کارخانه تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

جان گرفتن کارخانه تولید لوازم خانگی در شمال غرب کشور

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جوانان مهابادی با تکیه بر دانش بومی درصدند تا در سال جهش تولید حجم تولیدات بزرگترین ...

زهرا سیاحی | 4 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، جوانان مهابادی با تکیه بر دانش بومی درصدند تا در سال جهش تولید حجم تولیدات بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی شمال غرب کشور را ۲۵ درصد افزایش دهند.

کارخانه تولید لوازم خانگی با اعتماد به ۸۵ جوان ایرانی پس از گذشت ۲۲ سال از آغاز فعالیت، اکنون سالانه ۱۰ هزار کولر آبی و آبگرمکن ایستاده تولید می‌کند، این کارخانه توانسته تاکنون حجم تولیدات خود را ۷۰ درصد افزایش دهد.
نیرو‌های متخصص این کارخانه می خواهند در سال جهش تولید میزان تولید و اشتغال زایی خود را  ۲۵ درصد افزایش دهند.

یکی دیگر از دستاورد‌های این کارخانه تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه سوئیچ الکتروموتور است، قطعه‌ای که تا چند سال قبل از خارج وارد کشور می‌شد.

بلندتر شدن صدای تولید و اشتغال در سال جهش تولید

صدای اشتغال و تولید از بزرگترین کارخانه تولید لوازم خانگی شمال غرب کشور در سال جهش تولید گرم‌تر و رساتر از قبل به گوش می رسد.

در این کارخانه ۸۵ نفر در بخش‌های مختلفی، چون کوره رنگ، جوشکاری، مونتاژ، کوره رنگ، تنظیم سوئیج، آبکاری، قالب سازی، کنترل کیفی کار می‌کنند.

یوسفی مدیر کارخانه تولید لوازم خانگی مهاباد گفت: این کارخانه با ۱۰ نفر کار خود را از سال ۷۶ آغاز کرد، اما بعد از چند سال کار و تلاش به دلیل افزایش نرخ تورم کارخانه تعطیل شد و کارگران بیکار شدند.

او سرپاشدن دوباره کارخانه را حالا نتیجه تلاش و کوشش نیرو‌های متخصص و استفاده از دانش بومی می داند و افزود: اکنون که در سال جهش تولید هستیم توانستیم اشتغال زایی را به ۸۵ نفر برسانیم و حجم تولیدات کارخانه را ۷۰ درصد افزایش دهیم.

۱۳ قطعه الکترو موتور که تا قبل از این از خارج وارد می‌شد

سلدوزی مدیر تولید کارخانه گفت: قطعه سوئیچ الکتروموتور جزو کالا‌های اساسی برای تولید لوازم خانگی بود که از چین وارد می‌شد.

او افزود: اکنون با بهره گیری از دانش بومی و نیرو‌های متخصص ۱۳ قطعه این سوئیچ را در کارخانه تولید می‌کنیم همچنین توانستیم نمایندگی منحصر به فرد تولید این قطعات و در کل کشور به دست بیاریم.

کرونا صادرات کالا را متوقف کرد

شیخ آقایی مدیر فروش کارخانه گفت: از ۱۰۰ درصد حجم تولیدی کارخانه حدود ۷۰ درصد داخل کشور و ۳۰ درصد آن روانه کشور‌های عراق وافغانستان وسودان می شد که اکنون به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا صادرات متوقف شده است.

حمایت جدی از تولیدکنندگان در سال جهش تولید

فرماندار مهاباد گفت: با توجه به اینکه شرکت ممتاز الکتریک مهاباد به عنوان یک برند مطرح شده است در سال جهش تولید در تلاش است، با تولید و فروش انواع محصول به خارج از کشور گام مهمی در جهت توسعه اقتصاد منطقه و اقتصاد کشور بردارد.

او افزود: در سال جهش تولید با اختصاص ۶ میلیارد تومان تسهیلات به این واحد تولیدی میزان اشتغال زایی و تولید آن ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

راه اندازی خط پنجم تولید در سال جهش تولید

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جهین رئیس اداره صنعت معدن تجارت شهرستان مهاباد گفت: خط پنجم تولید لوازم خانگی این مجموعه هم بزودی راه اندازی می شود ک میتواند میزان تولیدات این کارخانه را به ۱۰ هزار دستگاه در سال افزایش دهد.

تلاش شبانه روزی حدود ۸۵ کارگر در این شرکت کالایی است که به عنوان یک برند روانه بازار‌های خارجی و داخلی می‌شود، کالایی که رمز بقای تولید آن همچنان در گرو حمایت است

تمام جوانانی که در این صنعت کار می کنند عزم خود را جزم کرده اند اقتصاد منطقه را پویا نگه دارند و برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت ما  هستند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟