تولید لوازم خانگی داخلی
اخبار لوازم خانگی

اگر تولید لوازم خانگی داخلی ۱۰ درصد رشد داشته باشند نمی‌توانند بازار را تامین کنند

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ ...

نفیسه رحیمی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، سید مرتضی میری، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ تقریباً واردات لوازم خانگی آزاد بوده است، گفت: اگر تولید لوازم خانگی داخلی ۱۰ درصد رشد داشته باشند نمی‌توانند بازار را تامین کنند.

شب گذشته (۲۴ خرداد) با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه خبری دو سیما با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ تقریباً واردات لوازم خانگی آزاد بوده است، گفت: بر اساس آمارها، حدود ۶۰ درصد سهم بازار برای ۲ شرکت کره‌ای و ۴۰ درصد برای کالا‌های ایرانی بود و اگر تولید لوازم خانگی داخلی ۱۰ درصد رشد داشته باشند نمی‌توانند بازار را تامین کنند بنابراین باید رشد حدود ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی در تولید کالا‌های داخل داشته باشیم تا بتوانیم بازار را تامین کند.

به گزارش شبستان، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: امسال کارخانه‌های تولید کننده لوازم خانگی حداقل ۲ بار و هر بار بین ۱۰ تا ۱۵ درصد، تولیدات خود را گران کرده اند.

مرتضی میری اضافه کرد: آن‌ها باید پیش از گران کردن محصولات خود، قیمت‌ها را در سامانه ۱۲۴، ثبت می‌کردند، اما این کار را انجام ندادند و تاکنون فقط حدود ۶ تا ۷ شرکت، قیمت‌ها را در این سامانه ثبت کرده اند.

رئیس سازمان حمایت در خصوص تولید لوازم خانگی داخلی و ثبت در این سامانه گفت : بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، ثبت در سامانه ۱۲۴ بخشی از زنجیر تامین کالا است و اگر کالایی با هر قیمتی پیش از ثبت در سامانه ۱۲۴ در بازار عرضه شود، تخلف است.

عباس تابش افزود: از روز ۲۰ ماه خرداد، یک هفته به شرکت های تولیدکننده و سایر ذینفع ها در حوزه لوازم خانگی فرصت دادیم تا بیایند و قیمت اعلام کنند. پیش از اعلام قیمت و ثبت در سامانه ۱۲۴ عرضه محصول در بازار خارج از زنجیره تامین کالا بوده و تخلف است.

پایان پیام/

نظر شما چیست؟