تولید لوازم خانگی
اخبار لوازم خانگی

سرمایه‌گذاری هزار میلیارد ریالی بخش لوازم خانگی برقی در ماکو محقق شد

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : واحد تولیدی “صنعت‌فر ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : واحد تولیدی “صنعت‌فر سازان ماکو” مستقر در شهرک صنعتی این شهرستان با یک هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، سالانه ۶۶۵ هزار عدد انواع لوازم خانگی برقی تولید و به بازارهای داخلی عرضه می کند.

ابراهیم جلیلی روز یک‌شنبه اظهار داشت: این شرکت تولید کننده انواع لوازم خانگی برقی در سال ۱۳۹۱ با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریالی شروع به فعالیت کرده و هم اکنون سرمایه گذاری آن به یک هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه این واحد تولیدی ۲۱۰ نفر اشتغال زایی داشته، افزود:  محصولات این شرکت شامل فر برقی، جارو برقی، بخاری برقی و ماکروویو است.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ادامه داد: محصولات این واحد تولیدی علاوه بر عرضه در مناطق آزاد به داخل کشور نیز صادر می شود.

جلیلی اضافه کرد: هم اکنون این واحد تولیدی محصول جدید خود را با عنوان ماکروویو به تعداد ۱۰۰ هزار دستگاه در سال تولید کرده و در حال صادرات آن است.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، مساحت این منطقه حدود چهار هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.

نظر شما چیست؟