مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت
اخبار لوازم خانگی

مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت افتتاح شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت با تلاش مهندسان و متخصصان گروه صنعتی گل آسای ...

نفیسه رحیمی | 3 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت با تلاش مهندسان و متخصصان گروه صنعتی گل آسای سرما (تولید کننده لوازم خانگی دیپوینت) در روز یکشنبه 20 تیرماه 1400 راه اندازی شد.

مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت با حضور دکتر سورنا ستاری؛ معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین عباس هاشمی؛ دبیرکل انجمن صنایع خانگی، محمد حسین منصوری؛ مدیرعامل دیپوینت و جمع دیگری از مدیران برگزار شد.

ستاری

معاونت علم و فناوری ریاست جمهور در این مراسم گفت : ما در گذشته نیز تولید یخچال داشتیم که این مهم وظیفه کارخانه بود. امروز باید به صنعت توجه ویژه کرد زیرا در ذیل تعریف صنعت است که طراحی و تولید شکل خواهد گرفت.

دکتر سورنا ستاری ادامه داد : باید برای توسعه بخش لوازم خانگی، به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه توجه ویژه کرد. کمک گرفتن از دانشگاه ها و افراد متخصص در حوزه استارت آپ کمک خواهد کرد تا به فناوری های نوین در تولید محصولات لوازم خانگی برسیم.

وی افزود : برای ایرانی کردن یک محصول باید شاخصه هایی را در نظر بگیریم که در هر کجای دنیا، محصول تولید شده دیده شد، مشخص شود که یک تولید با کیفیت ایرانی است.

ستاری گفت : آنچه در کارخانه لوازم خانگی دیپوینت مشاهده کردیم، نوآوری در بخش تولید بود. پیشنهاد میکنیم با استارت آپ ها ارتباط ویژه تری بگیرید تا مسیر توسعه را بهتر از گذشته طی کنید.

مدیرعامل دیپوینت در این مراسم گفت : ما در ۱۰ ساله گذشته که فعالیت خودرا در بخش تحقیق و توسعه آغاز کردیم، تمرکز خودرا در بخش مهندسی معکوس معطوف کرده بودیم. در طی ۴ سال گذشته به کمک توانمندی بخش داخل توانستیم کمپرسور اینورتر را بر روی محصولات نصب کنیم که این مهم طی یک سال و نیم اتفاق افتاد.

مرکز نوآوری و شتابدهی دیپوینت

محمد حسین منصوری افزود : امروز در بخش طراحی نیز پا را فراتر از مهندسی معکوس گذاشته و به طراحی های به روز در تولید محصولات رسیده ایم.

وی ادامه داد: کمبود چنین مرکزی در شرکت لوازم خانگی دیپوینت احساس میشد که امروز به این مهم رسیدیم و امیدواریم در آینده اتفاقات خوبی در انتظار صنعت لوازم خانگی ایران باشد.

معاونت و علم و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: ما در مواردی مانند کمپرسور هنوز مشکلات عدیده داریم. معاونت علم و فناوری این آمادگی را دارد تا حمایت های همه جانبه را برای تولید محصولات اینچنینی که نیاز به داخلی سازی دارند، انجام دهد.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟

نظرات ثبت شده

  • امیر | 13 آبان 1400 در 3:26 ق.ظ

    با سلام ،، اینجانب امیر بابایی ، محترما بعرض میرسانم ، که سابقه بیش از سی سال در صنعت دارم و در واحدهای تحقیق و توسعه هم فعالیت داشته ام ، اکنون طرحی دارم برای ساخت نمونه از سرما سازها ، با برآوردهایی که انجام دادم اطمینان دارم با استقبال بسیار خوبی از طرف مصرف کنندگان خاص خود روبرو خواهد شد و ایده بسیار مناسبی برای صادرات به کشورهای عربی خواهد بود ، تا کنون با برخی سازندگان صحبت نمودم برای مشارکت در ساخت و تولید اما از آنجایی که خودم فاقد ساپورت مالی هستم نتوانستم اطمینان پیدا کنم برای فاݭ کردن ایده یا طرح خود ، اما متوجه شدم شما با تشکیل واحد استارت آپ و با حمایت از نوآوران در این مسیر اقداماتی نمودید ، خواستم مطلع بشم برای عملیاتی کردن و به اجرا درآوردن ایده و طرحهایی که میتوانند در اجتماع با استقبال و تقاضای خرید روبرو شوند قصدی برای همکاری دارید ؟ و آیا کانال های قانون مندی برای حفڟ حقوق طرفین که بتوانیم با فراق خاطر همه چیز را مطرح نماییم وجود دارد یا در نڟر گرفته شده ،،، لطفا راهنمایی بفرمایید ،،، با تشکر امیر بابایی ۰۹۱۰۹۱۱۰۰۱۱

  • امیر | 13 آبان 1400 در 3:32 ق.ظ

    با سلام ،، اینجانب امیر بابایی ،، در ارسال نظر قبلی با تصور اینکه این نظرات برای واحد استارت آپ شرکت دیپوینت ارسال میشود مبادرت به ارسال نمودم ،،، لطفا در ارجاع آن به شرکت دیپوینت زحمت آن را بکشید ،،،، متشکرم