لوازم آشپزخانه
اخبار لوازم خانگی

چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هرروز بر قیمت لوازم خانگی افزوده می‌شود و به‌هیچ‌عنوان تعویض مدل‌های ...

بهنام وحیدی | 4 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، هرروز بر قیمت لوازم خانگی افزوده می‌شود و به‌هیچ‌عنوان تعویض مدل‌های قدیمی با مدل‌های جدید مقرون‌به‌صرفه نیست. حتی قیمت محصولات جی‌پلاس که در مقایسه با دیگر برندها بسیار منطقی است هم به ما یادآوری می‌کند از وسیله‌ای که خریداری کرده‌ایم باید به‌خوبی مراقبت کنیم تا مجبور نشویم به جیب‌هایمان فشار بیاوریم. در ادامه قصد داریم تا شمارا با چند راهکار ساده برای افزایش طول عمر لوازم خانگی آشنا کنیم تا به نوعی این مشکل حل شود.

 

برای اینکه بدانید روش استفاده صحیح و نگهداری درست از لوازم خانگی چیست و چگونه می‌توان عمر مفید آن‌ها را افزایش داد از شما دعوت می‌کنیم تا مقاله افزایش طول عمر لوازم خانگی را تا انتها بخوانید.

 

 نگاه کلی به عمر مفید لوازم اصلی خانه

 

  • اجاق‌گاز: 15 سال
  • یخچال‌: 13 سال
  • فریزر: 11 سال
  • ماشین لباسشویی: 10 سال
  • ماشین ظرف‌شویی: 9 تا 10 سال
  • مایکروفر: 9 سال
  • وسایل برقی: 13 سال

روش صحیح نگهداری از لوازم‌خانگی برای افزایش عمر مفید آن‌ها

 

انواع مختلف اجاق‌گاز و طول عمر آن‌ها

اسمگ

بیشتر اجاق‌گازها حداقل 15 سال عمر مفید دارند و ازاین‌رو می‌توان گفت اجاق‌گاز، یکی از بادوام‌ترین وسایل ضروری خانه است. اما اگر بتوانید به‌درستی از این وسیله نگهداری کنید؛ بسیار بیشتر از 15 سال هم می‌توانید از آن استفاده کنید. برای این منظور بهتر است نکات زیر را همیشه مدنظر داشته باشید.

 

شعله‌های اجاق‌گاز را به‌طور مرتب با آب گرم و محلول شوینده ملایم بشویید و تمیز کنید. چهارپایه‌های آهنی روی گاز را درون سینک ظرف‌شویی قرار دهید. راه خروجی آب سینک را ببندید. سپس آب جوش را روی چهارپایه‌ها بریزید و بگذارید چند دقیقه در این حالت بماند. سپس با کمک سیم ظرف‌شویی و محلولی که ساخته‌اید آن‌ها را بشویید و به‌خوبی زیر شیر آب، آبکشی کنید. آن‌ها را کنار بگذارید تا کاملاً خشک شوند. پس از خشک شدن کامل، آن‌ها را روی شعله‌ها و سرجایشان قرار دهید. برای پاک کردن سطح اجاق گاز از جرم‌گیر یا مواد شیمیایی که فرساینده هستند استفاده نکنید. هرگز برای تمیز کردن سوراخ‌های شعله‌ی اجاق‌گاز از وسایل نوک‌تیز استفاده نکنید. مخصوصاً وسایلی مثل خلال‌دندان که احتمال دارد درون این حفره شکسته شود.

 

 افزایش عمر مفید انواع یخچال‌ها

یخچال فریزر جی پلاس

بااینکه وسیله‌ای همچون یخچال به‌طور 24 ساعته و بی‌وقفه کار می‌کند، اما این وسیله به‌گونه‌ای طراحی‌شده که حداقل 13 سال عمر مفید دارد. برای اینکه بتوانید استفاده طولانی‌تری از یخچال جی پلاس خود داشته باشید، توصیه می‌کنیم کارهای زیر را همیشه انجام دهید:

 

همیشه و به‌طور مرتب بخش زیرین یخچال را جارو بزنید و با دستمال نم‌دار و بدون پرز، هواکش‌ها را تمیز کنید تا هر نوع آلودگی و گردوغبار از بین برود. به این خاطر که اجتماع گردوغبار می‌تواند باعث افزایش کار کمپرسورهای یخچال شود و این مسئله به خرابی و ازکارافتادن زودهنگام کمپرسور منجر خواهد شد.

 

حتماً به‌طور مرتب چک کنید که سینی زیر یخچال پر از آب نشده باشد. اگر این‌طور بود، آن را خارج کنید و با محلول آب ولرم و مایع ظرف‌شویی و با استفاده از یک اسفنج نرم، تمیزش کنید. به‌طور مرتب لاستیک‌های آهنربایی درب یخچال را با دستمال نرم، تمیز کنید.

 

عمر مفید انواع مختلف فریزرها

ویژگی های یخچال فریزر جی پلاس

فریزرهای تک، حداقل 11 سال عمر مفید دارند. برای اینکه بتوانید این وسیله را بیشتر از یک دهه استفاده کنید پیشنهادهای زیر را همیشه مدنظر داشته باشید:

 

حداقل سالی دو بار بخش‌های داخلی و بیرونی فریزر را تخلیه و تمیز کنید. محلولی از آب ولرم و مایع ظرف‌شویی ملایم درست کنید. با کمک یک اسفنج نرم همه سطوح داخلی و بیرونی فریزر را دستمال بکشید. در آخر با یک دستمال بدون پرز آن را خشک کنید.

هواکش و سیم‌پیچ‌های پشت فریزر را چک کنید تا گردوغباری روی سطوح آن نباشد. اگر خاک گرفته بود، حتماً با دستمال تمیز کنید. حتماً فریزر را روی درجه‌ای تنظیم کنید که کارخانه‌ی تولیدکننده در دفترچه راهنما ذکر کرده است.

 

 عمر مفید انواع ماشین لباسشویی‌ها

ماشین لباسشویی جی پلاس

 ماشین لباسشویی جی پلاس وسیله‌ای مقاوم و پرکاربرد است و حداقل تا 10 سال همه لباس‌های کثیف را می‌شوید. اما برای اینکه بتوانید از سلامت این وسیله خانگی مطمئن شوید و امیدوار باشید که بیشتر از یک دهه برایتان کار کند، خوب است نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

در همین رابطه بخوانید:

مشخصات ماشین لباسشویی 8 کیلویی جی پلاس مدل J8250W

بیشتر از گنجایش ماشین لباسشویی، در آن رخت و لباس نریزید. همیشه لوله‌ها، بخش داخلی ماشین و سطوح بیرونی و حتی جایی که پودر و مایع لباسشویی می‌ریزید را تمیز کنید.

 

برای تمیز کردن دیسپنسرهای ماشین لباسشویی بهتر است به روش زیر عمل کنید:

ماشین لباسشویی جی پلاس

ماشین لباسشویی را خالی کنید و مطمئن شوید هیچ پودر یا مایع شوینده‌ای در آن وجود ندارد. یک لیوان سرکه سفید را روی شعله گاز بجوشانید. سپس آن را درون کشوی مخصوص پودر و مایع بریزید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه بماند. این مدت‌زمان باعث می‌شود تا هرگونه جرم، رسوب یا آلودگی از بخش‌های داخلی دستگاه جدا شود. سپس، ماشین لباسشویی را روی دور معمولی روشن کنید. سرکه با آب شست‌وشوی ماشین لباسشویی مخلوط شده و به همه بخش‌های داخلی درام و دیگ می‌رسد و آن را تمیز می‌کند.

 

 انواع مختلف مایکروفر

 

انواع مختلف مایکروفر حداقل 9 سال برایتان کار می‌کنند؛ اما برای اینکه همیشه سالم باشند و به‌درستی وظایف خود را انجام دهند، شما هم باید به آن رسیدگی و توجه کنید. به این صورت که دائماً تمامی سطوح داخلی و بیرونی مایکروفر را با دستمال تمیز کنید و اجازه ندهید هیچ ته‌مانده‌ای از غذا یا نوشیدنی در آن باقی بماند. سینی مایکروفر را به‌طور مرتب درون سینک ظرف‌شویی بشویید و خشک کنید. هرگز مایکروفر را وقتی خالی است روشن نکنید.

 

خلاصه کلام

 

وسایل اصلی خانه و خانواده، همچون یخچال‌فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و … جزو لوازمی هستند که با نگهداری صحیح آن‌ها می‌توانید سالیان سال از تحمیل هزینه‌های اضافه به‌حساب بانکی خود پیشگیری کنید. با استفاده درست از این لوازم حتی می‌توانید نیاز به تعمیرات را نیز از بین ببرید. اما پیش از هر موضوعی بهتر است با لزوم خدمات پس از فروش گلدیران بیشتر آشنا شوید.

 

به محض خرید هریک از محصولات گلدیران شما از گارانتی معتبر این شرکت، بهره‌مند خواهید شد. خدمات گارانتی شامل نصب و راه‌اندازی، تعمیر و نگه‌داری، سرویس دوره‌ای و تمدید گارانتی است و کافی است برای استفاده از آن‌ها با شماره 02184733 تماس بگیرید و یا به وبسایت خدمات پس از فروش گلدیران سری بزنید.

خدمات پس از فروش جی پلاس

شرکت مشتریان گلدیران با ظرفیت روزانه 4000 تماس و 211 نیروی کال‌سنتر، پاسخگوی تمام مشتریان عزیز در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز است. همچنین 750 نمایندگی خدمات پس از فروش و تکنسین‌های متخصص در سراسر ایران همراه شما هستند تا هر خدمتی برای سرویس دستگاه‌تان نیاز داشتید؛ در سریع‌ترین زمان ممکن به شما ارائه دهند.

نظر شما چیست؟