اخبار لوازم خانگی

تلویزیون سام الکترونیک بر روی خط تولید قرار گرفت + ویدیو و تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از ظهر دیروز طی مراسمی خط تولید تلویزیون سام الکترونیک با حضور مهندس ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، بعد از ظهر دیروز طی مراسمی خط تولید تلویزیون سام الکترونیک با حضور مهندس حسین مدرس خیابانی؛ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، محسنی بندپی؛ استاندار تهران و همچنین مهدی صادقی نیارکی؛ معاون صنایع وزارت صمت در شرکت سام الکترونیک افتتاح شد.

مشخصات فنی تلویزیون های سام را در لینک زیر بخوانید:

مشخصات فنی تلویزیون سام الکترونیک

پس از خروج شرکت های کره ای از بازار لوازم خانگی ایران که عمده ترین دلیل آن آغاز مجدد تحریم های علیه جمهوری اسلامی ایران بود، نماینده های رسمی کمپانی های کره ای در ایران دست به کار شدند تا برند ملی و ایرانی خودرا معرفی کنند. در همین زمان بود که خبرهای معرفی دو برند جی پلاس و سام بر سر زبان ها افتاد و قرار بود که جی پلاس و سام جایگزین برندهای ال جی و سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران شوند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

آینده بازار لوازم خانگی ایران طی ماه‌های آینده/ جی پلاس و سام چه تولید خواهند کرد؟

سر انجام پس گذشت چند ماه روز گذشته تلویزیون سام الکترونیک توسط شرکت سام الکترونیک به صورت رسمی معرفی و بر روی خط تولید قرار گرفت.

کارخانه سام الکترونیک

مشخصات خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک

در خصوص مشخصات خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک هنوز اطلاعات زیادی منتشر نشده است. شرکت سام الکترونیک که سال های زیادی به عنوان تنها نماینده رسمی برند کره ای سامسونگ در بازار لوازم خانگی ایران به فعالیت مشغول بود، تجربیات زیادی در حوزه تولید لوازم خانگی به دست آورده است. این تجربیات کمک کرد تا پس از گذشت بیش از یک سال، برند ملی سام را به بازار ایران معرفی و خط تولید تلویزیون سام الکترونیک را راه اندازی کند.

خط تولید تلویزیون سام الکترونیک

همانطور که پیش‌تر گفته شد هنوز اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک منتشر نشده است اما بر اساس گفته های مدیران ارشد این شرکت، بخش عمده ای از قطعات تولیدی تلویزیون سام داخلی سازی شده و این امر تولید تلویزیون های با کیفیت ایرانی را برای این شرکت آسان تر کرده است.

بیشتر بخوانید:

لوازم خانگی سام ساخت کجاست؟

بر اساس آمار منتشر شده از سوی انجمن صوتی تصویری ایران، مصرف سالیانه تلویزیون در بازار ایران حدود 2 میلیون دستگاه در سال است. خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک ظرفیت تولید بیش از 700 هزار دستگاه در سال را دارا است و این یعنی ظرفیت تولید این خط برابر با یک سوم مصرف بازار ایران خواهد بود.

از دیگر مشخصات خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک می توان به اشتغال زایی برای بیش از 1300 نفر اشاره کرد. همچنین ایجاد اشتغال مستقیم کارخانه سام الکترونیک 3 هزار نفر بوده و بیش از 30 هزار نفر نیز به صورت غیر مستقیم در چرخه اشتغال این کارخانه تولید لوازم خانگی ایرانی قرار گرفته اند.

خط تولید تلویزیون سام الکترونیک

ال کا ایران به زودی مشخصات فنی تلویزیون های سام الکترونیک را منتشر خواهد کرد اما اگر می خواهید بدانید که خط تولید محصولات سام الکترونیک قرار است چند مدل تلویزیون تولید کند باید بدانید که این خط تولید 26 مدل تلویزیون را تولید و با گارانتی سام سرویس به بازار لوازم خانگی ایران عرضه خواهد کرد.

البته گارانتی سام سرویس شامل تمامی محصولات تولید شده سام الکترونیک خواهد بود و این یعنی گارانتی لوازم خانگی محصولات سام الکترونیک مانند گذشته بر عهده این شرکت است. در خصوص گارانتی سام سرویس می توان مدعی شد که این شرکت یکی از گسترده ترین شبکه های خدمات پس از فروش محصولات لوازم خانگی در ایران است چراکه سال ها فعالیت مشترک با برند سامسونگ در ایران باعث شده تا بخش گارانتی سام سرویس به بلوغ کاملی در این حوزه دست پیدا کند.

 

سام الکترونیک چه محصولاتی تولید خواهد کرد؟

بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ال کا ایران محصولات سام الکترونیک تنهای به تولید 26 مدل تلویزیون ختم نمی شود. یک منبع آگاه به خبرنگار ال کا ایران خبر داده که به زودی خط تولید محصولات سام الکترونیک شاهد حضور محصولات برودتی و شوینده نیز خواهد بود اما به دلیل نهایی نشدن محصولات، اطلاعات دقیق تری منتشر نشده است.

البته در این مراسم مدیرعامل سام الکترونیک اشاره ای به تولیدات بعدی این شرکت داشت و گفت : در مراحل بعدی که محصولاتی نظیر ماشین لباسشویی، جاروبرقی و یخچال تمام ایرانی نیز به خطوط تولید سام الکترونیک اضافه خواهد شد.

خط تولید تلویزیون سام الکترونیک

در حال حاضر به زودی تلویزیون های ایرانی سام الکترونیک در فروشگاه سام سرویس به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. برای اطلاع از آدرس فروشگاه سام سرویس در کل ایران می توانید به سایت سام الکترونیک سر بزنید و اطلاعات کافی در این خصوص را به دست بیاورید.

آدرس سایت سام الکترونیک را می توانید از طریق جستجو در موتور جستجوگر گوگل پیدا کنید اما اگر وقت جستجو را ندارید می توانید به نشانی www.samservice.com مراجعه کنید. گارانتی سام سرویس می تواند اطمینان خاطر خوبی برای خریداران محصولات این شرکت فراهم کند و اگر به مشکلی در این حوزه برخورد کردید می توانید با تماس با تلفن شکایات سام سرویس مشکل خود را برطرف کنید.

لازم به ذکر است که تلفن شکایات سام سرویس 8255 است. البته می توانید با مراجعه به سایت سام الکترونیک و رفتن به بخش در باره ما به نشانی samservice.com/about مشکلات هر محصول را با بخش مربوطه در میان بگذارید.

 

در مراسم افتتاح خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک چه گذشت؟

انتظار میرفت در مراسم افتتاح خط تولید تلویزیون ایرانی سام الکترونیک خبرنگاران نخصصی و خبرنگاران حوزه فناوری حضور داشته باشند اما نوع برنامه ریزی صورت گرفته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت باعث شد تا خبرنگاران تخصصی حوزه در این مراسم حضور نداشته باشند که علت آن مشخص نیست.

در این مراسم حسین مدرس خیابانی؛ سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت : تامین مواد اولیه خارجی مانند ورق‌های فولادی کارخانجات تولیدی به ویژه کارخانه های تولیدی لوازم خانگی در سال جهش تولید در اولویت وزارت صمت قرار دارد که برای این مهم باید ارز وارداتی قطعات لوازم خانگی مورد نیاز این کارخانه ها تامین شود. روش های مختلفی را بررسی و پیش رو داریم که مهمترین آن متصل کردن تامین مواد اولیه کارخانجات به صادرات کشور است.

حسین مدرس خیابانی

سرپرست وزارت صمت ادامه داد : بازارهای صادراتی در این حوزه بسیار مهم است چرا که بازار لوازم خانگی ایران ظرفیت تولید مازاد را ندارد. همانطور که می دانید یکی از اهداف وزارت صمت اولویت صادرات به 15 کشور همسایه است چرا که ما معتقدیم شعار جهش تولید تنها به کمک بازارهای صادراتی محقق خواهد شد. در شرایط فعلی مهمتر از تولید کالا، صادرات محصولات ایرانی با کیفیت است و باید در راستا گام های محکمی برداریم.

گفتگو اختصاصی مدرس خیابانی با خبرنگار ال کا ایران:

بازارهای صادراتی لوازم خانگی را پس خواهیم گرفت

وی افزود: موضوع بعدی راجع به جهش تولید، نقدینگی است که تلاش می‌کنیم از همان تسهیلاتی که برای بخش صنعت و معدن قائل شدند سهم مان را جذب کنیم البته از راه‌های دیگری هم می‌خواهیم نقدینگی کارخانجات را تامین کنیم، زیرا کارخانجات نباید از لحاظ مواد اولیه و نقدینگی دچار مشکل شوند.

مدرس خیابانی اضافه کرد: ما در وزارت صنعت برنامه های خوبی را برای تقویت و جهش تولید، داخلی سازی، کاهش و قطع وابستگی ها پیش بینی کرده ایم و امیدواریم با اجرایی شدن این سیاست ها به جهش تولید دست پیدا کنیم.

وی درباره تحریک تقاضا گفت: در خصوص تحریک تقاضای داخلی طرح کارت های خرید یک و دو میلیون تومانی عنوان شده چرا که بحث تحریک تقاضا در بازار ایران اهمیت ویژه ای دارد. البته این کارت ها  برای تحریک تقاضای کالا‌های عمومی و مایحتاج و خوراک است، اما برای کالا‌هایی مانند تلویزیون و لوازم خانوادگی باید روش‌ها و تسهیلات دیگری قائل شویم.

حسین مدرس خیابانی

مدرس خیابانی ادامه داد: سال‌های قبل، بعضی‌ها اعتقاد داشتند که سراغ برخی صنایع از نظر مزیت اقتصادی نباید برویم که صنایع الکترونیک و تلویزیون از جمله آن است، اما شرایط کشور به گونه‌ای است که حتماً باید هم سیاست توسعه صادرات از محل کالا‌هایی را که مزیت رقابتی داریم اتخاذ کنیم و همزمان سیاست جایگزینی واردات را انجام دهیم با وجود اینکه ممکن است مزیت رقابتی و تولیدی خیلی از کالا‌ها را نداشته باشیم، اما شرایط کشور ما و شرایط تحریمی و نوع مراودات تجاری ما ایجاب می‌کند که برای تامین همه نیاز‌های کشور تلاش کنیم حتی آنجا که احساس می‌کنیم مزیت کمتری داریم.

 

 

در ادامه این مراسم مهدی صادقی نیارکی؛ معاون صنایع وزارت صمت با اشاره به وضعیت تولید لوازم خانگی در کشور گفت: یکی از هدف گذاری های صورت گرفته در سال جاری افزایش تولید است. طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت صمت، در سالل گذشته و در چهار گروه اصلی لوازم خانگی رشد تولید 13 درصدی را تجربه کردیم که این موفقیت در شرایط تحریم به دست آمد.

مهدی صادقی نیارکی

مهدی صادقی نیارکی افزود: برای رسیدن به هدف گذاری صورت گرفته نیاز داریم تا ارز مورد نیار این صنعت را تامین کنیم. همانطور که سرپرست محترم وزارت صمت نیز عنوان کردند برای این معضل قرار بر این شده که ارز مورد نیاز از محل صادرات لوازم خانگی تامین شود. در این باره جلسات خوبی با شرکت های تولیدکننده داشته ایم و معتقدیم که این مهم دست یافتنی خواهد بود چرا که سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

مهدی صادقی نیارکی

وی گفت : جای خالی دو برند خارجی توسط شرکت های داخلی پر شده است و باید بدانید که ضریب خود اتکایی در این حوزه به 80 درصد رسیده است. همچنین تا پایان سال 1400 میزان ارزبری صنعت لوازم خانگی به صفر خواهد رسید.

در حاشیه مراسم افتتاحیه خط تولید تلویزیون سام الکترونیک مهندس یداله صادقی؛ رییس سازمان صمت استان تهران نیز ضمن قدر دانی از عملکرد شرکت سام الکترونیک گفت : سام الکترونیک الگویی مناسب برای سایر مجموعه ها و شرکت های داخلی در کشور است.

وی افزود : فعالیت های این شرکت تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی می تواند الگوی مناسبی برای سایر شرکت های باشد چراکه آنچنان که مشخص است عملکرد این شرکت باعث افزایش روحیه و اعتماد بنفس پرسنل آن شده است.

مهندس یداله صادقی

مهندس یداله صادقی تاکید کرد: شرکت های تولیدی در ایران باید بتوانند از آخرین فناوری های نوین در تولید محصولات با کیفیت خود استفاده کنند و این مهم به کمک واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ها به دست خواهد آمد. همچنین آن دسته از صنایع که نیازمند سرمایه و تزریق منابع مالی هستند باید بتوانند ماشین آلات با فناوری های پیشرفته را به کار گیرند.

در انتهای مراسم افتتاح خط تولید تلویزیون سام الکترونیک مهنس سیدعلیرضا موسوی مجد؛ مدیرعامل سام الکترونیک در خصوص آخرین وضعیت شرکت سام الکترونیک گفت : پس از آغاز مجدد تحریم ها تصمیم گرفتیم که میزان وابستگی به واردات را به حداقل برسانیم و با همین هدف گذاری به تولید محصولات با کیفیت آنهم با برند ایرانی ادامه دهیم. در طول این مدت حتی یک تعدیل نیرو هم نداشتیم و تمام تلاش خودرا کردیم تا در مسیر درست قدم برداریم.

مهنس سیدعلیرضا موسوی مجد

وی افزود: به لطف خدا تلاش های مجموعه سام الکترونیک نتیجه داد و امروز شاهد آن هستیم که خط تولید تلویزیون سام الکترونیک با ظرفیت تولید 700 هزار دستگاه در سال افتتاح شده است. این خط تولید قرار است با تولید 26 مدل در 10 پلتفرم و سایز های مختلف فعالیت خودرا آغاز کند که تمامی محصولات توسط مهندسین و متخصصان ایرانی ساخته و با بهترین کیفیت بازار لوازم خانگی ایران عرضه شود.

وی با اشاره به نیاز حمایت مسئولین از مجموعه های تولیدی گفت : سرمایه گذاری های صورت گرفته در شرکت سام الکترونیک برای تولید با کیفیت نیازمند حمایت است که مهمترین آن مبارزه جدی با قاچاق لوازم خانگی است. اگر برخورد قاطعی با متخلفان و قاچاقچیان لوازم خانگی صورت نگیرد، زحمات بخش تولید به هدر خواهد رفت و در نهایت این مصرف کننده است که متضرر خواهد شد.

مهنس سیدعلیرضا موسوی مجد

مدیرعامل سام الکترونیک گفت: برای واردات ماشین آلات به روز تولید که کمک می کند محصولات با کیفیت و مجهز به آخرین فناوری های روز دنیا را تولید کنیم نیازمند همکاری بانک مرکزی برای تخصیص ارز هستیم. اگر ارز مورد نیاز بخش تولید تامین شود و بتوانیم مواد اولیه مرغوب را از این طریق تهیه کنیم، می توانیم بازار ایران را از محصولات با کیفیت لبریز کنیم.

 

 

به گزارش خبرنگار ال کا ایران، در حال حاضر شرکت های تولیدکننده داخلی با مشکلات زیادی نظیر تامین نقدینگی، ارز دولتی برای واردات ماشین آلات و همچنین تامین مواد اولیه دست و پنجه نرم می کنند. لزوم حمایت دولت و در راس آن وزارت صنعت، معدن و تجارت در این میان کمک خواهد کرد تا شعار جهش تولید به معنای واقعی به تحقق بپیوندد. همچنین وجود کالاهای قاچاق در بازار لوازم خانگی بلای جان بخش تولید شده است.

کافی است سری به سایت های فروش آنلاین بزنید تا متوجه شوید که این سایت های بدون هیچگونه نظارتی در حال فروش کالای قاچاق هستند.

اگر به دنبال ادامه بقای بخش تولید آن هم در شرایط تحریم هستیم و از شرکت های تولیدکننده انتظار تولید محصولات با کیفیت داریم باید به تمامی ابعاد بخش تولید نگاه ویژه تری داشته باشیم. از حمایت های منطقی تا نظارت بر بازار از ملزومات موفقیت در بخش تولید است.

در این میان نقش رسانه ها نیز بسیار موثر است. همکاری درست و منطقی با رسانه های تخصصی و البته کار بلد باعث خواهد شد تا مردم بیش از پیش با فرهنگ خرید کالای با کیفیت ایرانی آشنا شوند. نبود رسانه های تخصصی در مراسم های اینچنینی یک کج سلیقگی واضح است و انتظار می رود متصدیان امر رفتار حرفه ای تری در این حوزه داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • سعید قاسم زاده | 26 مرداد 1399 در 12:03 ب.ظ

    پوشش خیلی خوبی دادی مرسی

  • اندره اواکیان | 26 مرداد 1402 در 3:39 ب.ظ

    سلام من تلویزیون سام خریدم و در ذهنم این بود که کمکی به تولید داخل باشه ولی ای کاش این کار را نمیکردم چون به خودم و خانوادم اسیب زدم و پول خانواده را که با زحمت بدست اورده بودم دور ریختم این تلویزیون مدل UA58TU6500TH هستش که از روز اول که نصب شده مشکل داره و مدام خاموش روشن میشه و خیلی وقت ها هم هنگ میکنه و کار نمیکنه ولی با مشکلات فراوان امدن و راه انداختن رفتن پس از دو روز دوباره مشکلش تکرار شد از نعمیر کار یاد گرفتیم چطور ریست کنیم تا به این تاریخ که کامل ایستاد حالا تماس میگیرم میگن پنجشنبه هستش کسی نیست من به همه مردم ایران میگم اگر میخواهید بیچاره بشید و پول خود را دوربریزید تلویزیون سام بخرید

    • بهنام وحیدی | 27 مرداد 1402 در 5:17 ب.ظ

      سلام و ارادت. اگر مشکلتون حل نشد با من تماس بگیرید. 09124852208