فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی
اخبار لوازم خانگی

فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی تی سی ال ارتقا یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در تاریخ 29 اکتبر خبر ارتقا فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی تی سی ال ...

بهنام وحیدی | 2 سال قبل

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری لوازم خانگی ایران «ال کا ایران»، در تاریخ 29 اکتبر خبر ارتقا فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی تی سی ال برای اولین بار در دنیا منتشر شد.

این شرکت سال گذشته اولین نسل از فناوری 8K 1G1D خود را در کنفرانس جهانی صنعت نمایش 2021 به معرض نمایش گذاشته بود اما نسخه 2021 این فناوری نقطه عطفی برای کیفیت تصویر،نرخ به‌روزرسانی و فرآیند پخش تصاویر است.

فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی

گزارش‌ ها حاکی از آن است که نسل جدید تکنولوژی 8K 1G1D از فناوری پر قدرت H-HVA و فناوری 4Mask استفاده می‌کند همچنین به فناوری خاص شارژ HCC برای بهره مندی از صفحه نمایش 265 هرتز از طریق IT Home مجهز شده است.

تلویزیون‌ های 8K معمولی با نمایشگر های 120 هرتزی عرضه می‌شوند بنابراین نرخ بروز رسانی 265 هرتز یک جهش بزرگ در صنعت تولید صفحه نمایشگر تلویزیون است.

فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی

علاوه بر این، تیم بزرگ توسعه فناوری تی سی ال طراحی پیکسل های صفحه نمایش را اصلاح کرده و انتقال H-HVA را نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داده که تمامی این اقدامات مبتنی بر ارتقا فناوری نسل اول 8K 1G1D است.

از دیگر تغییرات فناوری نسل دوم 8K 1G1D می توان به این موارد اشاره کرد که از فناوری شارژ متغیر ردیفی HCC منحصر به‌ فرد برخوردار شده علاوه بر این، یک GOA با درایو بالا و طراحی مدار جبرانی دارد که از فناوری انتقال سریع 8K CSPI در صفحه نمایش استفاده می کند. همه این تغییرات و فرایند ها باعث شده تا فرکانس انتقال تصاویر تا 7.5 برابر افزایش یابد.

کمپانی تی سی ال علاوه بر اعلام ارتقاء فناوری پخش تصاویر تلویزیون های 75 اینچی در کنفرانس جهانی صنعت نمایش 2021، همچنین اولین نمایشگر 85 اینچیال سی دی 120 هرتزی با کیفیت 8K 1G1D بر پایه فناوری IGZO را معرفی کرد. نسبت کنتراست صفحه نمایش این تلویزیون بیش از 5000:1 بوده و مصرف انرژی آن 30 درصد کمتر از نسخه های دیگر است.

انتهای پیام/

نظر شما چیست؟