اخبار لوازم خانگی

افتتاح طرح توسعه ای لوازم خانگی با حضور وزارت صنعت در قم

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، علیرضا رزم‌ حسینی روز پنجشنبه درجریان سفر یک‌روزه خود به قم، ضمن بازدید از گروه صنعتی پاکشوما در شهرک صنعتی محمودآباد، افتتاح طرح توسعه ای لوازم خانگی را به سرانجام رساند و خطوط تولید جدید این شرکت را بازگشایی کرد

بازدید و راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) و بازدید از شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) در شهرک صنعتی شکوهیه از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت درقم بود.

رزم حسینی در این سفر با آیات عظام نوری همدانی، جوادی آملی و مکارم شیرازی دیدار می‌کند و همچنین دیداری با آیت الله سعیدی «تولیت حرم مطهر حضرت معصومه و امام جمعه قم» خواهد داشت.

شرکت در جلسه هم اندیشی با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی استان قم از دیگر برنامه های وزیر صنعت، معدن و تجارت در این سفر یک روزه خواهد بود.

واحد صنعتی پاکشوما تولیدکننده انواع لوازم خانگی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه در زمینی به وسعت ۱۰۰ هزار متر مربع و سرمایه ثابت ۱۱هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از ۸۵۰ تن است، طرح توسعه‌ای و خطوط تولید جدید آن نیز شامل خط تولید یخچال و فریزر با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه در مساحتی به وسعت ۱۵ هزار متر مربع و ایجاد اشتغال برای ۳۸۰ تن در شهرک صنعتی محمود آباد قم به بهره برداری رسید ارزش ماشین آلات خارجی این خط تولید ۲۴ میلیون دلار و ماشین آلات داخلی آن ۱۹۰ میلیارد ریال است.
راه اندازی مجدد شرکت فورتکس رایانه (تولید کننده لوح های فشرده) با ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ میلیون عدد در مساحتی به وسعت ۱۷هزار متر مربع با سرمایه ثابت ۲هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۸۰ تن در شهرک صنعتی شکوهیه قم صورت گرفت.
همچنین شرکت شیمی آذرجام (تولید کننده راکتورهای گلس لایند) به وسعت ۱۸ هزار متر مربع و سرمایه ثابت ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۰۰ تن در شهرک صنعتی شکوهیه واقع شده، ظرفیت تولید این واحد سالانه ۱۳۰ دستگاه است.
شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ آزادراه قم – تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی برخوردار است.
شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر۱۲ جاده قدیم قم – تهران واقع شده و بیشترین حجم سرمایه گذاری صنعتی استان در آن صورت پذیرفته است.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) – قنوات – و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال دارد.

به گزارش ایرنا؛ حجم سرمایه‌گذاری انجام شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۸ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟