علت روشن نشدن لامپ مایکروویو
آموزش

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو و روشن نشدن چراغ سولاردام + ویدیو

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت روشن نشدن لامپ مایکروویو موضوعی است که ما در این مطلب به آن خواهیم ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علت روشن نشدن لامپ مایکروویو موضوعی است که ما در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. در واقع مایکروویو دستگاهی است که به کمک امواج غذا های مختلفی را آماده می کند و این فرایند را سریع تر از اجاق گاز های معمولی انجام می دهد. به همین خاطر در چند دهه اخیر افراد یادی از این دستگاه برای پخت و گرم کردن غذا استفاده می کنند. از آنجایی که مایکروویو همانند لوازم خانگی دیگر ممکن است با مشکل مواجه شود اما با دانستن دلیل و منشا مشکل شاید بتوان آن را برطرف کرد. این موضوع باعث شد تا ما مطالبی زیادی حول محور حل مشکلات مایکروویو برای شما تهیه کرده ایم. به طور مثال ما در مقاله ای به  علت روشن نشدن مایکروویو سامسونگ ، علت روشن نشدن مایکروویو ال جی و همچنین به علت خاموش شدن ناگهانی سولاردام ال جی نیز پرداختیم. علاوه بر این، به طور خلاصه به علت گرم نکردن مایکروویو دوو و ال جی اشاره کردیم و درباره علت کار نکردن دکمه های مایکروفر حرف زدیم.

 

اما موضوع اصلی این متن درباره نحوه تعویض لامپ ماکروفر ال جی ، علت روشن نشدن لامپ مایکروویو ، تعویض لامپ مایکروویو کنوود ، روشن نشدن چراغ سولاردام ، تعویض لامپ مایکروویو  سامسونگ و روش تعویض لامپ سولاردام ال جی بوده تا به شما کمک مشکل مایکروفر و سولاردام خود را برطرف کنید.

بیشتر بخوانید:


علت خاموش شدن مایکروویو حین کار و علت روشن نشدن مایکروفر

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو چیست

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

هنگامی که درب سولاردام و یا مایکروویو را باز می کنیم بلافاصله لامپ داخل محفظه روشن می شود اما در صورتی که به هر دلیلی چراغ داخل مایکروفر روشن نشود اولین سوالی که در ذهنمان شکل می گیرد این است که علت روشن نشدن لامپ مایکروویو چیست. لازم به ذکر است که با دانستن منشا اصلی این مشکل می توانید آن را رفع کنید اما نیاز به تخصص و دانش کافی در این زمینه دارد در غیر این صورت ممکن است دستگاه شما آسیب بیشتری ببیند. با این حال ما یک ویدیو آموزشی برای شما تهیه کردیم که در این محتوا روش تعویض لامپ مایکروویو ال جی و تعویض لامپ مایکروویو سامسونگ را نشان می دهد.

 سوختن لامپ مایکروفر

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

هر وسیله ای یک عمری دارد و اگر طی یک مدت طولانی از هر وسیله ای استفاده نمایید احتمال خراب شدن آن نیز بیشتر می شود. لامپ توستر و یا مایکروویو همانند لامپ های معمولی دیگر می سوزد و دیگر روشن نمی شود. درواقع یکی از علت های روشن نشدن چراغ سولاردام و یا مایکروفر سوختن لامپ مایکروفر است. گاهی اوقات نوسان برق مصرفی مایکروفر سبب سوختن لامپ داخل دستگاه می شود که در این شرایط راهی به جز تعویض لامپ ماکروفر وجود ندارد. قیمت لامپ ماکروفر بسته به برند دستگاه و مدل می تواند متفاوت باشد اما به طور کلی می توان گفت که قیمت بالایی ندارد. فروش لامپ روشنایی مایکروویو ال جی و یا لامپ مایکروفر سامسونگ توسط فروشگاه های لوازم یدکی خانگی و یا فروشگاه لوازم الکتریکی انجام می شود

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

برای تعویض لامپ مایکروویو لازم است دستگاه را از برق بکشید و فیوز مایکروویو را نیز قطع کنید. بعد از چند دقیقه پیچ محفظه فلزی آن را باز نمایید. پنل دستگاه را باز کنید و قسمت مربوط به لامپ های هالوژن دستگاه را بیابید و لامپ را در باورید سپس لامپ جدید را در همان جایگاه نصب کنید. توجه داشته باشید که خازن مایکروفر می تواند پس از خاموش شدن دستگاه همچنان مقدار زیادی برق را در خود ذخیره کند و آن را به جریان بندازد به همین دلیل کمک گرفتن از تعمیرکار یک امر ضروری است.

مشکل منبع برق

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

یکی دیگر از مواردی که باعث روشن نشدن لامپ مایکروفر و روشن نشدن مایکروویو می شود مشکل منبع برق دستگاه است. منبع برق، برق ورودی به مایکروویو را تامین می کند و اگر دچار مشکل شود به این معناست که جریان برق ورودی استاندار نیست. اگر جریان ورودی کمتر از مقدار لازم باشد مایکروویو و لامپ آن روشن نخواهد شد همچنین ولتاژ برق ورودی از های ولتاژ مایکروویو بیشتر باشد ممکن است برد دستگاه بسوزد. برای حل این مسئله باید سیم برق را از سه راهی ها جدا کرده و به صورت مستقیم به پریز بزنید اگر هیچ تفاوتی ایجاد نشد از پریز دیگری استفاده کنید.

خرابی برد الکتریکی مایکروویو

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

برد الکتریکی هر لوازم خانگی مهم ترین و حیاتی ترین بخش دستگاه است. خرابی برد الکتریکی مایکروویو از عوامل مهم در مشکلات مایکروویو بوده زیرا با کار نکردن این بخش تمام برنامه های اجرایی دستگاه قطع می شود و هیچ کدام دیگر اجرا نخواهد شد. خرابی برد علت روشن نشدن لامپ ، علت روشن نشدن خود مایکروفر و مسبب مشکلات دیگر دستگاه است. جهت بررسی سلامت برد ابتدا باید دستگاه را از پریز برق جدا کرد و اتصلات برد و قطعات دیگر را بررسی نمود. همچنین می توان با مولتی متر جریان برق بین سیم کشی مایکروویو را مورد ملاحضه قرار داد. بهتر است تعمیر و یا تعویض برد دستگاه به یک تعمیرکار متخصص بسپارید. به طور مثال می توانید با نمایندگی تعمیر سولاردام ال جی تماس بگیرید و درخواست کنید تا یک تکنسین برای تعمیر سولاردام شما در محل بیاید. حتی می توانید از نمایندگی تعمیر برای تعویض فیلتر سولاردام ال جی کمک بگیرید تا دستگاه عملکرد بهتری داشته باشد.

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

ما به شما وصیه می کنیم ابتدا قسمت های دیگر را بررسی نمایید و دست آخر اگر غلت را جویا نشید به بررسی برد الکتریکی دستگاه بپردازید.

اشکال سوکت لامپ مایکروویو

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

اشکال سوکت لامپ مایکروویو علت روشن نشدن چراغ مایکروویو و سولاردام است. اگر سوکت و پایه لامپ دستگاه دچار مشکل شود باید آن تعویض نمایید. اگر تخصص لازم برای تعویض سوکت را دارید ابتدا باید دستگاه را از برق جدا سازید و به کمک مولتی متر مطمئن شوید که جریانی در دستگاه عبور نمی کند درصورت نبودن جریان می توانید نسبت به تعویض سوکت بپردازید.

علت روشن نشدن لامپ مایکروویو

لازم به ذکر است که ما در این متن درباره لامپ داخل و یا لامپ روشنایی مایکروویو بحث کردیم، بسیاری از افراد لامپ روشنایی را با لامپ اشعه مایکروویو یا مگنترون اشتباه می گیرند. لامپ مگنترون یا لامپ اشعه مایکروفر وظیفه تولید و پخش امواج مایکرو در دستگاه را دارند که عمر مفید آن 8 ال 12 سال به طور متوسط تخمین زده می شود. قیمت مگنترون مایکروفر دوو و یا لامپ مگنترون سامسونگ و ال جی یا هر برند دیگر در سال 99 از 490 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان بسته به مدل و برند متغییر است.

نتیجه گیری

در این بخش یک نتیجه گیری کلی از علت روشن نشدن لامپ مایکروویو خواهیم گرفت. دیدید که هر قطعه از مایکروویو چگونه می تواند بر روی روشن نشدن لامپ مایکروفر تاثیر بگذارد و همچنین با نحوه تعویض لامپ مایکروویو نیز آشنا شدید. مشکلات و درخواست های دیگری درباره مایکروویو همانند باز کردن قفل ماکروفر پاناسونیک ، صدای جرقه در مایکروویو ، طرز کار با مایکروفر ناسیونال ، علت صدای زیاد مایکروویو و فعال کردن قفل کودک مایکروویو ال جی وجود دارد که حول این موضوعات برای شما مخاطبان عزیز ال کا ایران آماده خواهیم کرد تا بتوانید با مطالعه آن ها مشکلات خود را حل نمایید و از امکانات مایکروویو و یا سولاردام خود به راحتی استفاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟