گروه صنعتی انتخاب الکترونیک یکی از افتخارات صنعت کشور است
اخبار لوازم خانگی

گروه صنعتی انتخاب الکترونیک یکی از افتخارات صنعت کشور است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه صنعتی انتخاب ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک یکی از افتخارات صنعت کشور است که علاوه بر رفع نیاز داخل، ظرفیت صادراتی نیز دارد و براساس آن می تواند چشم انداز خوبی را در حوزه لوازم خانگی ترسیم کند.

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای انتخاب الکترونیک، علی جدی بعدازظهر روز گذشته پنج‌شنبه_19 فروردین‌ماه_ در بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در اصفهان در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر قاچاق لوازم خانگی، رتبه دوم قاچاق در کشور است و به طور قطع این محصولات از مبادی مشخص و رسمی وارد می شوند، چراکه لوازم خانگی محصول کوچکی نیست که به طور پنهانی وارد شود.

وی افزود: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک یکی از افتخارات صنعت کشور است که علاوه بر رفع نیاز داخل، ظرفیت صادراتی نیز دارد و براساس آن می تواند چشم انداز خوبی را در حوزه لوازم خانگی ترسیم کند.

وی با اشاره به یکی از اشکالات صنعت لوازم خانگی در بحث مانع زدایی، گفت: برخی مواقع در واردات این کالا دقت لازم انجام نمی شود و گاهاً این محصولات از مسیر قاچاق و به راحتی وارد کشور می شود، همچنین در برخی مواقع قانون خلا دارد، بنابراین تا زمانی که مجموعه های داخلی توان تولید دارند، نباید اجازه دهیم که برندهای خارجی، بازار داخلی ما را به راحتی بهم بریزند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات قاچاق لوازم خانگی از مسیر کولبری، توضیح داد: در این واردات نفعی به کولبران نمی رسد و واردکنندگان این محصولات منتفع می شوند، منتها با توجه به اینکه در حوزه اشتغال مشکلاتی وجود دارد، کولبری بهانه ای برای قاچاق و مشکلات پیش روی آن شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قاچاق لوازم خانگی در رتبه دوم کشور است و به طور قطع این محصولات از مبادی مشخص و رسمی وارد می شوند،  چراکه لوازم خانگی محصول کوچکی نیست که به طور پنهانی وارد شود، بنابراین باید اراده ای در مجلس و دولت برای حل این معضل شکل بگیرد، چراکه امروز در حوزه لوازم خانگی دیگر مونتاژکار نیستیم.

جدی تاکید کرد: در حوزه قاچاق با مشورت خود دوستان، از متولیان در کمیسیون صنایع دعوت می شود تا به اجرای جدی قانون مبارزه با قاچاق کالا که امروز اجرا نمی شود، ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟