکن هستند زندگی می کنید از این روش استفاده کنید تا بخار و گرمای غذا دمای خانه را زیاد نکند.

درخت بکارید!

 خنک کردن خانه بدون کولر

در اطراف خانه اگر فضای کافی وجود دارد درخت بکارید زیرا وجود درختان سبب ایجاد سایه و تولید باد خنک می شود پس با کاشت درخت و رشد آن در دراز مدت یک سایبان زیبا برای خانه خود ایجاد کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟