کمپانی تی سی ال برخی از مدل های تلویزیون های ال سی دی خود را در ژانویه 2021 رونمایی کرد، هم اکنون تلویزیون LCD تی سی ال در اروپا عرضه می شوند.
اخبار لوازم خانگی

تلویزیون اولد تی سی ال با قیمتی ارزان به فروش خواهد رسید

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تی سی ال اخیراً اعلام کرده است که ساخت تلویزیون های OLED خود را رسما آغاز کرده ...

بهنام وحیدی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، تی سی ال اخیراً اعلام کرده است که ساخت تلویزیون های OLED خود را رسما آغاز کرده است. اگر چه تلویزیون اولد تی سی ال در سال 2023 عرضه خواهد شد اما این اتفاق ورود این شرکت به بخش تلویزیون های برتر را نشان می دهد. این خبر بسیار مهم و خوب است زیرا تی سی ال اعلام کرده که این تلویزیون را با قیمتی بسیار ارزان به فروش خواهند رساند.

تلویزیون اولد تی سی ال

برای کسانی که نمی دانند لازم به ذکر است تلویزیون های OLED نسبت به تلویزیون های LCD و دیگر تلویزیون ها بسیار گران تر است. این در حالی است که تولیدات صفحه نمایش اولد در سالهای اخیر افزایش یافته و تولیدکنندگان بیشتری از این فناوری استفاده می کنند اما همچنان قیمت بالایی دارد. به طور کلی، هنگامی که تولید افزایش می یابد و نرخ پذیرش بیشتر می شود قیمت ها به تدریج کاهش پیدا می کند هرچند این امر بر قیمت تلویزیون اولد تا حد زیادی تأثیر نمی گذارد اما اکنون روش ساخت تلویزیون اولد تی سی ال تغییر یافته و به طور قابل توجهی ارزان تر خواهد شد.

تلویزیون اولد تی سی ال

روش جایگزین برای تولید تلویزیون های اولد با استفاده از پنل های چاپی جوهر افشان یا  IJP است. پنل هایی که در تلویزیون های اولد امروزی به کار می رود بین صفحات شیشه ای قرار می گیرد که به فرآیند تولید فشرده تری نیاز دارند و هزینه بیشتری را به دنبال دارد.

تلویزیون اولد تی سی ال

پیش از این تخمین زده شده بود که تولید به روش چاپ جوهر افشان می تواند هزینه تولید OLED را حدود 15 تا 25 درصد کاهش دهد. این امر به نوبه خود نشان می دهد که قیمت عرضه تلویزیون اولد تی سی ال از حدود 1200 دلار به حدود 1000 دلار کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، این تغییر در روند تولید می تواند به رقابت بیشتر در بازار منجر شود و رقبای بیشتری برای LG Display که رهبر فعلی بازار تلویزیون های اولد را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟