برخی از لوازم خانگی داخلی در کارتون خارجی به فروش می رسد.
اخبار لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی داخلی در کارتن خارجی

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چند وقتی است که خرید و فروش کارتن خالی محصولات لوازم خانگی در سایت‌های فروش ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، چند وقتی است که خرید و فروش کارتن خالی محصولات لوازم خانگی در سایت‌های فروش اینترنتی همچون شیپور، رواج یافته است زیرا برخی از لوازم خانگی داخلی در کارتن خارجی به فروش می رسد.

کارتن‌هایی که تا همین چندی پیش برای اسباب کشی‌ها استفاده می‌شد، اما حالا در فضای مجازی تا دو میلیون تومان هم داد و ستد می‌شود. کارتن‌هایی که به گفته فروشندگان لوازم خانگی بسیاری از آن‌ها با واسطه در نهایت به بازارچه‌های مرزی همچون بانه و گناوه می‌رسد. یکی از فروشندگان سه راه امین حضور گفت: این کارتن‌ها را برخی افراد شیاد باهدف کلاهبرداری از خریدارن محصولات خارجی، خرید می‌کند، آنها با خرید این کار ها لوازم خانگی داخلی در کارتن خارجی می فروشند.

به دلیل محدودیت واردات، بسیاری از کالا‌های خارجی وارد ایران نمی‌شوند و افراد کلاهبردار کارتن کالا‌های خارجی را خریداری می‌کنند و داخل آن‌ها اجناس متفرقه قرار می‌دهند.

وی با اعلام اینکه الان به دلیل محدودیت واردات، بسیاری از کالا‌های خارجی وارد ایران نمی‌شوند، افزود: این افراد، کارتن کالا‌های خارجی را خریداری می‌کنند و داخل آن‌ها اجناس متفرقه قرار می‌دهند، اما به اسم کالای اصلی به مشتریان عرضه و مشتریان هم به دلیل عدم آگاهی از واقعیت، خرید می‌کنند.

این فروشنده اضافه کرد: بسیاری از این کالا‌ها در مناطق مرزی بسته بندی و روانه شهر‌های مختلف می‌شوند، تا به مشتریان خود اینگونه القا کنند که این کالا‌ها اصلی است و از خارج کشور به صورت قاچاق وارد کشور شده است.

به گزارش صدا و سیما، یکی دیگر از فروشندگان با تایید انجام این نوع کلاهبرداری‌ها در بازار لوازم خانگی گفت: کالا‌هایی که اینگونه به مشتریان فروخته می‌شود، از برند‌های ناشناخته چینی است، اما در بسیاری موارد کالا‌های ایرانی نیز در بسته بندی کالا های خارجی فروخته می‌شود.

وی افزود: مثلا ما یک یخچال ایرانی داریم که ساخت تبریز است، اما این یخچال را با بسته بندی بوش به هموطنان فروخته اند. این فروشنده با اشاره به اینکه اینگونه کلاهبردای‌ها بیشتر در فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: البته برخی مغازه داران نیز از بی اطلاعی مشتریان خود سو استفاده و چنین کلاهبرداری‌هایی می‌کنند.

به گفته این فروشنده، برخی مغازه داران در این صنف، با تغییر و جعل برچسب شناسایی، کالا‌های چینی همچون یخچال سامسونگ ساخت چین را بجای ساخت کره یا دیگر کشور‌های معتبر می‌فروشند که در برخی محصولات تا ۱۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

وی همچنین با اعلام اینکه در برخی موارد حتی سایز محصول را تغییر می‌دهند، گفت: مثلا ماشین لباسشویی ۸ کیلویی را به جای ده کیلویی می‌فروشند.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟